اعزام هیات اسرائیلی به فرانسه درآستانه توافق

بصیر، پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی هاآرتص خبر داد که یک هیات صهیونیستی دیروز(یکشنبه) عازم پاریس شده است تا با مقامات این کشور درباره توافق هسته ای قریب الوقوع بین جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵ گفت وگو کند.

به گزارش ایرنا، هاآرتص فزود: هیات اسراییلی پیش از شروع دور جدید گفت وگوها در سوییس، به مدت دو روز در پاریس با مقامات فرانسوی در باره مذاکرات و توافق هسته ای تبادل نظر می کند.

یوسی کوهن مشاور امنیت ملی در دفتر نخست وزیری، یوفال اشتاینتس وزیر امور امنیت به همراه تعدادی از کارشناسان وزارت خارجه و دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در این هیات حضور دارند.

این هیات صهیونیست قرار است با لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه و تیم فرانسوی حاضر درمذاکرات هسته ای گروه ۱+۵ با ایران دیدار کند.

ریاست تیم فرانسوی در مذاکرات گروه ۱+۵ با ایران را نیکولا دی ریفیه مدیرکل سیاسی وزارت خارجه فرانسه برعهده دارد.

هاآرتص اعتراف کرده است که سفر هیات اعزامی صهیونیستی به فرانسه را می توان به منزله « آخرین دست وپازدن های این رژیم برای تاثیر گذاری بر توافق هسته ای آتی بین ایران و گروه ۱+۵ تلقی کرد».

چهارشنبه این هفته، دورجدید و تعیین کننده مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو گروه ۱+۵ برای دستیابی به توافق هسته ای آغاز می شود.

ناظران معتقدند که انتخاب پاریس به عنوان مقصد سفرهیات صهیونیستی به این دلیل است که فرانسه در مذاکرات هسته ای موضع سختگیرانه تری نسبت به بقیه اعضای گروه ۱+۵ از خود نشان داده است.

از همین رو مسئولان رژیم صهیونیستی به زعم باطل خود امیدوار هستند هیات اعزامی به پاریس بتواند مسئولان فرانسوی را قانع کند تا برخی تعدیل ها را در توافق نامه اعمال کنند.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا