بصیر گزارش می‌دهد؛

قیمت‌های بالای خانه‌ اجاره‌ای در فریدونکنار/ لزوم برخورد مناسب و مستمر با تابلو به دستان

بصیر، فریدونکنار یکی از شهرستان‌های کشور است که هر ساله به دلیل موقعیت‌های ژئوپلتیک خود، مورد توجه تعداد بسیار زیادی از مسافران در ایام‌های مختلف سال به ویژه نوروز و تابستان قرار می‌گیرد.

ورود مسافر با همه نعمت‌ها و برکاتی که برای فریدونکنار همراه دارد مشکلاتی را نیز ایجاد می‌کند که یکی از مهم‌ترین آنها که معمولا در این ایام بیشتر قابل احساس است قیمت‌های بالا و میلیونی اجاره ویلا، سوئیت و خانه برای یک روز است.

زمانی که افراد برای مسافرت به فریدونکنار می‌آیند با افراد تابلو به دستی روبه‌رو می‌شود که به دنبال مشتری برای محل اقامتی خود هستند اما مسافر با قیمت‌های بسیار زیادی روبه‌رو می‌شوند.

بر اساس این گزارش، هر چه به سمت سواحل دریای مازندران نزدیک می‌شوید قیمت‌ها سرسام‌آور و گران‌تر می‌شود، سوئیت‌های تک خواب کمتر از ۲۵۰ هزارتومان پیدا نمی‌شود اگر هم تمایل به اجاره سوئیت‌های دو یا چند خوابه هستید باید برای هر شب ۵۰۰ هزار تومان یا بیشتر کنار بگذارند.

اجاره یک تا ۳ میلیونی ویلا برای یک شب در شهرک‌های فریدونکنار

این ارقام در شهرک‌های فریدونکنار همچون خزرشهر بسیار بیشتر می‌شود، هر شب باید برای یک ویلا مبلغ یک تا سه میلیون تومان بپردازید و این زمانی است که در ابتدای تعطیلات هستید و هنوز مسافر زیادی به شهر نیامده است.

البته برخی شنیده‌ها از آن حمایت می‌کند که بسیاری از سوئیت‌داران و املاکی‌ها مکان اقامتی خود را اجاره نمی‌دهند و تا آغاز سال ۹۴ دست نگه داشته‌اند.

مهم‌ترین دلیلی که این افراد نمی‌خواهند سوئیت‌ خود را اجاره بدهند سیر نجومی و افزایش مبالغ اجاره است.

توصیه یکی از سوئیت داران به خبرنگار بصیرنیوز نیز در نوع خود جالب بود، وی به خبرنگار ما گفت: «در این کشور همه چیز گران شده است و به همکاران خود نیز توصیه کرده‌ایم برای اجاره عجله‌ای نداشته باشند، چرا که مسافر مجبور به اجاره با قیمت بالا می‌شود.»

با این وجود بیشتر مسافران سعی کرده‌اند در این هوای سرد، چادرها‌یشان را به خانه و سویئت ترجیح دهند و پول‌های خود را در موارد دیگری هزینه کنند.

پس از اطلاع از این موضوع به سراف فرماندار و رئیس اداره میراث و گردشگری شهرستان فریدونکنار رفته‌ایم.

رشد قارچ‌گونه تابلو به دستان در فریدونکنار

غلامرضا چشمه‌نور در این زمینه در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، اظهار داشت: در مورد خانه‌های اقامتی چندین جلسه را برگزار کردیم و با آنها برخورد می‌کنیم اما آنها همچون قارچ‌ هستند که بلافاصله سبز می‌شوند.

تخلف صورت می‌پذیرد/ باید در این زمینه فرهنگ‌سازی کنیم

فرماندار فریدونکنار نیز در این زمینه به خبرنگار ما، اظهار داشت: در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی این موضوع را مطرح کردیم و سازمان گردشگری برای سازماندهی‌شان با یک شرکت قرارداد بسته است.

وی تصریح کرد: متولی اصلی ساماندهی این تابلو به دستان میراث فرهنگی است و کارهایی هم در حال انجام است اما در هر صورت در این زمینه تخلفاتی صورت می‌گیرد که باید به مرور فرهنگ‌سازی شود.

اینکه افزایش آب‌بها و هزینه برق و گاز در کشور صورت گرفته و هزینه‌های تامین مخارج افزایش یافته است اما تمامی این موارد دلیلی برای افزایش نجومی قیمت‌های سوئیت و ویلا نیست و ویلاداران فریدونکناری نیز باید کمی انصاف را رعایت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا