پیام تبریک نوروزی بان کی مون

بصیر،بان کی مون در این پیام نوروز را لحظه اتحاد و همبستگی توصیف کرد و گفت: سازمان ملل متحد تلاش می‌ کند نوروز امسال تصویر نوینی از آینده پایدار ارائه دهد. دبیر کل سازمان ملل ابراز امیدواری کرد جوهره نوروز در سراسر سال زنده بماند.

متن کامل پیام بان‌ کی‌ مون به شرح زیر است:

گرامی داشت سالانه نوروز فرصتی استثنایی برای مردم است تا با ملحق شدن به یکدیگر تنوع فرهنگی، گفتگو و احترام متقابل را جشن بگیرند. نوروز لحظه اتحاد و همبستگی در درون و در میان جوامع است و تمام این موارد در زمان درگیری و تفرقه اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند.

نوروز امسال معنای ویژه‌ای دارد، زیرا سازمان ملل متحد تلاش می‌نماید تصویر نوینی از آینده پایدار ارائه دهد و توافق اقلیمی جهانی مفیدی تصویب نماید. این اولویت‌ها برای ۲۰۱۵ در راستای جوهره نوروز است که هماهنگی با طبیعت و تمامی مردم را برای پرورش همکاری جهت صلح پایدار تشویق می‌کند.

این مراسم باستانی سال نو همزمان است با آغاز بهار که زمینه ساز تجلی سنت‌ها، مراسم و جشن‌های پربار در جوامع غربی، مرکزی و جنوبی آسیا تا قفقاز، بالکان و دیگر مناطق می‌شود. نوروز در متن « فهرست منتخب میراث فرهنگی غیر ملموس بشریت»، ذیل «کنوانسیون یونسکو برای حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس» ثبت شده است.

اینجانب جشن‌هایی سرشار از شادی و صلح برای همه آرزو دارم. امید است جوهره نوروز در سراسر سال زنده بماند.»

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا