۱۶ درصد واژگونی ها در مسیر تهران-مشهد/ ۶ درصد رانندگان تخلف کرده اند

بصیر،سردار مومنی در بازدید از طرح نوروزی پلیس راهور گرمسار، گفت: محور تهران – مشهد تنها نیم درصد از جاده های کشور را تشکیل می دهد اما این آمار بالای واژگونی نشان می دهد که این محور نیازمند مجهز شدن به کمپ های استراحت برای مسافران است.

وی افزود: عمده مسیر تردد در محورهای استان سمنان در مناطق کویری صورت می پذیرد و خستگی، خوب آلودگی و یکنواختی جاده مهم ترین علل واژگونی خودرو ها محسوب می شود

این مقام مسئول مجموع جاده های کشور را ۲۰۰ هزار کیلومتر خواند و تصریح کرد: ۴۲ درصد حوادث جاده ای در کشور و ۷۳ درصد از حوادث مسیر تهران-مشهد، بر اثر واژگونی خودروها است که این امر لزوم ایجاد زیر ساخت های لازم برای استراحت رانندگان را بیش از پیش نمایان می سازد.

مومنی همچنین درباره اجرای طرح نوروزی پلیس راهور ناجا گفت: از زمان اجرای طرح نوروزی پلیس راهور ناجا تا کنون ۱۳۵ میلیون خودرو در این سامانه ثبت شده اند.

وی افزود: با این حساب و به طور میانگین می توان گفت هر خودروی عبوری در کشور بیش از ۹ بار توسط دوربین های طرح نوروزی راهور ناجا مورد بازدید قرار گرفته اند.

رئیس پلیس راهور ناجا همچنین با بیان اینکه فقط ۸ درصد رانندگان مسافرت های نوروزی متخلف هستند، گفت: از ابتدای طرح نوروزی ناجا تا کنون، ۹۲ درصد رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی در طول جاده ها احترام گذاشته اند.

 

 

 

 

شبکه خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا