اعلام ۵ کالای دارای افزایش قیمت در اسفندماه

بصیر،بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران شاخص قیمت ۵ نوع کالا شامل آب، برق و سوخت، حمل و نقل، هتل‌ها و رستوران، خدمات، کالاهای غیرخوراکی بیشترین شاخص قیمت را در اسفندماه سال ۹۳ داشتند.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران شاخص قیمت آب، برق و سوخت در ۱۲ ماه منتهی به اسفند نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد ۲۴٫۵ درصد داشت. همچنین شاخص قیمت حمل و نقل در این بازه زمانی افزایش ۲۳٫۵ درصد را تجربه کرد و شاخص‌ قیمت‌های رستوران، خدمات و کالاهای غیرخوراکی افزایش‌هایی به ترتیب ۱۸٫۲ درصد، ۱۷٫۲ درصد و ۱۷٫۲ درصد را داشتند.

بر این اساس در اسفندماه گذشته خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات شاخص قیمت ۹٫۷ درصد، نان و غلات ۱۱٫۸ درصد، گوشت قرمز و سفید ۶٫۹ درصد، ماهی ۱۵٫۳ درصد، لبنیات ۱۴٫۳ درصد، انواع روغن ۹٫۳ درصد، میوه و خشکبار ۹٫۸ درصد و سبزیجات ۶٫۹ درصد را تجربه کردند.

گزارش مرکز آمار ایران حاکی است که در اسفند ماه سال گذشته شاخص قیمت مسکن ۱۷ درصد رشد داشته و اجاره بها نیز نزدیک به این رقم یعنی ۱۶٫۹ درصد نسبت به اسفند سال گذشته افزایش داشته است.

همچنین خدمات نگهداری و تعمیر واحدهای مسکونی هم نسبت به اسفند سال گذشته افزایش ۱۸٫۹ درصدی را تجربه کرده است.

بر اساس این گزارش هزینه‌های بهداشت و درمان ۲۰٫۹ درصد نسبت به اسفند سال گذشته افزایش داشته است. هزینه‌های حمل و نقل، ارتباطات، تفریح و آموزش هم افزایش‌هایی به ترتیب ۲۳٫۵ درصد، ۵ درصد و ۱۵٫۳ درصد را تجربه کرده است.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران در اسفندماه سال گذشته تورم نقطه به نقطه ۱۴٫۲ درصد و تورم سالانه ۱۴٫۸ درصد بوده است./

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا