آقای سرپرست! برای نشر سیره فاطمی چه تعداد کنسرت معرفتی برگزار می‌کنید؟!

بصیر،سید اسماعیل احمدی که حدود یک‎ماه و اندی است به‎عنوان سرپرست، جایگزین حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی در سمت مدیرکلی فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران معرفی شده است، به ظاهر برنامه‌های مدونی را برای به‌دست گرفتن کلید مدیریت این اداره‌کل در دولت تدبیر و امید، ترسیم کرده است.

احمدی در نخستین نشست خبری خود در روزهای پایانی اسفند سال ۹۳، از برپایی ۲۱ کنسرت در استان خبر داد؛ برپایی کنسرت‌ها به‌دلیل نوع، سبک و افرادی که در آن حضور می‌یابند، شرایط خاصی را ایجاد می‎کند که شاید در نگاه کلی به‎دلیل تقارن نوروز با ایام فاطمیه چندان زیبنده مازندران علوی نیست، حتی اگر این دلیل آورده شود که این کنسرت‌ها پس از ایام فاطمیه برپا می‌شود.

برپایی و صدور مجوز برای ۲۱ کنسرت در ایام نوروز فاطمی در نشست مدیران رسانه‌های مازندران با استاندار به‎عنوان یک دغدغه از سوی یکی از مدیران نیز مطرح شد که ربیع فلاح در این رابطه گفت: اگر قرار است برپایی کنسرت در ایام فاطمیه مشکلی ایجاد کند، باید جلوی آن گرفته شود؛ در شرایطی که ما با دشمنان نظام سرمیز مذاکره می‎نشینیم و مشکلات را بیان، بررسی و حتی حل می‌کنیم، برپایی کنسرت در ایام فاطمیه و دغدغه‌هایی که در این زمینه وجود دارد را می‌توان راحت‌تر حل و بررسی کرد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که جناب سرپرست اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران همچنان بر برپایی کنسرت در ایام نوروز اصرار دارد و روز دوشنبه نیز در نشست خبری با خبرنگاران مستقر در ستاد تسهیلات سفر نوروزی مازندران بیان کرد: ۲۱ کنسرت موسیقی سنتی و پاپ در مناطق توریستی مازندران در شهرهای نور، چالوس، عباس‌آباد، رامسر و تنکابن برگزار می‌شود.

هرچند سرپرست جدیدالانتصاب از پیگیری برگزاری مراسم فاطمیه از طریق کانون‎های فرهنگی مساجد نیز خبر داد اما باید به‌یاد داشت که برگزاری چنین برنامه‎های مذهبی در مناسبت‎های مختلف به‌طور خودکار در مساجد انجام می‌شود اما انصافاً این اداره‎کل که شالوده بنایش با فرهنگ عجین شده، چه اقدامات اثرگذاری در ایام فاطمیه برای نشر فرهنگ و سیره فاطمی برای مردم استان قرار است انجام بدهد.

آیا می‎تواند به اندازه برگزاری ۲۱ کنسرت، ۲۱ محفل تبیینی و معرفتی سیره گرانقدر حضرت فاطمه زهرا (س) را در سراسر استان برگزار کند؟

شاد بودن، شاد زیستن هیچ منافاتی با دین مبین اسلام و سیره ائمه اطهار ندارد اما باید حرمت‌ها و حریم‌ها در این زمینه حفظ شود و همان چیزی که بلاغ در یادداشت قبلی خود برآن تأکید کرد: «پرهیز از نادیده گرفتن اخلاق در چنگ تار کنسرت‌های نوروزی.»

 

 

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا