رایحه خوش انتظار با استشمام عطر دلنشین ولایت / تجدید میثاق بهار فاطمی با مقام معظم رهبری

بصیر،

امروز همزمان با نخستین روز از سال مشهدی‌ها بی‌صبرانه منتظرند در جوار پربرکت علی بن موسی‌الرضا (ع) به سخنرانی‌ بهارانه رهبر انقلاب با جان و دل گوش بسپارند، زائران و مجاوران از ساعت‌ها قبل با جمعیت خاطر به این مکان قدسی آمده‌اند تا سیمای آقا را از نزدیک به نظاره بنشینند و سخنان راهبردی ایشان را در آغازین روزهای ۹۴ آویزه گوش خود کنند.

* عقربه‌های ساعت به موعد سخنرانی نزدیک می‌شود

با نزدیک شدن عقربه‌های ساعت به موعد سخنرانی بر تعداد جمعیت شیفتگان و مشتاقان ولایت افزوده می‌شود و حرم دیگر جای سوزن انداختن نیست، تمامی صحن‌ها و رواق‌ها در هنگامه میثاق جانی دوباره گرفته است.
امروز کسانی که به حرم مطهر آمده‌اند در گوشه گوشه صحن‌ها کاغذ و قلمی به دست گرفته‌اند و دلنوشته‌هایشان را بر ورق زندگی نقش می‌زنند و می‌نویسند «تو را من چشم در راهم»…… آنان بی‌تاب لحظه وصال و عطر خوش دیدار هستند، ساعت‌ها تصویر رهبری را در دست دارند و شعار می‌دهند؛ «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند»

* زائران جرعه جرعه پیام‌های رهبری را از کوتاه‌ترین فاصله می‌شنوند

زائران با لهجه‌ها و گویش‌های مختلف مشهد را مقصد سفر خود قرار داده‌اند تا امروز برای سخنرانی مقام معظم رهبری در این سرزمین باشند و جرعه جرعه پیام‌های کارساز و اثرگذار رهبری را از کوتاه‌ترین فاصله بشنوند.
این زائران سربندهایی را با شعارهای «عاشقان ولایت»، «یا فاطمه»، «خدایا رهبرم را در سایه امام زمان (عج) حفظ کن» بر پیشانی بسته و یا بر روی برشوری این جملات را نوشته و به دست گرفته‌اند.
امروز از هر شهر و دیاری به این جغرافیای معنوی آمده‌اند و صدای صلوات‌های خاصه متصل و یکپارچه به گوش می‌رسد، این نوای دلنشین همراه با بوی گلاب و حس ناب انتظار در همه صحن‌ها و رواق‌ها پیچیده، حال و هوای انتظار در چهره تک تک مشهدی‌ها و زوار امام هشتم (ع) موج می‌زند.

تلاوت قرآن و مداحی و صدای صلوات‌های محمدی پسند صدای همهمه را می‌شکند و رنگ انتظار را از خاطر زائر و مجاور پاک می‌کند.

*رایحه خوش انتظار با استشمام عطر دلنشین ولایت/ نشستن در پای تریبون یار خراسانی

هم‌اکنون بارگاه منور رضوی در طلیعه بهار ۹۴ سرشار از طراوت است و تا لحظاتی دیگر رایحه خوش انتظار با استشمام عطر دلنشین ولایت به سر می‌رسد، زائر و مجاور آمده‌اند با یک تیر دو نشان بزنند و هم در حریم سبز مهربانی نماز و نیایشی بخوانند و هم پای تریبون یار خراسانی خویش بنشینند.
پیرمردی در گوشه‌ای از رواق امام خمینی (ره) به عصایش تکیه داده و نوه‌اش را هم با خود آورده است، مشهدی تبار است و ۷۰ سال سن دارد.
مردی که تصویر مقام معظم رهبری را در دست دارد می‌گوید: هر سال برای حلول سال نو و شنیدن سخنان آقا به اینجا می‌آیم، به اعتقاد من نشستن و گوش دادن به صحبت‌های گوهربار رهبر انقلاب یک تکلیف و سعادتی بزرگ است که نصیب خراسانی‌ها و مشهدی‌ها شده است، نباید این فرصت را از دست داد، معلوم نیست تا سال دیگر زنده باشیم یا نه، شاید هم توفیق نبود و نتوانستیم بیاییم، پس حالا که قسمت شده و چهار ستون بدنمان سالم است باید به کوری چشم دشمنان در این اجتماع عظیم شرکت کنیم.
چندگام پیش‌تر می‌روم، مردی در حالی که تصویر مقام معظم رهبری را در دست دارد با ضرباهنگی پرطنین زیرلب صلوات می‌فرستد، نامش عباس ملاوردی است، زائری از توابع مازندران است.

* اشک‌های شوقی که بی‌اختیار از گوشه چشم سرازیر می‌شود

خدا را شکر می‌کند از اینکه امسال هم قسمت شده تا به اینجا بیاید، اشک شوق از چشم‌هایش بی‌اختیار سرازیر می‌شود، به سخنان سال قبل آقا اشاره می‌کند، آنجا که ایشان عنوان کرده بودند که «فرهنگ مثل هواست، فرهنگ از اقتصاد هم مهم‌تر است، فرهنگ یک کشور مثل هوا است؛ اگر درست باشد، آثاری دارد.»

امسال سومین سالی است که این زائر توانسته بار سفر ببندد و راهی مشهدالرضا شود و پای سخنان رهبر انقلاب بنشیند.
بهترین سوغاتی و عیدی برای او در سال نو همین شنیدن سخنان آقا در حرم مطهر رضوی است و دوست دارد تا هر سال آمدن به اینجا و گوش سپردن به رهنمودهای ارزنده مقام معظم رهبری نصیبش شود.
محمد خالدی هم در ابتدای صفوف استقبال کنندگان از رهبر انقلاب قامت بسته و پیش از آنکه بگوید اهل بندرعباس است، از چادر بندری و سرو شکل لباسش می‌فهمی که جایی در حوالی دریا زندگی می‌کند.
این مرد از آن مردمان پُر جنب و جوش بندری است، کاغذ و قلم آورده و می‌خواهد مو به مو سخنان آیت الله خامنه‌ای را یادداشت کند، از آن مخلصان و عاشقان ارادتمند است و هم اینک تمام قد ایستاده و مدام به محل سخنرانی نیم نگاهی می‌اندازد، نمی‌خواهد حتی یک لحظه از سخنان آقا را از دست بدهد.
وی می‌گوید: خوش به حال مشهدی‌ها هر وقت اراده کنند می‌توانند با گذر سال کهنه و آغاز سال جدید در گوشه‌ای از رواق امام خمینی (ره) چهار زانو بزنند و پای حرف‌های رهبری بنشینند.
دلش برای دیدار رهبر آن هم از نزدیک یک ذره شده، از سه سال پیش که به اینجا آمده و سرسال نو سخنان آقا را از نزدیک شنیده دیگر مجال و فرصتی برای آمدن پیش نیامده، اما خوشحال است از اینکه امسال می‌تواند در این صحن و سرا رهبر انقلاب را ببیند و حرف‌های محوری و کلیدی ایشان را از صمیم قلب بشنود.

فارس

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا