چشم‌هایی که نظارت نمی‌کند؛

قیمت غیرقابل تصور برخی مواد غذایی و میوه‌ در فریدونکنار

بصیر، در ایام نوروز و تعطیلات عید به سر می‌بریم و فریدونکنار با ورود مسافران بسیار زیادی از آنها میزبانی می‌کند، مسافرانی که برای گذراندن اوقات فراغت خود به شهر ساحلی فریدونکنار آمده‌اند و می‌خواهند خاطره‌ای خوب از این شهرستان بندری با خود به سوغاتی ببرند.

به گزارش بصیر، متاسفانه در حوالی عید و با آغاز شدن سفرهای نوروزی، بازار گرانی اقلام و کالاهای مورد نیاز، رو به صعود گذاشت و در این بین بیکارترین افراد برای جلوگیری از این نرخ صعودی، مسئولان بوده‌اند.

مسئولانی که بارها بر کنترل قیمت تاکید کردند و آن را از وظایف مهم خود در این ایام دانستند.

به بازار شهرستان فریدونکنار وارد می‌شویم، نرخ برخی قیمت‌ها باور کردنی نیست، پرتقال به ۸ هزارتومان برای هر کیلیوگرم رسیده است، سیب نیز در همان حوالی دور می‌زند، مرغ هم همچنان رکورد می‌زند و نکته جالب‌تر آنجا است که برای یک عدد آب معدنی باید مبلغ ۱۵۰۰ تومان بپردازید، در حالی که در آن سوی خیابان همان آب‌معدنی ۷۰۰ تومان است.

در نزدیک پارک لاله که اوضاع بسیار نابسامان‌تر است، قیمت مواد غذایی و به ویژه میوه و خواروبار حداقل ۲ برابر شده و در این بین تنها یک سوال بی‌پاسخ مانده و آن هم این است که چه کسی یا کسانی باید با این معضل افزایش قیمت برخورد کنند و آیا هیچ‌گونه نظارتی بر بازار و فروشندگان می‌شود؟

مسئولان فقط از کنترل و نظارت سخن می‌گویند

محمد روستا مسافری که از شیراز به فریدونکنار آمده است، وضعیت قیمت کالاهای موردنیازشان را بسیار گران توصیف می‌کند و می‌گوید: در این شرایط سخت اقتصادی اگر بخواهید با این قیمت‌ها به سفر بروید، فقط متضرر می‌شوید.

وی افزود: ما در این سفر با همان وسایلی که از خانه آوردیم روزها را سپری می‌کنیم و قطعا پس از اتمام آنها به شهرمان باز می‌گردیم.

مسافری مشهدی نیز در مورد گران‌شدن قیمت‌ها گفت: در تمامی کشور مسئولان فقط از کنترل و نظارت سخن می‌گویند و هیچ اقدام عملی انجام نمی‌دهند.

وی که نخواست نامش فاش شود، خاطرنشان کرد: آیا واقعا کنترل و نظارت بر این محل‌های کسب آن‌قدر دشوار است که نمی‌توانند جلوی این افزایش قیمت را بگیرند؟

اینها تنها نمونه‌ای از چندین خواسته مسافرانی است که به فریدونکنار سفر کرده‌اند، آنچه که به نظر می‌رسد ورود مسافر به شهرستان فریدونکنار یک فرصت محسوب می‌شود که باید برای افزایش اشتیاق آنها برای حضور و تداوم ماندن در این شهرستان تلاش شود، در غیر این‌صورت با این حرکات غیرمنصفانه و نظارت ضعیف مسئولان، با تهدیدی به نام فرار مسافر از فریدونکنار روبه‌رو می‌شویم که ناخوشانید به نظر‌می‌رسد و عواقب جبران‌ناپذیری دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا