اصابت ده ها خمپاره به شهر حلب

بصیر، ارتش سوریه همچنان به عملیات خود در منطقه ریف شمالی حلب ادامه می دهد، درحالی که گروه های مسلح برای دومین روز متوالی مناطق امن و مسکونی حلب را با خمپاره و موشک های دست ساز گلوله باران کردند که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از اهالی غیر نظامی این مناطق شد.

در این حملات گروه های مسلح مستقر در مناطق بستان القصر و بنی زید ده ها موشک را به مناطق مسکونی و امن شهر حلب از جمله الجمیلیه و العبارة در بخش قدیمی شهر حلب و خیابان های النیل و تشرین و کوی الاشرفیة شلیک کردند که اغلب در نزدیکی مدارس و بازارهای پر تردد اصابت کرد، به گونه ای که در حملات امروز ۲۰ شهروند سوری کشته و ۳ شهروند دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر، یگان های ارتش سوریه به پیشروی خود در ۲ محور ریف شمالی حلب و ریف شمال شرقی حلب ادامه داده و عملیات های خود در حردتنین و دویر الزیتون و باشکوی را ادامه دادند.

از جهتی گروه های مسلح مستقر در اردوگاه آوارگان فلسطینی یرموک در جنوب دمشق به هیأت مذاکره کننده آشتی ملی که شخصیت هایی از دولت سوریه و سازمان آزادی بخش فلسطین و دیگر گروه های فلسطینی موجود در دمشق را در برمی گیرد، اطمینان دادند که توافقنامه آتش بسی را در این اردوگاه امضا خواهند کرد.

منابع محلی در این خصوص تاکید کردند، جبهه النصره عناصری را به عنوان میانجی نزد هیأت مصالحه ارسال کرده و به آنها اطمینان دادند که به هیچ یک از افراد اردوگاه از این پس تعرض یا شلیک نخواهند کرد.

پس از این توافق کمک های انسانی و بشر دوستانه جدیدی با تسهیلاتی که دولت سوریه درنظر گرفته بود، وارد این اردوگاه و همچنین شهرک های یلدا و ببیلا شد.

اما در چارچوب درگیری های مسلحانه بین گروه های مسلح شماری از عناصر داعش اقدام به حمله به یک بیمارستان میدانی تابع دیگر گروه های مسلح در منطقه الحجر الأسود در نزدیکی اردوگاه یرموک کرد و تعدادی از پرستاران این بیمارستان میدانی را ربودند.

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا