حمله جدید عربستان به چاه‌های نفت استان مأرب یمن/ پسر علی عبدالله صالح کشته شد/ شهادت ۳ فرمانده ارشد انصارالله یمن

بصیر،

به نقل از شبکه المیادین، این منبع یمنی تاکید کرد نیروهای امدادی تاکنون توانسته اند این تعداد کشته و زخمی را از زیر آوارها بیرون بکشند اما ممکن است شمار کشته ها و زخمی ها در ساعات آینده افزایش یابد.

المیادین افزود: ۱۶ تن از این کشته ها عضو یک خانواده بودند.

منابع یمنی تاکید کرده اند بیشتر کشته ها و زخمی ها از زنان و کودکان هستند.

شهادت ۳ فرمانده ارشد انصارالله یمن

امروز هم صدای انفجار در مناطق مختلف یمن به گوش می‌رسد.برخی رسانه‌ها از شهادت ۳ فرمانده ارشد جنبش مردمی انصارالله خبر می‌دهند.

به گزارش شبکه “العربیه،” بمباران مناطق مختلف یمن به وسیله جت‌های ائتلاف عربستان همچنان ادامه دارد. در ساعات گذشته صدای انفجار‌های شدیدی در صنعا پایتخت یمن شنیده شده است. محل استقرار گارد ریاست جمهوری یمن یکی از اهداف اصلی حملات هوایی ائتلاف عربستان بوده است. ارتش یمن و نیروهای انصارالله هم با استفاده از پدافند هوایی به پرواز هواپیما‌ها در آسمان صنعا واکنش نشان دادند.

در همین حال برخی رسانه‌ها از شهادت ۳ فرمانده ارشد جنبش مردمی انصارالله خبر می‌دهند. “عبدالخالق الحوثی،” “یوسف المدنی” و “یوسف الفیشی” ۳ فرمانده ارشد جنبش انصارالله هستند که گزارش‌ها از شهادت آنها حکایت دارد. “عبدالخالق الحوثی” نقش مهمی در حضور جنبش مردمی انصارالله در شهر صنعا ایفا کرد.

پسر علی عبدالله صالح  کشته شد

«عارف أبوحاتم» تحلیل‌گر سیاسی یمن، اعلام کرد که «خالد علی عبدالله صالح» پسر رئیس‌جمهور مخلوع یمن در حملات هوایی روز گذشته عربستان سعودی به یمن، کشته شد.

بر اساس این گزارش، خالد (۳۱ ساله) و فارغ التحصیل مدرسه نظامی – سلطنتی سند هرست (sand hurst) انگلیس است یکی از قدیمی‌ترین دانشکده‌های افسری این کشور است که به ادعای این عضو جماعت اخوان‌المسلمین مصر، پنجشنبه (دیروز) کشته شده است.

وی در ادامه ضمن تایید حمله خارجی صورت گرفته در یمن بدون توجه به تلاشهای انصارالله و طرف‌های سیاسی این کشور برای حل و فصل بحران از طریق گفت‌وگو اظهار داشت که امیدوار است انصارالله و صالح از این حملات درس عبرت بگیرند.

ابوحاتم ساعت ۱:۳۰ بامداد امروز (جمعه) از قاهره در گفت‌وگو با شبکه العربیه  این خبر را اعلام کرد اما هنوز هیچ طرف رسمی در یمن کشته شدن پسر علی عبدالله صالح را تایید نکرده است.

جنگنده‌های چندین کشور عربی در چارچوب ائتلافی موسوم به «طوفان اراده» به رهبری عربستان سعودی از بامداد روز پنجشنبه (دیروز) به یمن حمله کرده‌اند تا مانع دستیابی انقلابیون این کشور به اهدافشان شوند.

هواپیماهای ۵ کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس (عربستان سعودی، امارات، قطر، کویت و بحرین) به همراه مراکش، مصر، اردن و سودان در این حمله شرکت دارند. این عملیات ضد انقلابیون یمن به ویژه جنبش انصارالله و حامیان «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور سابق یمن که صنعا پایتخت یمن و بیشتر مناطق شمالی کشور را در اختیار دارند و در حمایت از «عبد ربه منصور هادی» انجام می‌شود. اتحادیه عرب و پاکستان حمایت خود را از این عملیات اعلام کرده‌اند. اما کشورهای ایران، سوریه و عراق این اقدام را محکوم می‌کنند.

انفجار بمب در بازار «باب السباح» در «صنعا»

شبکه المیادین خبر داد که لحظاتی پیش در بازار «باب السباح» در صنعا، یک بمب منفجر شد و اخبار اولیه از جراحت چندین نفر حکایت دارد‎.

هنوز جزئیاتی از این انفجار در دست نیست. اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود.

این انفجار با دومین روز تجاوز عربستان سعودی به خاک یمن برای حفظ منافعش در این کشور همزمان شده است و جنگنده‌های سعودی، امروز نیز مناطق متعددی را در پایتخت یمن بمباران کردند.

حمله جنگنده سعودی به یک بازار در «صعده»

شبکه تلویزیونی «المسیره» یمن وابسته به جنبش انصارالله از حمله صبح امروز یک جنگنده سعودی به یک بازار در «صعده» واقع در شمال این کشور خبر داد.

بر اساس آمار اولیه اعلام شده، در این حمله که به بازار «البقع» در استان صعده صورت گرفت، ۱۵ نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

این در حالی است که جنگنده‌های چندین کشور عربی در چارچوب ائتلافی موسوم به «طوفان اراده» به رهبری عربستان سعودی از بامداد روز پنجشنبه (دیروز) به یمن حمله کرده‌اند تا مانع دستیابی انقلابیون این کشور به اهدافشان شوند.

هواپیماهای ۵ کشور عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس (عربستان سعودی، امارات، قطر، کویت و بحرین) به همراه مراکش، مصر، اردن و سودان در این حمله شرکت دارند. این عملیات ضد انقلابیون یمن به ویژه جنبش انصارالله و حامیان «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور سابق یمن که صنعا پایتخت یمن و بیشتر مناطق شمالی کشور را در اختیار دارند و در حمایت از «عبد ربه منصور هادی» انجام می‌شود. اتحادیه عرب و پاکستان حمایت خود را از این عملیات اعلام کرده‌اند. اما کشورهای ایران، سوریه و عراق این اقدام را محکوم می‌کنند.

حمله دوباره جنگنده‌های سعودی به مناطقی در صنعاء

جنگنده‌های سعودی بار دیگر مناطقی از صنعاء را بمباران کردند.

در این حمله، سیستم ضد هوایی صنعا، مرتب فعال بود و باعث شد تا جنگنده‌های سعودی سریع آسمان صنعا را ترک کنند.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا