طارمی و نوروز متفاوت در بوشهر

بصیر،هرچند عید نوروز در سراسر ایران حال و هوای خاصی دارد اما به نظر می‌رسد این ایام برای بوشهری‌ها خیلی ویژه است!باور نمي‌كنيد، مصاحبه ما با مهدي طارمي ستاره جوان خط حمله پرسپوليس را بخوانيد كه يك بوشهري اصيل است.

آقامهدي، عيد نوروز در بوشهر با ساير شهرها چه تفاوتي دارد؟
به من كه باشد مي‌گويم خيلي فرق مي‌كند. البته همه جاي ايران، مردم عيد نوروز را جشن مي‌گيرند و شايد از آنها هم بپرسيد هركدام عيد را در شهر خود باشكوه‌تر از ساير شهر‌ها مي‌دانند. در اين ايام يك شيريني خاصي به اسم «بيت‌گلي» پخته مي‌شود كه بسيار خوشمزه است.

توضيح بيشتري درباره مراسم بوشهري‌ها مي‌دهيد؟
قبل از عيد كه خانه‌تكاني انجام مي‌شود و من به دليل حضور در تهران و اردوي پرسپوليس از اين رسم معاف شدم (مي‌خندد و ادامه مي‌دهد) بعد چيزي كه من خيلي دوست دارم سفره هفت‌سين است.

جداً؟
بله، در سفره هفت‌سين سكه، سيب، سمنو، سير، سنجد و سماق مي‌چينند ولي من عاشق تخم‌مرغ رنگي بودم. هميشه در دوران بچگي دنبال تخم‌مرغ رنگي بودم.

اگر بخواهي يك هفت‌سين فوتبالي بچيني؟
سوشا (كلي فكر مي‌كند) سردار آزمون (ادامه مي‌دهد) خيلي سخت است. خودتان لطفاً اين سؤال را جواب بدهيد!

قشنگ‌ترين سنت بوشهري‌ها در عيد نوروز چيست؟
اينكه همزمان با عيد نوروز به ديدار يكديگر رفته و عيد را تبريك مي‌گويند. همچنين در نقاطي از استان بوشهر مردم به امامزاده‌ها مي‌روند، غذا درست مي‌كنند و بچه‌ها از بزرگ‌ترها عيدي مي‌گيرند. اين عيدي هم براي خود رسم و رسومي دارد كه از حوصله خارج است اما براي ما در آن دوران خيلي جذابيت داشت.

آرزوي نوروزي مهدي طارمي؟
قهرماني با پرسپوليس در ليگ قهرمانان آسيا (خودش مي‌گويد) لطفاً نگوييد رؤيايي است چون به هر حال آرزو بايد خيلي بزرگ باشد ديگر!

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا