چرا حکم اصغری آق‌مشهدی را نمی‌زنید؟!/بلاتکلیفی بزرگ‎ترین دانشگاه دولتی شمال کشور

بصیر، پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، حسن روحانی در نخستین جلسه مطبوعاتی‎اش منکر تغییرات اتوبوسی شد و تأکید کرد که این دولت با کلید آمده است، نه با داس!

دیری نپایید که پیش‎بینی‎ها درست از آب درآمد و تغییرات اتوبوسی در بدنه دولت آغاز شد و نوبت به رؤسای دانشگاه‎ها هم رسید.

پس از حضور افراد متعدد در رأس وزارتخانه، تغییرات رؤسای دانشگاه‎ها کلید خورد و تقریباً رئیس دانشگاهی نمانده بود که از تیغ تیز وزارت علوم در امان مانده باشد و در مدت کوتاهی قبل از آغاز سال ۹۳ رؤسای دانشگاه‌ها تغییر کردند و سرپرستان جدید منصوب شدند.

البته طبق قانون یک شخص تنها می‌تواند به مدت سه ماه سرپرست بماند و در صورت لزوم این سرپرستی تا سه ماه دیگر تمدید می‌شود و به گفته سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، دیوان عدالت اداری اعلام کرده که سرپرستان دانشگاه‌ها حق هیچ‌گونه عزل‎ونصبی ندارند و مسئولیت این کار با وزارت علوم است.

با این وضعیت، حجت‎الاسلام فخرالدین اصغری آق‌مشهدی که روز ۲۹ اسفند سال ۹۲ به عنوان سرپرست دانشگاه مازندران، بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی شمال کشور منصوب شد، بیش از یک‌سال است که به‌عنوان سرپرست دانشگاه مازندران مشغول به فعالیت است.

وی در حالی بیش از ۶ ماه به‎صورت اضافه بر سازمان، سرپرست دانشگاه مازندران است که تاکنون تغییرات زیادی در حوزه معاونت‌ها و مدیران دانشگاه داشته است.

اگر قرار است اصغری آق‌مشهدی به‎عنوان رئیس انتخاب شود و یا اگر قرار نیست حکم ریاست وی تأیید و شخص دیگری به جای وی معرفی شود، بهتر است این کار سریع‌تر انجام گیرد تا بیش از این دانشگاه مادر استان که قطب علوم انسانی و شیمی کشور است، بلاتکلیف نماند.

 

 

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا