خاطرات شمال با سفری ایمن از یادها نمی‌رود/خیل مسافران در راه

بصیر، مازندران با داشتن جاده‎های ارتباطی کوهستانی و تاریخی همانند کندوان، هراز، سوادکوه، کیاسر ـ سمنان همه‌ساله میزبان مسافرانی از اقصی نقاط ایران و جهان است.

بیش از ۹۰ درصد مسافران وارده به مازندران، مسیرهای ارتباطی جاده ای را برای سفر انتخاب می‌کنند که در آستانه نوروز سال ۹۴، با اتخاذ تدابیر راهداری تلاش شده تا سفری ایمن و خاطره‌انگیز برای مسافران سرزمین بهشت فراهم شود.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه فعالیت پلیس راه و راهداری بهم وابسته است، گفت: هماهنگی و همدلی بیشتر این دو نهاد موجب بروز اتفاقات خوب در استان خواهد بود.

حیدر نوروزی با اشاره به اینکه پروژه‌های راهسازی به دو صورت ملی و استانی صورت می گیرد، اظهارداشت: محورهای هراز، کندوان و سوادکوه که از پروژه های مهم و ملی استان بود توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در حال انجام است.

وی به پیشرفت فیزیکی خوب پروژه سوادکوه اشاره کرد و افزود: خوشبختانه تونل ورسک بازگشایی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه روکش آسفالت ها در محورهای شریانی استان انجام شده است، اذعان داشت: ۲۰۰ هزار تن آسفالت در پروژه های استانی استفاده شده است.

* وجود ۲۲ تونل در راه‌های مازندران

نوروزی با اشاره به اینکه در سال جاری در نصب علائم در محورهای استان اقدامات خوبی صورت گرفته است، تصریح کرد: ۲۲ تونل به طول بیش از ۱۲ کیلومتر در استان وجود دارد و در امر بهسازی راه‎ها و روشنایی تونل ها نیز اقداماتی انجام شده است.

وی از نصب ۴۰ هزار انواع تابلوهای علائم راهنمایی و رانندگی در محورهای مازندران اشاره کرد و گفت: ۷ هزار کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد و مازندران در این خصوص شاخص و ممتاز است.

* آسفالت ۲۶۰ کیلومتر از راههای روستایی

نوروزی با بیان اینکه در سال جاری بحث مشارکت مردمی در راههای روستایی مدنظر قرار گرفته است، افزود: بیش از ۲۶۰ کیلومتر از راههای روستایی از طریق مشارکت مردمی انجام شده است.

همچنین فرمانده پلیس راه استان مازندران با بیان اینکه نگاه به مازندران باید از سوی مسئولان نگاه ملی باشد، گفت: همه اقدامات در استان ملی و کشوری است.

* حجم ترافیک راه‎های مازندران شروع شده است

سرهنگ جعفر محمد نژاد با اشاره به از ۲۶ اسفند ورود مسافران نوروزی به استان آغز شده است، اظهار داشت: حجم بسیار بالای ترافیک و جمعیت شناور در استان از دیروز آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه مازندران به دو دلیل سیاحت و زیارت خیل عظیمی از مسافران را در بر می گیرد، تصریح کرد: ورود بیش از ۲۰ میلیون مسافر در استان نیازمند به یک عزم ملی و استانی است.

فرمانده پلیس راه مازندران با بیان اینکه بحث آموزشی برای پرسنل پلیس راه انجام شده است، اذعان کرد: بروشورهای هشداری در ورودی شهرها نیز نصب شده است.

* استقرار نیروهای امنیتی در راه‌ها

محمدنژاد از استقرار نیروهای امنیتی در ۴ محور مواصلاتی و یک محور ساحلی استان اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه با تدبیر اداره راه و شهرسازی و افتتاح پل و تونل در غرب استان شاهد کاهش ترافیک در این محور خواهیم بود.

وی به محدودیت های تردد در ابتدای سال آینده اشاره کرد و افزود: از ۲۸ اسفند محور مرزن آباد به کرج از ساعت ۴ صبح الی ۲۳ شب و در تاریخ ۲۹ اسفند از ساعت ۹ صبح تا ۲۲ شب بسته است.

محمدنژاد بیان کرد: تردد ماشین های سنگین و موتورسیکلت تا پایان تعطیلات در محور هراز ممنوع خواهد بود.

همچنین دبیر مجمع نمایندگان مازندران یکی از مشکلات استان را کمبود زیرساخت‌ها اشاره کرد و گفت: ضرایب شاخص‎ های برای جمعیت ۳ میلیون نفری در نظر گرفته شد ولی باید به این نکته توجه شود که جمعیت استان بیش از ۱۵ میلیون نفر است.

کمال علیپور با اشاره به اینکه در دو سال اخیر توجه اساسی به زیر ساخت ها شده است، اذعان داشت: ۱۱ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی در استان وجود دارد و در سال جاری بودجه خوبی برای راه روستایی ۶۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه برای پروژه سوادکوه ۱۰۷ میلیارد تومان اختصاص یافت، بیان کرد: انقلاب خوبی در راه‌های استان صورت گرفته است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای پروژه های راهسازی زمانبر و قیمت زمین ها بسیار بالاست، افزود: برای تسریع این پروژه ها نیاز به حمایت مردمی، شوراها و دستگاه‌های خدماتی است.

در حالیکه آزادراه تهران شمال ـ حد فاصل چالوس ـ مرزن آباد از سه ماه قبل برای بهسازی مسدود شده بود و به مردم وعده داده شد که ۲۵ اسفندماه بازگشایی می‌شود اما این این وعده عملی نشد و تنها یک لاین آن به زیر بار ترافیک رفته است.

مازندران ۱۰ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد و در ایام نوروز پیش بینی می شود که بیش از ۱۰ میلیون مسافر ـ شب در استان اقامت داشته باشند.

 

 

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا