مهم‎ترین اخبار مازندران در تابستان ۹۳

بصیر، تابستان ۹۳ با اتفاق‌های مختلفی در مازندران همراه بود که سعی شده است این اتفاقات و اخبار در قالب یک بسته خبری در ذهن مخاطبان مرور شود.

مازندران در تیرماه

یکم؛ سید هادی حسینی نماینده مجلس طی نامه‌ای از رئیس جمهور خواست تکلیف پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی دولت در مازندران را مشخص کند.

دوم؛ علی شادمان مدیرکل فرهنگی‌اجتماعی استانداری مازندران در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران مبازره با مواد مخدر استان، گفت: ۱۳۰سازمان مردم‌نهاد در زمینه مبارزه با مواد مخدر از استانداری مازندران مجوز فعالیت گرفتند.

دوم؛ منوچهر جعفری مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران، گفت: تابستان امسال مشکل قطعی برق در استان نداریم.

سوم؛ قیمت انواع زولبیا و بامیه درجه ممتاز، درجه یک، درجه دو و رژیمی به ترتیب به مبلغ ۹۰ هزار، ۸۵ هزار، ۸۰ هزار و ۱۰۵ هزار ریال در مازندران اعلام شد.

سوم؛ سهراب طور مسئول راه‌های روستایی اداره‎کل راه و شهرسازی مازندران، گفت: تا پایان سال جاری ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی این استان بهسازی و روکش آسفالت می‌شود.

سوم؛ هادی هاشمیان رئیس‎کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب ساری، در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه از رسیدگی به پرونده هرمی که یک‌هزار شاکی دارد خبر داد و گفت: شاکیان پرونده بیش از یک‌هزار میلیارد تومان تخلف دارند و این پرونده نیز در حال رسیدگی است.

سوم؛ سایت خبری الف که متعلق به احمد توکلی است، مستنداتی را مبنی بر زمین‌خواری مقداد نجف‌نژاد نماینده بابلسر و فریدونکنار منتشر کرد که با واکنش‌های زیادی از سوی این نماینده همراه بود و نجف‌نژاد نیز در صحن علنی مجلس توکلی را بیمار روانی نسبت داد و وی را متهم به زمین‌خواری کرد.

چهارم؛ دلاور بزرگ‌نیا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، بر تقویت گردشگری دریایی تأکید کرد و گفت: فرصت‌های خوبی در حال فراهم‌سازی است تا چهره گردشگری دریایی در استان نشان داده شود.

چهارم؛ محمد دامادی نماینده مجلس، گفت: نخستین بیمارستان ویژه فرهنگیان در مازندران احداث می‌شود.

چهارم؛ علیرضا یونسی معاون سیاسی‌امنیتی استاندار مازندران، گفت: مازندران یک‌هزار میلیارد تومان نیاز دارد که فقط پروژه‌های کلنگ‌خورده و بر زمین مانده را به سرانجام برساند.

چهارم؛ محمد سبحانی با کسب اکثریت آرا برای چهار سال دیگر به عنوان رئیس هیئت ژیمناستیک مازندران ابقا شد.

پنجم؛ علیرضا یونسی معاون سیاسی‎امنیتی استاندار مازندران، در جلسه ستاد ساماندهی سواحل مازندران در استانداری گفت: اجازه ساخت‌وساز در سواحل مازندران به افراد داده نشود.

وی با اعلام اینکه فرمانداران در اجرای درست طرح‌های دریا نظارت بیشتری داشته باشند، افزود: کشته شدن یک نفر در سطح سواحل مازندران هم پذیرفته نیست و مسئولان باید در قبال افراد کشته‎شده در دریا پاسخگو باشند؛ اگر در حوزه اجرایی هلال‎احمر و نیروی انتظامی ضعیف عمل کردند، سازوکار مشخصی برای این نیروها تعریف شود و فرمانداران نظارت دقیق‌تر بر اجرای طرح‌های دریا داشته باشند.

پنجم؛ محمد محمدپور عمران رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در همایش تجلیل از پیشکسوتان و معتمدین اصناف استان، گفت: ۲۲ درصد واحدهای صنفی استان مازندران تولیدی هستند.

ششم؛ احمدعلی مقیمی نماینده مجلس، در همایش تجلیل از ورزشکاران، قهرمانان، خادمان و نخبگان جوان ورزش نکا در سالن ارشاد این شهرستان گفت: جذب توریسم ورزشی با توجه به اقلیم آب‌وهوای خوب مازندران نیاز ضروری برای ورزش استان است.

ششم؛ کوروش ربیعی مسئول حیات وحش محیط زیست مازندران، از ورود ۷۰ گونه پرنده تابستان‌گذران اعم از آبزی، کنارآبزی و خشک‌زیست در استان خبر داد.

هفتم؛ ورود مواد مخدر در گذشته تنها از راه خشکی بوده است و مصرف‌کنندگان آن نیز عموماً مردان بودند اما امروزه دریا راه ورود مواد مخدر به مازندران شده است و مصرف‌کنندگان آن نیز نیمی دیگر از افراد جامعه را شامل می‌شود.

هفتم؛ سردار مسعود جعفری‌نسب فرمانده انتظامی مازندران، در مراسم افتتاح قرارگاه فرماندهی انتظامی استان مازندران در سواحل شهرستان ساری، گفت: به دنبال امنیتی کردن سواحل مازندران نیستیم ولی با اراذل و اوباشی که بخواهند برای نوامیس مردم مشکل ایجاد کنند، برخورد می‌شود.

هفتم؛ داریوش هندویی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه امروز شاهد هستیم که بانک‌ها حرمت‌شکنی کرده و خانواده‌های صنعتگران را در فشار قرار داده‌اند، گفت: برخی بانک‌ها شرخر به خانه صنعتگران می‌فرستند.

هشتم؛ علی معتمدزادگان رئیس پارک علم و فناوری مازندران، از تولید چای رژیمی با بهره‌گیری از خاصیت گیاه استویا در این پارک خبر داد.

هشتم؛ ربیع فلاح استاندار مازندران، در سومین جلسه کارگروه اشتغال در استانداری مازندران با بیان اینکه این استان از منظر ایجاد اشتغال جزو استان‌های رده آخر در کشور است، گفت: در میزان بیکاری دانش‌آموختگان در رده بالا قرار داریم.

هشتم؛ رضا فکری معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران، از تولید کیک لجن و تبدیل آن به کود کمپوست با فرایند ورمی کمپوست در تصفیه‌خانه فاضلاب نوشهر و چالوس برای نخستین بار در کشور خبر داد.

هشتم؛ مسعود کریمی به‌عنوان سرپرست دانشکده فنی امام محمد باقر (ع) ساری معرفی و ناصر صداقتی‌پور از این سمت تودیع شد.

هشتم؛ باب‌الله نوری مدیر شعب بانک صادرات مازندران، در سومین جلسه کارگروه اشتغال استانداری مازندران گفت: فعالان صنعت گردشگری هم می‌توانند از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات با نرخ ۱۶ درصد دریافت کنند.

هشتم؛ محمدتقی شکوهی مدیر باغبانی جهادکشاورزی مازندران، گفت: میزان تولید هلو و شلیل امسال در استان نسبت به سال گذشته رشد ۳۰ درصدی داشته است.

نهم؛ مرتضی امینی مدیر جهاد کشاورزی آمل، از انجام گلاب‌گیری گل محمدی در روستای زیار این شهرستان خبر داد.

نهم؛ هاشم جمشیدپناه معاون توسعه فنی قهرمانی ورزش و جوانان مازندران، از کسب ۱۱۲ مدال جهانی، آسیایی و بین‌المللی توسط ورزشکاران مازندرانی از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

نهم؛ نادر آهنگر معاون فنی مرکز بهداشت مازندران، شیوع چاقی و اضافه وزن در مازندران را ۵۴٫۴ درصد عنوان کرد و گفت: مازندران رتبه اول چاقی را در کشور دارد.

دهم؛ محمد عظیمی رئیس پلیس آگاهی مازندران، گفت: باندهایی در زمینه تهیه اسناد جعلی و سوء استفاده از منابع ملی فعالیت می‌کنند و یکی از شرکت‌های بزرگ کشور، در طعمه این افراد افتاد و مورد سوء استفاده ۵ میلیارد تومانی قرار گرفت.

دهم؛ علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران نسبت به افزایش مرگ ناشی از مصرف قرص برنج در استان هشدار داد و گفت: در سه ماه سال نخست جاری ۲۷ نفر بر اثر مصرف این قرص فوت کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد رشد داشت.

یازدهم؛ استاد پرویز خشنودی یکی از پیشکسوتان عرصه تئاتر، بازیگری و موسیقی مازندران و شهرستان آمل که مدتی در بستر بیماری به‎سر می‌برد ظهر امروز دار فانی را وداع گفت.

یازدهم؛ در راستای اجرای طرح هم‌کدسازی تلفن ثابت در استان‌های کشور، تلفن‌های استان مازندران از ساعت ۲۲ امروز هشت رقمی می‌شود.

دوازدهم؛ سید عباس رهگشای مدیر فنی و اجرایی اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران، از عملیات اجرایی ۱۱ ساختمان کتابخانه عمومی در شهرهای استان خبر داد.

دوازدهم؛ حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی‎فرد رئیس‎کل دادگستری مازندران، در نشست مجمع هم‌اندیشان صنعت و معدن آمل با اعلام اینکه فرصت دادن بانک‌ها به واحدهای تولیدی مرگ تدریجی صنعت است، گفت: بانک‌ها جایگزین ۱۱۰ کارگاه تولیدی و صنعتی شدند.

دوازدهم؛ احمد سعادتمند مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، از حضور ۸۶ ملی‌پوش مازندرانی در اردوی آمادگی تیم‌های ملی برای شرکت در بازی‌های اینچئون کره جنوبی خبر داد و گفت: تیم ملی در رشته‌های مختلف در این مسابقات حضور می‌یابد و برای حضور در این پیکارها حدود ۴۰ ملی‌پوش مازندرانی پیش‌بینی شد.

چهاردهم؛ مجید مختاری مدیرکل دامپزشکی مازندران، در جلسه شورای برنامه‌ریزی استانداری مازندران با اشاره به اینکه اعتبار دامپزشکی مازندران از محل بودجه عمومی استان نیاز به بازنگری ویژه دارد، گفت: برای اجرای کار نیاز داریم با بخش خصوصی عقد قرارداد داشته باشیم.

چهاردهم؛ کاهش زمان پخت نان و کاهش سهمیه آرد آزاد و به‎‌دنبال آن کمبود نان و ایجاد صف‌های طولانی مقابل نانوایی‌ها این روزها عمده مشکل شهرستان نکا در شرق مازندران شده است.

پانزدهم؛ محمد حسین‌زاده فرماندار فریدونکنار، از نخستین برداشت مکانیزه برنج در اراضی شالیزاری مازندران در روستای زاهدکلای این شهرستان خبر داد.

پانزدهم؛ سید اسماعیل شفیعی فوق تخصص جراحی ارتوپدی مازندران، در جمع خبرنگاران در بیمارستان امام (ره) ساری از ایجاد بانک اعضای استخوان در ساری خبر داد.

شانزدهم؛ خسرو ابراهیم‌زاده رئیس شورای اسلامی شهر آمل، در نامه‌ای به استاندار مازندران وضعیت دفن زباله در مناطق بالادست آمل را اسفبار دانست و گفت: زمین دفن زباله به مرز هشدار رسید و شیرابه‌های آن به سمت رودخانه هراز سرازیر شد.

شانزدهم؛ تیم کشتی آزاد کارگران مازندران در تورنمنت اسپانیا به مقام سومی دست یافت.

شانزدهم؛ سید علی اسد مدیرکل راه و شهرسازی مازندران، گفت: اعتبارات حوزه راهداری این استان در سال ۹۳ از رشد ۱۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار بوده است.

هفدهم؛ محمد محمدپور عمران رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، در مراسم تجلیل از صنعت‌گران استان در سالن اتاق بازرگانی ساری از آغاز تولید آزمایشی فولاد در مازندران خبر داد.

نوزدهم؛ علیرضا مرادیان مدیر جهادکشاورزی سوادکوه، از آغاز برداشت و عرق‌گیری گیاه دارویی نعناع فلفلی در روستای نوآباد این شهرستان خبر داد.

بیستم؛ علی معتمدزادگان رئیس پارک علم و فناوری مازندران، از دستیابی به فناوری تصویربرداری هوایی با ساخت پهپاد در این پارک خبر داد.

بیست‌وچهارم؛ علی‌لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، در ضیافت افطار با نمایندگان استان‌های شمالی کشور لاریجانی تأکید کرد: یکی از اولویت‌های فعلی استان‌های شمالی کشور بحث جلوگیری از نابودی جنگل‌ها و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی است.

بیست‌ونهم؛ علی احسانی معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران، در جلسه شورای آرد و نان استان با بیان اینکه کیفیت نان در مازندران مناسب نیست، گفت: مجوز جدید برای ایجاد واحد خبازی در استان صادر نشود.

مازندران در مردادماه

پنجم؛ ناصر مهردادی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران، از وقوع حریق در میانکاله بهشهر خبر داد و گفت: با همکاری تمام نیروها این آتش‌سوزی به سرعت مهار شد.

پنجم؛ سید ابراهیم هاشمی فرماندار ویژه تنکابن، گفت: چهار هکتار از جنگل تنکابن دچار آتش‌سوزی شد و هم‌اکنون آتش توسط نیروهای امدادی و مردم محاصره شد.

هفتم؛ قاسم احمدی لاشکی نماینده مجلس، با اشاره به ترافیک شدید در جاده کندوان خطاب به وزیر راه گفت: چه‌کسی باید پاسخگوی مردم مازندران باشد.

وی از وضعیت راهبندان و ترافیک شدید در جاده کندوان و پاسخگو نبودن مسئولان کشوری به ‌شدت انتقاد کرد و خواستار رسیدگی به مشکلات جاده کندوان شد.

دهم؛ پس از طرح جمع‌آوری قلیان از قهوه‎خانه‎های سنتی مازندران، عده زیادی از قهوه‎خانه‎داران دست به تحصن زدند؛ محمد دامادی نماینده مجلس هم در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه ساری به حمایت از آنها پرداخت؛ عباس علایی رئیس اتحادیه قهوه‌خانه‎داران و سفره خانه‌داران نیز با بیان اینکه عده‌ای هر روز مضرات قلیان را بالاتر می‌برند، گفت: با جمع کردن قلیان‌ از قهوه‌خانه‌ها ۲۵۰ هزار نفر بیکار می‌شوند.

یازدهم؛ علیرضا یونسی معاون سیاسی‌امنیتی استاندار مازندران، در آیین معارفه مالک باشگاه نساجی مازندران با اشاره به اینکه مدیران از دخالت در امور تیم‌داری پرهیز کنند، گفت: مازندران باید یک تیم فوتبال قوی در لیگ برتر داشته باشد.

یازدهم؛ بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری، مازندران باز هم مانند سال‌های قبل در زمره برترین‌های کشور قرار گرفت و با چند رتبه کمتر از ۱۰ جزو استان‌های رده اول به شمار آمد.

دوازدهم؛ حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی‌فرد رئیس‎کل دادگستری مازندران، گفت: دستگاه‌های قضایی و انتظامی در برخورد با موارد ساخت‌وساز غیرقانونی آمادگی کامل دارند.

چهاردهم؛ نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌های و رسانه‎های مجازی مازندران در سالن سلمان هراتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با حضور مرتضی میرباقری قائم‌مقام وزیر کشور افتتاح شد.

پانزدهم؛ شرایط نگهداری حیوانات در باغ‌وحش بابلسر بسیار نامناسب است، به‌طوری که در یک گشت روزانه از این باغ وحش شیرهایی را می‌بینید که علف می‌خورند و غازهایی که غالبا گِل‌خوار شده‌اند.

شانزدهم؛ حسین نیازآذری نماینده مجلس، گفت: مجمع نمایندگان مازندران و استان‌های شمالی، طی نامه‌ای از رئیس جمهور تقاضا کردند تا در فصل برداشت این محصول به آن توجه ویژه‌ای شود و نیازمندی‌های کشور در درجه اول از طریق برنج داخلی تأمین شود.

هفدهم؛ دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، تولید مرکبات این کشور در سال جاری را مناسب ارزیابی کرد و گفت: بخشی از زمین‌‌ها و حتی اراضی کشاورزی در دولت قبل به ساخت‎وساز مسکن مهر تعلق گرفت که البته با تدابیر بهتر می‌شد از اراضی غیرکشاورزی استفاده کرد.

نوزدهم؛ جشن بزرگ «دهکده» که در گذشته فردین‌ماشو نامیده می‌شد، امسال در حالی در کندلوس برگزار شد که با ریزش شدید استقبال‌کنندگان و انتقادات زیاد آنها از بی‌محتوا شدن و بی‌هدفی این جشن همراه بود.

بیستم؛ سید علی قاسمی مدیرکل آموزش‌ و پرورش مازندران، در گردهمایی فرهنگیان چالوس گفت: در آموزش و پرورش کمبود نیروی انسانی قابل ملاحظه‌ای وجود دارد که باید همکاری شود تا بخشی از این چالش با بسته‌های حمایتی و بخشی نیز با کمک سایر بخش‌ها جبران شود.

بیست‎ویکم؛ سید تقی جعفریان رئیس اتحادیه شالیکوبی‌داران مازندران با بیان اینکه صدای کشاورز از صحن مجلس شنیده نمی‌شود، بر ضرورت تشکیل سازمان برنج و مشخص شدن متولی برنج در شمال کشور تأکید کرد.

بیست‌ویکم؛ علی نبیان معاون عمرانی استاندار مازندران از برگزاری آزمون استخدامی در ۱۵ شهرداری‌ مازندران خبر داد.

بیست‎وسوم؛ سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، هفته آینده برای ارائه گزارشی در زمینه اجرای پزشک خانواده و بررسی مشکلات مطروحه در این زمینه در استان مازندران به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس می‌رود.

بیست‌وهشتم؛ جشنواره انجیر در گلوگاه آغاز شد.

بیست‌ونهم؛ حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان، برای سخنرانی در یادواره شهدای ترک‌محله قائم‌شهر به مازندران سفر کرد؛ وی در بخشی از صحبت‌های خود سیاست‌های دولت در موضوع مذاکرات هسته‌ای را به چالش کشاند.

سی‎ام؛ حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در جلسه شورای اداری در استانداری مازندران حضور پیدا کرد.

مازندران در شهریورماه

یکم؛ حجت‌الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، برای شرکت در همایش اصلاح‎طلبان و جلسه با اقلیت‌های دینی و مذهبی به مازندران سفر کرد.

چهارم؛ حجت‌الاسلام اسدالله جعفری دادستان مرکز مازندران، گفت: هرگونه ساخت‌وساز در پناهگاه حیات وحش میانکاله غیرقانونی است و در آینده نزدیک ساخت‌وسازهای غیرمجاز تخریب می‌شود.

هفتم؛ ربیع فلاح استاندار مازندران، در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه ساری گفت: تلاش می‌کنیم ورود برنج خارجی به استان ممنوع شود و کمیته اختصاصی برای این موضوع تشکل دادیم تا فروش برنج داخلی را رونق دهیم.

هشتم؛ علی احسانی معاون برنامه‎ریزی استاندار مازندران، در جلسه شورای برنامه‌ریزی استانداری مازندران از تشکیل ستاد سفر ریاست جمهوری به مازندران خبر داد.

هشتم؛ حسن خیریان‌پور معاون توسعه و منابع انسانی استانداری مازندران گفت: افراد پذیرفته شده در استخدام استانداری مازندران امسال به‌کارگیری می‌شوند.

نهم؛ آیت‌الله سید صابر جباری نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه بهشهر، بر اثر عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت.

سیزدهم؛ دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، از اجرای طرح تجهیز و نوسازی ۴۵ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران در سه سال آینده خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، حدود ۳۰ درصد در منابع آبی صرفه‌جویی می‌شود.

پانزدهم؛ هبت‌الله ویسی مدیر امور شعب بانک ملی مازندران، گفت: در حال حاضر پرونده ۵۰ پروژه نیمه‌تمام در دستور کار قرار دارد و در دو ماه آینده تعیین‌تکلیف می‌شود تا بتوانیم به مهم‌ترین معضل کشور یعنی بحث اشتغال کمک کنیم.

پانزدهم؛ ناصر مهردادی مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست مازندران، گفت: در صورتی که مسئولان شهری این استان مشکلات مربوط به زباله را حل نکنند با هماهنگی با قوه قضائیه حکم جلب شهرداران متخلف را می‌گیریم.

هفدهم؛ ناصر مهردادی مدیرکل محیط زیست مازندران با اشاره به اسلحه‌کشی و درگیری فوتبالیست تیم ملی با محیط‌‎بانی در یکی از مناطق حفاظت‎شده مازندران در رامسر گفت: هم‎اکنون برای این فوتبالیست پرونده قضایی تشکیل شده است.

هجدهم؛ نادر آهنگر معاون فنی مرکز بهداشت مازندران، در جمع کارگزاران حج استان با تأکید بر پرهیز زائران از روبوسی، گفت: حج‌گذاران توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

هجدهم؛ سید علی قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، با بیان اینکه در سال جدید نیروی جدیدی وارد بدنه آموزش و پرورش نمی‌شود، گفت: به ساماندهی نیروها از لحاظ کمی و کیفی توجه شود.

هجدهم؛ اولین سالروز انتصاب ربیع فلاح به‎عنوان استاندار مازندران.

بیستم؛ معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، به مازندران سفر کرد؛ وی در بازدید از پناهگاه حیات وحش میانکاله گفت: سایت ببر مازندران به سایت تکثیر گربه‌سانان تبدیل می‌شود.

بیستم؛ رحیم قاسمی طوسی که قائم‌مقام ستاد انتخاباتی حسن روحانی در مازندران بود، به‎عنوان سرپرست فرمانداری نکا معرفی و علی رجبی از این سمت تودیع شد.

بیست‎ویکم؛ معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع پسماند گفت: شهرداری‌ها به‌صورت مستقیم در اجرای این سیاست‌ها، تکلیف دارند و اینکه برخی شهرداری‌ها در اجرایی نکردن این سیاست‌ها بگویند پول و اعتبار نداریم، فقط رفع تکلیف است.

بیست‎ویکم؛ سید محمد نظری رئیس اداره ایمنی، ترافیک و حریم راه اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران گفت: عملیات تعریض و ارتقای محور ارتباطی ساری ـ کیاسر با همت مسئولان به‌زودی شتاب مضاعفی به خود می‌گیرد.

بیست‎ویکم؛ مسابقات قهرمانی کاراته بانوان کشور سبک شیتوریتو شوکوکای به میزبانی شهرستان فریدونکنار با قهرمانی تیم مازندران به پایان رسید.

بیست‎وسوم؛ علیرضا یونسی معاون سیاسی‎امنیتی استاندار‌ مازندران، گفت: با وجود کمبود اعتبارات، پروژه‌های مختلف استان با تزریق مناسب اعتبارات از محل‌های مختلف فعال بوده و پروژه راکد نداریم.‌

بیست‌وسوم؛ تعدادی از اساتید و دانشجویان دانشگاه بین‌الملل رامسر برای بالا رفتن بار علمی خواستار انتقال این دانشگاه به کنار دانشگاه علوم پزشکی مازندران شدند.

بیست‌وچهارم؛ اردشیر صارمی رئیس بیمارستان امام سجاد (ع) رامسر، درباره مصدومان حادثه سقوط تاب زنجیره‎ای تله‌کابین رامسر گفت: در این حادثه هشت نفر مصدوم شدند که هفت نفر آنها به‎صورت سرپایی درمان شدند.

بیست‎وپنجم؛ منوچهر بحری مدیرعامل اتحادیه دامداران مازندران، از تعطیلی ۵۰ درصد از کارخانه‌های شیر مازندران خبر داد.

بیست‎وپنجم؛ فردی که با نامی زنانه و انتشار تصاویر مبتذل در یکی از شبکه‌های اجتماعی از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری و اخاذی می‌کرد، توسط پلیس فتای شهرستان آمل شناسایی و دستگیر شد.

بیست‎وپنجم؛ دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران گفت: برنج طارم محلی مازندران با قیمت ۵۹ هزار ریال توسط سازمان تعاونی روستایی خریداری می‌شود.

بیست‎وششم؛ با پذیرش استعفای سید میرزا اسدی بهزادکلایی شهردار نکا توسط اعضای شورای اسلامی این شهر، سرپرست جدید شهرداری نکا مشخص شد اما حسین‌جان محسنی اکنون در سفر حج به‎سر می‌برد.

بیست‌وششم؛ حسین نیازآذری نماینده مجلس، گفت:‌ با پیگیری‌های انجام‌شده‌، رئیس جمهور‌ دستور خرید توافقی برنج برای استان‌های شمالی کشور را صادر کرد‌.

بیست‎وششم؛ اسلام دستگذار دبیر حزب مردمی اصلاحات مازندران، در نخستین جلسه شورای مرکزی حزب اصلاحات ساری گفت: نماینده حزب مردمی اصلاحات در مازندران معرفی می‌شود.

بیست‌وهفتم؛ ربیع فلاح استاندار مازندران، با اشاره به اینکه تاکنون ۸۵ درصد مدیران در مازندران تغییر کرده‌اند، گفت: در ادامه تغییرات دیگری نیز انجام می‌شود که برخی از آنها در حال بررسی است.

بیست‌ونهم؛ سید علی قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از وجود ۲ هزار نیروی مازاد در بدنه آموزش و پرورش مازندران خبر داد و گفت: ماهانه برای این افراد حدود ۳ میلیارد تومان هزینه مازاد پرداخت می‌شود.

سی‎ام؛ بزرگداشت سرپرست فقید خبرگزاری فارس در مازندران زنده‌یاد جابر معافی در مجتمع سلمان هراتی اداره‎کل ارشاد اسلامی مازندران با حضور اصحاب رسانه و مسئولان استانی و سخنرانی سید نظام‎الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس برگزار شد.

سی‌ویکم؛ اولین سالروز درگذشت سرپرست فقید خبرگزاری فارس در مازندران زنده‌یاد جابر معافی.

 

 

 

 

 

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا