نوبت آمریکا و متحدانش است که فشار یا توافق را انتخاب کنند

بصیر،

محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان، در پیامی که در صفحه توئیتری‌ اش منتشر شد نوشت: «ایرانی‌ها پیش تر انتخاب خود را کرده‌ اند، تعامل با عزت.» وی در ادامه نوشت: «اکنون نوبت آمریکایی‌ ها و متحدانش است که انتخاب کنند: فشار یا توافق.»

ظریف در واکنش به پیام نوروزی اوباما
سید عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز در صفحه توئیتری خود ضمن باز انتشار پیام ظریف نوشت که این پیام پاسخی به اظهارات اوباماست.
باراک اوباما، رئیس‌ جمهوری آمریکا، دیروز در پیامی مستقیم به مردم و دولت ایران گفت: «امسال بهترین فرصت در چند دهه اخیر برای ترسیم آینده‌ای بین دو کشور وجود دارد.»
وی در این پیام که به مناسبت فرا رسیدن نوروز منتشر شد، گفت: «همان طور که بارها گفته ام، باور دارم که کشورهای ما باید بتوانند این موضوع را با دیپلماسی و به طور صلح آمیز حل کنند. رهبر ایران، آیت الله خامنه ای، فتوایی را علیه تولید سلاح هسته ای صادر کرده است و رئیس جمهور روحانی گفته است که ایران هرگز سلاح اتمی تولید نخواهد کرد. ایالات متحده به همراه جامعه جهانی گفته است که ایران باید در تطابق با تعهدات بین المللی اش به انرژی صلح آمیز هسته ای دسترسی داشته باشد. پس در صورتی که ایران بخواهد گام هایی معنادار و قابل راستی آزمایی بر دارد تا به جهان تضمین دهد که برنامه اتمی اش در واقع فقط با اهداف صلح آمیز است، راهی برای ایران وجود دارد.»

 

 

 

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا