چهار جنگ افزار ایران که داعش باید از آن بترسد

بصیر،

پیدایش گروه داعش در عراق و سوریه، خشم بسیاری از کشورها را برانگیخته است. گروه داعش که یک گروه تروریست افراطی است ، برای کشور های مختلفی بعنوان یک هشدار محسوب می شود. اما ایران چهار ابزار جنگی در اختیار دارد که می تواند برای کسب پیروزی در جنگ مقابل تروریستهای داعش به کار گیرد که عبارتند از:

 نیروهای نظامی

گروه های نظامی قدرتمند در واقع موثرترین سلاح ایران در برابر تروریستهای گروه داعش هستند چرا که ایران منابع عظیم نیروی انسانی را در اختیار دارد. نیویورک تایمز اخیرا اعلام کرد ایران تنها کشوری است که به طور واقعی میتواند به آن چه که در عراق در حال وقوع است، پاسخ گوید.

رژه نیروهای مسلح ایران

هواپیماهای بی سرنشین

ایران یکی از پیشرفته ترین مجموعه هواپیماهای بدون سرنشین در خاور میانه را در اختیار دارد ؛ عاملی که به این کشور در مقابله با تروریستهای داعش کمک می کند. هواپیماهای بدون سرنشین ایران نخستین بار در جریان جنگ ایران و عراق در دهه ۱۹۸۰ مشاهده شدند. امروزه ایران هواپیمای نظارتی مهاجر۴ و دیگر انواع آن را در اختیار دارد.

روی هم رفته ، ایران تجربیات عملیاتی بیشتری با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین نسبت به هر کشور دیگری در منطقه دارد. گفته می شود ایران همچنین هواپیماهای بدون سرنشین ” انتحاری” دارد که این هواپیماها برای انهداف اهداف مورد نظر مورد استفاده قرار می گیرند.

پهپادهای ایرانی

رسانه های ایران بارها گزارش دادند که هواپیماهای بدون سرنشین ایران می توانند برای هدف قرار دادن اهداف زمینی و هوایی و نیز حمله در زمانی که یک هدف مظنون را شناسایی کند ، مورد استفاده قرار گیرند.

 هواپیماهای اف ۱۴

ایران چهار دهه قبل ۷۹ فروند هواپیماهای جنگنده اف ۱۴ تام کت ساخت آمریکا خریداری کرد. اگر چه انقلاب ایران و تحریم های آمریکا، این کشور را مجبور به تغییر جنگنده های خود برای منظورهای دیگر کرد. ارتقاهای اخیر از جمله نصب سامانه های راداری ساخت ایران بر روی هواپیماها و نیز موتور و قابلیت حمل بمب های هوشمند ۹۰۰ کیلوگرمی ساخت ایران از جمله مواردی هستند که این هواپیماها را تبدیل به ابزاری قدرتمند برای ایران کرده است.

جنجنده های اف 14 ایرانی

 موشک های هدایت شونده دقیق

برخی موشک های ایران که به مقدار بسیار زیادی از آن ها در اختیار دارد، قابلیت انهدام اهداف گروه داعش را با دقت بالا دارند. برنامه های موشک هدایت شونده دقیق ایران کاملا پیشرفته هستند.  به عنوان مثال در سال ۲۰۱۳ ایران موشک بالستیک ضد کشتی مافوق صوت خلیج فارس خود را آزمایش کرد که دقت آن هشت و نیم متر است.

یکی از موثر ترین موشک هایی که می تواند علیه شبه نظامیان گروه داعش مورد استفاده قرار گیرد ، موشک فاتح ۱۱۰ است. ایران نوع ارتقاء یافته موشک بالستیک کوتاه برد فاتح ۱۱۰ خود را در سال ۲۰۱۲ آزمایش کرد. در حالی که این موشک برای مفاهیم تدافعی ارتقاء یافته است، می تواند اهداف زمینی و دریایی را با همان  دقت منهدم کند.

موشک فاتح110

احمد وحیدی وزیر دفاع سابق ایران اعلام کرد این موشک بردی معادل ۳۰۰ کیلومتر دارد و می تواند مواضع نیروهای دشمن، مراکز فرماندهی آنها، پایگاه های موشکی، انبار مهمات، سامانه های راداری و دیگر اهداف را منهدم کند. علاوه بر این، ژنرال حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرده است : موشک های بالستیک ما قابلیت انهدام اهداف سیار با دقت بسیار بالا را نیز دارند.

اگر این موضوع صحت داشته باشد ، ایران می تواند کاروان شبه نظامیان گروه داعش را هدف قرار دهد و لطمات سنگینی را بر آنها وارد سازد. حتی اگر این موضوع صحت نداشته باشد یا در بیان آن اغراق شده باشد ، دیگر موشک های هدایت شونده دقیق ایران می توانند لطمات بسیار جدی را بر شبه نظامیان داعش وارد آورند که با هیچ چیزی دیگری قابل مقایسه نیست.

نتیجه آن که ، ایران زرادخانه مرگباری از تسلیحات و راهبردها در اختیار دارد که می تواند از آنها را برای نابودی گروه داعش به کار گیرد.

شبکه خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا