گشتی اجمالی در سال 1393/ مهم‌ترین مطالبه فروردینی بصیرنیوز از مسئولان؛

بی‌مهری مسئولان نسبت به سی‌تی‌اسکن فریدونکنار مشهود است

بصیر، این یادداشت در ۲۵ فروردین سال ۱۳۹۳، در پایگاه جامع اطلاع‌رسانی بصیر منتشر شد:

مردم ولایت‌مدار فریدونکنار نگاه مسئولان نسبت به مرکز سی‌تی‌اسکن بیمارستان را یک نگاه همراه با بی‌مهری می‌دانند و از مسئولان امر خواستار حمایت همه‌جانبه شده‌اند.

پس از ۳۰ سال آرزوی مردم منطقه با مدیریت بخش خصوصی و با تعرفه دولتی!! محقق و جو روانی مناسبی در شهر ایجاد می‌شود و مردم از وجود این دستگاه سی‌تی‌اسکن خوشحال شدند، اما دیری نمی‌گذرد که این جو مناسب تبدیل به یک عقده بزرگ می‌شود، مشکل بزرگ عدم حمایت و نظارت دانشگاه علوم پزشکی است، دانشگاه و بیمارستان عملا همکاری لازم را ندارند چرا که نبود یک متخصص تبدیل به بزرگترین معضل بیمارستان امام خمینی (ره) فریدونکنار شده است.

آیا حق مرکزی که حدود ۲ میلیارد تومان برای بخش خصوصی هزینه داشته است و آرزوی چندین ساله مردم را محقق کرده بود و تعرفه آن نیز دولتی است حضور یک پزشک مغز و اعصاب نیست؟

دانشگاه علوم پزشکی قول مساعدی نسبت به تخصیص یک پزشک مغز اعصاب و رادیولوژیست داده بود اما امروز بر روی قول‌ها و گفته‌های خود نمانده است، تنها لطف دانشگاه استقرار یک پزشک در ایام نوروز برای این مرکز بود که آن هم فایده‌ای در بر نداشت، چرا که این پزشک عزیز بدون اطلاع مبادرت به سفر خارج از کشور می‌کند و کسی هم از این موضوع خبر ندارد، البته شاید دانشگاه در مقام پاسخ بفرماید مطلع بود اما ما یقین داریم چون آقایان در وحله اول اظهار بی اطلاعی کردند.

جای بسیار تاسف است که خیر در این زمینه ورود پیدا می‌کند هزینه میلیاردی متقبل می‌شود اما بیمارستانی که ۱۰ تخت در ICU دارد فاقد جراح مغز و اعصاب است، مگر یک پزشک برای دانشگاه چقدر هزینه در بر خواهد داشت که آن را از شهر سردار عشق شهید حاج حسین بصیر دریغ می‌کنند.

شنیده‌ها حاکی از آن است که ۲ پزشک مغز و اعصاب به کادر دانشگاه علوم پزشکی اضافه شده‌اند اما لطف دوستان موجب شد تا فریدونکنار از این بابت بی‌نصیب باشد، نمی‌دانیم؛ شاید دست هایی در کار است که ساری و غرب استان بیشتر از مرکز مازندران، شهرستان فریدونکنار به این پزشکان نیازمندند، در فریدونکنار بیمار را پذیرش می‌کنند اما برای درمان به شهرهای همجوار و آمل می‌فرستند، بسیاری در ذهن‌شان این سوال نقش می‌بندد که چرا پزشک جایگزین را معرفی نمی‌کنند، اگر پاسخ این است که نداریم چرا با ایجاد این تعداد مراکز درمانی موافقت می‎کند در حالیکه زیرساخت‌ها فراهم نیست؟؟؟

در هر صورت مردم ولایی خطه مبارک و شهر سرداران و سردار بصیر از وزیر بهداشت می‌خواهند نگاه ویژه‌تری به این مرکز داشته باشند تا هم مردم از خدمات این مرکز بهره ببرند و هم خیرین رغبت کنند تا هرچه بیشتر در حوزه سلامت ورود پیدا کنند.

یادداشت از: ابوالقاسم فرجی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا