روند اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مثبت اما کُند است

بصیر، ابوطالب شالچیان، با بیان اینکه نباید توقع داشت که سیاست های اقتصاد مقاومتی در مدت یک سال اجرا شود گفت: اجرای این سیاست‌ها موضوعی است که باید به تدریج صورت گیرد.

وی با اظهار اینکه روند اجرای سیاست‌های اقتصادی مقاومتی کُند ولی مثبت است تأکید کرد: می‌توان این فرآیند را با سرعت بیشتری به پیش برد. هم اکنون این سرعت کم و متأسفانه کاری هم برای افزایش سرعت آن صورت نگرفته است.

این اقتصاددان با تأکید بر محدود کردن واردات در جهت اجرای سیاست‌های مورد نظر گفت: باید بررسی شود که از محل تولید داخل چه مقدار می‌توان جایگزین کالاهای وارداتی کرد تابلکه زمینه اشتغال داخلی را فراهم کنیم در غیر این صورت تنها برای بیگانگان اشتغال ایجاد کرده‌ایم.

وی گفت: خیلی از افراد به جای خرید کالاهای ایرانی که ضمانت دارد ترجیح می‌دهند که کالای خارجی حتی چینی یا تایوانی آن را استفاده کنند. فروشندگان هم به دلیل اینکه فروش کالای خارجی سود بیشتری نصیبشان می‌کند، کالاهای غیر ایرانی را تبلیغ می‌کنند. این در حالیست که اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیازمند ایجاد فرهنگی متناسب با آن در میان مردم است.

شالچیان یکی دیگر از بسترهای اجرایی این سیاست‌ها را حمایت دولت از تولیدکنندگان دانش و کارآفرین‌ها  دانست و گفت: باید پایان‌نامه‌ها را به سمت تولید داخل برد.

این اقتصاد دادن ادامه داد: البته اقتصاد مقاومتی فقط مربوط به حوزه صنعت نیست؛ در واقع تلاش نمایندگان مجلس مبنی بر ملزم کردن دولت جهت حذف یارانه چهار تا پنج میلیون نفر از ثروتمندان یک اقدام مفید در همین راستا محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی مقاوم کردن مردم در برابر خسارت‌های بیگانگان به خصوص گروه معینی است که سعی می‌کنند با تحریم‌ها به ما چنگ و دندان نشان دهند گفت: متأسفانه علاوه بر این که هنوز اقتصاد به درآمدهای نفت وابسته است، شاهد فرار مالیاتی ثروتمندان نیز هستیم. به همین دلیل باید درخت اقتصاد کشور دائماً هرس شود.

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا