مشکلات اقتصادی عامل مهاجرت روستاییان/گردشگری نجات دهنده روستا

بصیر،مهران حسنی بااشاره به اینکه از ۵فروردین  بیش از ۶۲۰هزار نفر شب اقامت در روستاها داشتیم گفت: از ۵۶ بخش استان این آمار درهرروز جمع آوری می‌شود و در دبیرخانه ستاد کمیته امور دهیاری ها ورودی وخروجی می‌دهد.
وی بابیان اینکه مازندران از ظرفیت بالای گردشگری برخوردار است، افزود: موضوعی که سازمان میراث در دستور کار قرار داده بحث احیا فرهنگ و آداب رسوم استان‌ها واز جمله آن استان مازندران است که هرساله پذیرای گردشگران زیادی است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران باتاکید بر اینکه در گردشگری بحث سازماندهی بخش اقامت‌گاهی روستایی مهم است اذعان داشت: در این خصوص آن خانه‌هایی قدیمی و منازلی که با بافت آن روستا همخوانی دارد مد نظر است.
وی  تصریح کرد: آن خانه‌هایی که وجود دارد می‌شود تبدیل کرد وآن‌هایی هم که  می‌خواهند احداث کنند باید معماری با بافت قدیمی همان منطقه و روستا رعایت شود تا هم آیین‌ها، آداب وفرهنگ حفظ شود و هم وموجب توسعه اقتصاد جوامع محلی شود.
حسنی بااشاره به افزایش مهاجرت از روستا به شهر خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی باعث این مهاجرت‌ها شده و گردشگردی می‌تواند نجات دهند روستایی باشد که مهاجرت درآنجا صورت گرفته است. باگردشگری می‌توانیم اقتصاد جوامع روستایی را بهبود بخشیدم.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران درباره ی تسهیلات مربوط به گردشگری گفت: در نشستی که در  دهیاری‌ها داشتیم این موضوع تبیین شد و تفاهم نامه کشور منعقد شد که اعطای تسهیلات کم سود با وام چهاردرصد برای تجهیزات صورت بگیرد.

 

 

 

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا