سندی دیگر از مخفی‌کاری‌های گوگل

بصیر،، اپل اینسایدر نوشت: پس از افشای تحقیقات کمیسیون تجارت فدرال آمریکا از گوگل به علت اقدامات انحصارطلبانه آن، این شرکت، جستجوگر و بخش اخبار خود را دستکاری کرده تا از انتشار بیشتر این رسوایی جلوگیری شود.

برپایه این گزارش همچنین گوگل به جای اخبار منفی در مورد تحقیقات مذکور برخی اخبار دیگر را در صدر قرار داد که در آنها غیررقابتی بودن فعالیت های تجاری گوگل رد شده بود و اتهاماتی علیه مخالفان این شرکت مطرح گردیده بود.

اپل اینسایدر نوشت که در حالی که اخبار منفی در مورد گوگل در صدر نتایج جستجو و همین طور بخش خبری آن خبر داشت در ساعات بعد این خبرها دستکاری شدند و اخبار مثبت در مورد گوگل ناگهان جایگزین اخبار منفی شد. به عنوان مثال خبری با عنوان ۵ افسانه در مورد گوگل برای ساعت های طولانی در صدر اخبار فناوری قرار گرفت.

نکته جالب اینکه شرکت های رقیب گوگل دقیقا به علت همین رفتارهای انحصارطلبانه از این شرکت انتقاد می کنند و گوگل یکبار دیگر نشان داده که این نقدها و اعتراض ها صحیح است. پیش از این تعدادی از دولت های کشورهای اروپایی نیز بررسی های خود در مورد تلاش گوگل برای به حاشیه راندن شرکت های رقیب در فرانسه، آلمان، ایتالیا و …. را اغاز کرده اند و احتمال محکوم شدن گوگل به پرداخت جریمه در این کشورها وجود دارد.

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا