بهترین الترابوک های گیمینگ جهان

بصیر، الترابوک ها به دلیل ضخامت و وزن بسیار کمتر نسبت به نوت بوک ها برای افرادی که به یک کامپیوتر شخصی با قابلیت حمل و نقل بالا نیاز دارند، بهترین گزینه هستند. الترابوک ها نیز مانند نوت بوک ها در سال های گذشته پیشرفت قابل توجهی داشتند و اکنون تفاوتی میان قطعات و کارایی آنها وجود ندارد. این مسئله سبب گردیده تا شاهد حضور الترابوک های گیمینگ در بازار باشیم که وزن و ضخامت بسیار کمی دارند، اما با این وجود از کارایی آنها کاسته نشده است. هر چند همچنان نوت بوک های گیمینگ با وزن بیش از ۳٫۵ کیلوگرم (که در برخی مدل ها به ۷ کیلوگرم هم می رسد!) روبرو هستیم و به نظر می رسد آنها به سختی قابل حمل هستند و گیمرها فقط به دلیل اینکه یک سیستم گیمینگ را در ابعاد کوچکتر نسبت به PC و به صورت یکپارچه در اختیار می گیرند، به نوت بوک روی می آورند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با الترابوک های سبک وزن با ضخامت کم آشنا کنیم تا بتوانید به معنای واقعی حمل و نقل پی ببرید.

 ابتدا باید به این مورد اشاره کنیم که برای انتخاب الترابوک ها، دلیل موجهی داریم و اگر برند یا محصول مورد علاقه شما در این لیست حضور ندارد، به هیچ وجه استرس به خود وارد نکنید، زیرا محصولاتی که در ادامه معرفی می شوند، بر اساس پارامترهای زیر انتخاب گردیدند.

وزن و ضخامت: وزن کمتر از ۳ کیلوگرم و ضخامت کمتر از ۲۵ میلی متر

صفحه نمایش: ۱۳٫۳ تا ۱۷ اینچ با کیفیت ۱۰۸۰P یا بالاتر

پردازنده: اینتل Core i7

کارت گرافیک: انویدیا GTX 860 و بالاتر

حافظه رم: ۸ گیگابایت یا بیشتر

Acer Aspire V15/V17 Nitro

کمپانی ایسر در کشور ما به دلیل نوت بوک های کارآمد با قیمت مناسب شناخته می شود و به همین دلیل با استقبال بسیار خوبی از سوی کاربران روبرو گردیده است. با تغییر سیاست های ایسر، شاهد حضور محصولات جدید و متنوعی در بخش نوت بوک و الترابوک این شرکت هستیم و سری محصولات V15/V17 Nitro نیز به عنوان الترابوک های گیمینگ قدرتمند با قابلیت حمل آسان وارد بازار شدند. به دلیل سخت افزار در نظر گرفته شده برای الترابوک های سری نیترو، شرکت ایسر از دو عدد فن برای خنک سازی و کاهش حرارت استفاده کرده که سیستم خنک کننده توسط فناوری اختصاصی Acer CoolBoost قابل کنترل است. همچنین ورودی و خروجی های هوا در الترابوک های سری نیترو با بهره گیری از پوشش خاص در نظر گرفته شده، از قابلیت ضد گرد و غبار برخوردار بوده و کاربران نگران ورود گرد و غبار به داخل سیستم خنک کننده نخواهند بود. جنس بدنه به منظور کاهش وزن از پلاستیک با رنگ مات است که در مجموع ظاهر و کیفیت مناسبی در اختیار شما قرار می دهد. از مشخصات سخت افزاری Acer V17 Nitro می توان به پردازنده Core i7-4710HQ، کارت گرافیک GTX 860M همراه با چهار گیگابایت حافظه GDDR5، دو اسلات حافظه رم با حداکثر ظرفیت قابل پشتیبانی ۱۶ گیگابایت و صفحه نمایش با کیفیت Full HD اشاره کرد. الترابوک Acer V15 Nitro نیز به مشخصاتی مانند یک هارد دیسک ۲٫۵ اینچی ساتا در کنار یک اسلات mSATA برای نصب SSD و صفحه نمایش ۱۵٫۶ با کیفیت ۴K و پنل IPS LCD مجهز است.

 الترابوک های گیمینگ جهان

ASUS ROG G501

کمپانی ایسوس به تازگی دست به تولید الترابوک های گیمینگ زده و تولید ROG G501 در حقیقت نسخه بهینه سازی شده GX500 به شمار می رود. سیستم خنک کننده در این الترابوک از دو فن تشکیل شده که هر کدام به صورت جداگانه به کنترل حرارت CPU و GPU می پردازند. ایسوس برای G501 از سیستم خنک کننده ارتقا یافته Hyper Cool بهره گرفته که طبق ادعای این شرکت، خنک ترین و کم صدا ترین سیستم خنک کننده الترابوک در جهان است! از مشخصات ROG G501 می توان به صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچ با کیفیت ۴K، پردازنده Core i7-4720HQ، شانزده گیگابایت حافظه رم، اسلات M.2 X4 برای نصب SSD و کارت گرافیک GTX 960M همراه با چهار گیگابایت حافظه GDDR5 اشاره کرد. جنس بدنه از آلومینیوم به رنگ مشکی است و با ضخامت ۲۰٫۵ میلی متری، تنها ۲٫۰۵ کیلوگرم وزن دارد. اگر به کانفیگ اشاره شده علاقه مند شدید، باید مبلغ ۲۰۰۰ دلار را برای G501 بپردازید، هر چند ایسوس نسخه ارزان تری هم در نظر گرفته که به صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچ Full HD مجهز است.

 الترابوک های گیمینگ جهان

Gigabyte P Series

نوت بوک های گیگابایت در کشور ما حضور پر رنگی ندارد و به همین دلیل کاربران از محصولات و تولیدات این شرکت، اطلاعات کافی در اختیار ندارند. البته سال گذشته نوت بوک های به روز و جدید این شرکت وارد بازار کشور شدند که با توجه به قیمت بالا و طراحی ظاهری نه چندان جذاب، با استقبال کاربران روبرو نگردیدند. نوت بوک های سطح بالا و گیمینگ گیگابایت در سری P خلاصه می شوند و این شرکت از نسل جدید محصولات در این خانواده رونمایی کرده است. البته نوت بوک های این خانواده شامل زیر مجموعه های X، W و K می شوند که هر کدام برای کاربرد های اختصاصی و حرفه ای در نظر گرفته شدند. در این میان سری X (به عنوان مثال P37X) بالاترین مشخصات را دارد که می توان به پردازنده Core i7-4720HQ، حداکثر شانزده گیگابایت حافظه رم، کارت گرافیک GTX 980M همراه با هشت گیگابایت حافظه GDDR5 و صفحه نمایش ۱۷٫۳ اینچ عریض با کیفیت Full HD اشاره کرد. گیگابایت هم برای کنترل بهتر حرارت از فناوری اختصاصی Supra-Cool بهره می برد که می تواند در دو حالت Silent و Performance به فعالیت بپردازد.

 الترابوک های گیمینگ جهان

Lenovo Y50

لنوو در حال حاضر ضخامت و وزن نوت بوک های سطح پایین و میانی خود را نیز کاهش داده و طبیعی است که بتواند الترابوک گیمینگ با کیفیت و کارایی بالا تولید کند. در حال حاضر لنوو تنها برند حاضر در کشور است که نوت بوک ارزان قیمت با ضخامت تنها ۲۵ میلی متر در سبد محصولات خود قرار داده است. الترابوک Lenovo Y50 ادامه دهنده راه موفقیت آمیز مدل های Y500 و Y510 است و به سخت افزار به نسبت قدرتمندی شامل پردازنده Core i7-4710HQ، کارت گرافیک GTX 960M با چهار گیگابایت حافظه GDDR5، صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچ با کیفیت قابل توجه ۴K و ۵۱۲ گیگابایت SSD می شود. لنوو با بهره گیری از اسپیکر های JBL سعی در ارائه حجم و کیفیت صدای بالا داشته که این مسئله در نوت بوک های گیمینگ این شرکت هم دیده می شود.

 الترابوک های گیمینگ جهان

MSI GS60/GS70

شاید باور کردن این مسئله کمی سخت باشد که یک الترابوک با ضخامت کمتر از ۲ سانتی متر و وزن ۱٫۲ کیلوگرم بتواند بازی های روز را برای شما اجرا کند یا از سخت افزار قدرتمندی برخوردار باشد. اما MSI GS30 چنین مشخصاتی را در بدنه کوچک و باریک خود جای داده است که شامل پردازنده Core i7-4870HQ، شانزده گیگابایت حافظه رم، صفحه نمایش ۱۳٫۳ اینچ با کیفیت ۱۰۸۰P و پردازنده گرافیکی مجتمع Iris Pro 5200 می شود. به طور حتم از حضور پردازنده گرافیکی مجتمع روی الترابوک MSI GS30 متعجب شدید، اما باید به این نکته اشاره کنیم که با استفاده از داک مخصوص MSI می توانید هر نوع کارت گرافیک مخصوص PC را به الترابوک خود متصل کنید! تامین توان مورد نیاز کارت گرافیک هم توسط پاور مخصوص PC انجام می شود و می توانید هر نوع کارت گرافیک سطح بالا را به GS30 متصل کنید. الترابوک MSI GS60 شامل دو مدل Ghost و Ghost Pro و الترابوک GS70 شامل دو مدل Stealth و Stealth Pro می شود که مشخصاتی مانند پردازنده Core i7-4710HQ، صفحه کلید ساخت شرکت Steel Series مجهز به نور پس زمینه قابل برنامه ریزی و کارت شبکه Killer Double Shot Pro را در خود جای داده اند. البته این مدل ها تفاوت هایی با یکدیگر دارند که به عنوان مثال مدل های Pro به کارت گرافیک GTX 970M همراه با ۶ گیگابایت حافظه GDDR5 مجهز است که این مورد در مدل های معمولی به کارت گرافیک GTX 960M با سه گیگابایت حافظه محدود می شود. الترابوک سری GS60 به صفحه نمایش با کیفیت ۴K مجهز است که این مورد در مدل GS70 شامل صفحه نمایش ۱۰۸۰P می شود. از نکات مشترک الترابوک های جدید MSI می توان به سیستم صوتی پیشرفته NahimicSound Technology، شاسی آلومینیومی و سیستم خنک کننده مجهز به دو عدد فن اشاره کرد.

 

 الترابوک های گیمینگ جهان

Razer Blade/Blade Pro

ادامه دهنده راه نوت بوک های ریزر با همان نام و مدل نسل گذشته که قصد دارد سخت افزار به روز و بهتری را در اختیار گیمرها قرار دهد. نسخه Blade با صفحه نمایش ۱۴ اینچ همراه با کارت گرافیک GTX 970M با سه گیگابایت حافظه و نسخه Blade Pro با صفحه نمایش ۱۷٫۳ اینچی همراه با کارت گرافیک GTX 960M با چهار گیگابایت حافظه ارائه می شود. الترابوک Blade به صفحه نمایش ۱۴ اینچی با پنل IGZO مجهز است که نسخه لمسی آن با کیفیت ۱۰۸۰P و نسخه معمولی آن با کیفیت ۴K تولید می شود. الترابوک نسخه Blade Pro نیز صفحه نمایش ۱۷٫۳ اینچی با پنل IGZO و کیفیت ۱۰۸۰P را در اختیار کاربران قرار می دهد. محصولات جدید ریزر همگی قابلیت تغییر کانفیگ توسط کاربر را دارند می توانید حداقل حافظه ۸ گیگابایتی را به ۱۶ گیگابایت تغییر دهید یا از کانفیگ های مختلف SSD با ظرفیت های ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت در کنار هارد دیسک (نسخه Blade فقط با SSD ارائه می شود) بهره مند شوید. سیستم خنک کننده بهینه سازی شده ریزر با وجود صدای زیاد، عملکرد خوبی دارد و شاسی آلومینیومی در این امر بسیار تاثیر گذار است. قیمت الترابوک های جدید ریزر از ۱۹۹۹ دلار آغاز و با توجه به کانفیگ های مختلف به ۲۷۹۹ دلار افزایش می یابد.

 الترابوک های گیمینگ جهان
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا