توزیع “گسترده” میوه شب عید از وعده تا عمل

بصیر،بر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خلاف وعده‌هایی که در ارتباط با توزیع جامع میوه مورد نیاز شب عید به نرخ مصوب مطرح  شده و میزان ذخیره سازی سال جاری، دو برابر سال قبل اعلام شده است واقعیت امر حاکی از آن است که  تعداد مراکز عرضه در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش قابل توجه و معنا داری پیدا کرده است.

در سال گذشته علاوه بر میادین و بازار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های میوه و تره بار شهرداری تهران، ۲۰۰ واحد صنفی و تعدادی غرفه‌های موقت در خیابان‌های سطح شهر تهران اقدام به فروش میوه‌های پر مصرف شب عید(سیب و پرتقال) به نرخ مصوب ‌کردند اما در سال جاری علاوه بر حذف جایگاه‌های موقت و مغازه‌های اصناف، تعداد میدان های میوه و تره بار شهرداری نیز  به ۳۸ مکان کاهش یافته است.

بررسی های میدانی خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد که در سال جاری میزان رضایت شهروندان تهرانی نیز  از وضعیت عرضه میوه‌های تنظیم بازار به دلیل کاهش تعداد مراکز توزیع میوه و پایین بودن کیفیت، کاهش یافته است و بسیاری از مصرف‌کنندگان به دلیل مشخص نبودن اماکن عرضه با محدویت‌های جدیدی در شب عید رو به رو هستند.

گفتنی است که محمد موسوی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران روز یک شنبه در مراسم افتتاحیه توزیع میوه شب عید از ایجاد ۴۰ مرکز توزیع میوه در میادین  و  بازار‌های میوه و تره بار خبر داد. وی همچنین در جمع خبرنگاران اظهار داشت که در صورت توافق، ۱۵۰ جایگاه  جدید عرضه میوه به نرخ مصوب نیز از طریق اصناف تامین می‌شود که به دلایل نامعلوم این طرح اجرا نشد.

لازم به ذکر است که دولت برای تامین و ذخیره سازی میوه شب عید برای هر کیلو گرم پرتقال هزار تومان یارانه اختصاص داده است.

اسامی مراکز توزیع میوه شب عید در تهران به شرح زیر است که ۲ بازار به دلیل عدم توافق با سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از لیست خارج شده‌اند: مجیدیه، پیروزی، مشریه، آزادگان، قنات‌کوثر، کیان‌شهر، شاهد، مسعودیه، سردارجنگل، بلوارفردوس، صادقی، تهرانسر، آزادی؛ استادنظری، شریف‌(همت غرب)، لطیف‌فر (پیکان شهر)، لاله(شادآباد)، ولیعصر(شهرک‌ولیعصر)، برات‌لو(آیت‌الله کاشانی)، بازار قائم( خیابان امیر کبیر، بلوار هاشم زاده)، میدان لواسانی(خیابان باهنر)، میدان هروی، توانیر، قیطریه، غیبی(شهر‌‌‌‌ ری)، بعثت، خزانه بخارایی، هفت‌چنار، نواب، خلیج فارس، جلال آل احمد، شیرودی(خیابان‌مفتح) و کردستان.

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا