شورای امنیت در مقابل انقلابیون یمنی/ هشدار رهبر جنبش انصار الله

بصیر،

شورای امنیت سازمان ملل در نشست دیشب خود همچنین از آنچه «تلاش های شورای همکاری خلیج فارس برای میانجیگری در حل بحران یمن ، بویژه پیشنهاد برگزاری نشست در عربستان ” خواند، قدردانی کرد.

حمایت شورای امنیت از رئیس جمهور فراری یمن

جمال بن عمر فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن نیز که از طریق ویدئو کنفرانس با شورای امنیت گفتگو می کرد ، گفت :  یمن به سوی جنگ داخلی پیش می رود و خطر تجزیه آن را تهدید می کند . وی توانایی منصور هادی رئیس جمهور فراری به  عدن را برای گردآوری نیروها با هدف مقابله با جنبش انصار الله  منتفی دانست .
همزمان عبدالملک  الحوثی ، رئیس گروه انصار الله یمن  آمریکا و برخی کشورهای جنوب خلیج فارس را عامل تشدید بحران در یمن دانست و افزود : شورای امنیت بازیچه دست قدرت های جهانی شده است.

عبدالملک  الحوثی ، رئیس گروه انصار الله یمن

عبدالملک حوثی منصور هادی را عاملی  «دست‌ نشانده » دانست که «مجری توطئه‌ها برضد مردم یمن است. وی هشدار داد : کشور در خطر فرو رفتن در آشوبی شبیه لیبی قرار دارد. وی با اشاره به بی نتیجه ماندن  گفت‌ وگوها برای تشکیل دولت وحدت ملی یمن ، تاکید کرد : امید بستن به گروه‌های سیاسی و نشست‌های بی‌ فایده دوجانبه، و چند جانبه کاری بیهوده است، زیرا برخی قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی اجازه رسیدن به یک نتیجه پایدار و گفت‌وگوهای مثبت را نمی‌دهند.»
 

 

 

 

شبکه خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا