توضیح کی‌روش درباره مهار مسی در جام جهانی

بصیر،تیم ملی ایران در پیکارهای جام جهانی ۲۰۱۴ در دیدار با آرژانتین نمایش قابل قبولی داشت و در نهایت با گل دقیقه پایانی لیونل مسی متحمل شکست یک بر صفر شد.

در این بازی لیونل مسی بارها توسط بازیکنان ایران مهار شد، این موضوع باعث شد تا خبرنگار شبکه روساریو آرژانتین در این‌باره از کی‌روش در رابطه با مهار لیونل مسی سوال کند.

کی‌روش در این‌باره اظهار داشت: ما در تیم ملی ایران بازیکنان قدرتمندی داریم. خط دفاعی ما همچون گروه منسجمی کار می‌کرد. در دیدار مقابل آرژانتین، در آغاز ما تلاش داشتیم تا به صورت تیمی کارهای دفاعی را انجام دهیم. هنگامی که مسی پا به توپ می شد، ما سریعاً به سوی او نمی‌رفتیم. بازیکنانم مراقب قسمت‌هایی از زمین بودند که بازیکنان حریف ممکن بود پاس دریافت کنند و سعی می‌کردیم تمام نقاط زمین را تحت کنترل داشته باشیم.

وی افزود: مشخص کردن موقعیت توپ، بازیکنان حریف و فضاهای خالی، سه چیزی بود که ما نمی‌بایست فراموش می‌کردیم. در حالتی که ما درباره بازی منطقه‌ای صحبت می کنیم. هر سه مورد باید منسجم و گرد هم آمده باشد و هر سه مکمل هم بودند. متقاعد کردن همه بازیکنان برای این گونه دفاع کردن سخت بود. رفتن به پشت توپ ساده است، همچنین تلاش برای نگه داشتن بازیکنان نیز ساده است. اما آن چه بسیار فکر کردن به آن سخت است، حدس زدن و تلاش به منظور خنثی سازی فضاهای بالقوه است. آن‌ها مجبور بودند بپذیرند، حدس بزنند و حرکت کنند در مسیری که ممکن بود اتفاق بیفتد. درباره آرژانتین ما تلاش فراوانی صورت دادیم اما تیم سابلا بسیار شایسته بود و در نهایت پیروز شد.

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا