رشد دو برابری روابط با همسایگان/رکورد صادرات غیرنفتی

بصیر،

آقای روحانی در حاشیه آخرین جلسه هیئت دولت در سال ۱۳۹۳ در جمع خبرنگاران گفت: ما هشت میلیون تن را زیر پوشش بیمه قرار دادیم و در زمینه آموزش و پرورش، دانشگاه‌ ها، فرهنگ و هنر و مسائل محیط زیست قدم های خوبی برداشتیم.
وی گفت: در تهران سال ۹۳ در مقایسه با سال ۹۲، چهل و چهار روز بیشتر هوای پاک یا سالم داشتیم که این نشان دهنده آن است که با وجود مشکلات فراوان محیط زیستی قدم های خوبی هم در این زمینه برداشته شده است.

 
رئیس جمهور همچنین درباره روابط ایران با همسایگان، با بیان اینکه روابط با همسایگانمان بهتر شده است، گفت: حجم روابط اقتصادی با برخی از همسایگان در آینده تا دو برابر افزایش خواهد یافت.
.به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما (واحد مرکز ی خبر)، ‌آقای روحانی افزود: ‌ما در زمینه تعامل با جهان توانستیم با لطف خدا، حمایت مردم و هدایت رهبر معظم انقلاب، قدم‌های خوبی برداریم.
وی تاکید کرد: ‌در زمینه اقتصادی نیز با وجود اینکه مشکلات پایان نیافته است و مردم برخی مشکلات اقتصادی را در زندگی دارند، آمارها و شاخص‌ ها حاکی است موفقیت های چشمگیری داشته‌ ایم که نشان از حمایت،‌ حضور،‌ کمک و تلاش مردم در زمینه‌های مختلف بوده است.
رئیس جمهور افزود: ‌در سالی که گذشت در صادرات غیرنفتی با ۵۰ میلیارد دلار به یک رکورد رسیدیم و امیدوار هستیم سال آینده به همت تولیدکنندگان وضع بهتری داشته باشیم.
آقای روحانی تاکید کرد: در زمینه کشاورزی، صنعت و معدن نیز اوضاع چنین بوده است.

آقای روحانی افزود: مطمئن هستم با لطف و رحمت الهی و حمایت رهبر و ملت ایران سال آینده سال بهتری برای کشور و ملت خواهد بود.
رئیس جمهور گفت: سال آینده در مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی (دو انتخابات را در سال آینده پیش رو خواهیم داشت) پیشرفت‌های بسیار خوبی خواهیم کرد.
آقای روحانی همچنین افزود: در ایام سفر نوروزی برای مردم آرزوی سلامت می‌ کنم و از آنها می خواهم در رانندگی حتماً برای سلامت جان خودشان مراعات کنند.
وی گفت: همچنین در حفظ محیط زیست از مردم می خواهم که مراقبت کنند و سال بسیار خوب و شادی را برای ملت ایران آرزو می کنم.

رئیس جمهور همچنین ضمن قدردانی از تلاش خبرنگاران ابراز امیدواری کرد «سال آینده سالی پرخبرتر با خبرهای خوب و خوش باشد.»
آقای روحانی خطاب به خبرنگاران گفت: از کار رسانه ای شما و گاه از نقد شما خبرنگاران هم تشکر می کنیم، چرا که نقد نعمت است.
رئیس جمهور در پایان از همه نمایندگان رسانه‌ها و فعالان در رسانه‌های گروهی تشکر و قدردانی کرد.

 

 

 

 

 

 

شبکه خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا