یادداشت سردبیر؛

کشف حجاب، معضل اجتماعی رو به افزایش در سواحل/ لزوم برخورد قاطع مسئولان با این معضل

بصیر، همزمان با شروع تعطیلات نوروزی مسافرت در سراسر کشور آغاز می‌شود، تنوع مکان‌های تفریحی و زیارتی در ایران آن‌قدر زیاد است که تمامی سلایق را به خود جذب می‌کند.

بسیاری از مردم در ایام تعطیلات به شهرهای زیارتی سفر می‌کنند، مشهد مقدس، قم  و … که هر ساله در ایام تعطیلات میزبان تعداد زیادی از زائران می‌شوند.

عده‌ای دیگر نیز مکان‌های تفریحی را برای گذراندن اوقات تعطیل و فراغت خود انتخاب می‌کنند تا برای چند روز در آرامش و آسودگی کامل استراحت کنند.

در این میان تعداد زیادی از مردم، شهرهای ساحلی به ویژه شمال کشور را برای سپری کردن ایام تعطیلات خود انتخاب می‌کنند تا از آب و هوایی سالم، ساحل، کوه و جنگل طبیعی که موهبت پروردگار است استفاده کنند.

اقوام‌های مختلف با فرهنگ‌های متفاوت به شهرهای مختلفی سفر می‌کنند اما شهرهای شمالی برای تعدادی از این مسافران خوشایند‌تر به نظر می‌رسد.

آنچه نگارنده به آن اشاره می‌کند هجمه فرهنگ‌های غلطی است که  شهرهای شمالی کشور در ایام تعطیلات با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

بعضی از مسافران یا بهتر بگویم مسافرنماها با ورود به شهرهای ساحلی آن‌چنان احساس آزادی بیش از حدی به آنها دست می دهد که گویی خیابان را با خانه‌شان اشتباه گرفته‌اند.

 بسیاری از این مسافرنماها با کشف حجاب خود چنان به صندلی‌های وسایل نقلیه خود تکیه می‌زنند که گویی در کاناپه خانه خود نشسته‌اند و یا شاید آن را برای خود افتخاری می‌دانند و از این حرکت لذت می‌برند.

در سواحل بویژه در خارج از طرح های سالمسازی پوشش و حجاب رنگی ندارد و حتی اگر فردی آنها را دعوت به رعایت حجاب کند با برخورد تند این افراد روبرو می‌شود و شما خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل….!

هجمه فرهنگی در شهرهای ساحلی تا جایی نفوذ کرده که حتی به خیابان‌های اصلی و پاساژها و بازارها نیز رسیده است، پوشیدن لباس‌های بدون آستین، شلوار کوتاه از سوی مردان و بعضا بانوان، آرایش‌های بسیار زننده از سوی برخی از مسافرنماها و ساپورت‌های کذایی برای بسیاری از مردم ناراحت کننده است.

به جرات می‌توان گفت امروز بزرگترین معضل فرهنگی ایجاد شده از سوی مسافران و گردشگران در شهرهای شمالی کشف حجاب است.

نگارنده به متولیان فرهنگی متذکر می‌شود فرهنگ از دغدغه‌های مهم و ضروری رهبری است و باید برای مقابله با این هجمه در این مناطق برنامه‌ریزی بهتری شود و بنا بر فرموده رهبری نقش تمام مردم به ویژه مسئولان در این زمینه پررنگ است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا