یادنامه یازدهم:: از یک‌بام و دوهوای طرح جمع‌آوری قلیان تا بازگشایی مجدد به بهانه جذب توریست/باز هم مسئولان مازندران حریف قلیان نشدند

بصیر،

این گزارش در ۱۵ مهر‎ماه ۹۳ در رسانه‌های مجازی مازندران منتشر شد: طرح جمع‌آوری قلیان در مازندران از ماه مبارک رمضان با همراهی دادستان‌های برخی شهرهای مازندران شروع و مورد استقبال بسیاری از شهروندان استان قرار گرفت.

این طرح که از شهرهای مرکزی مازندران شروع شد در ابتدا با مخالفت صاحبان قلیان‌سرا همراه بود تا جایی که در مرکز مازندران شاهد تجمع جلوی فرمانداری ساری بودیم.

مخالفت‌های عرضه‌‎کنندگان قلیان در مرکز مازندران و برخی از فعالان این عرصه که حتی با حمایت از نمایندگان مجلس در مازندران نیز کلید خورده بود، راه به جایی نبرد و این طرح با قوت توسط فرماندهی انتظامی مازندران اجرا شد.

فعالان عرصه قلیان حتی اعتراض به بسته شدن قلیان‌سراها در استان را در سطح وسیع‌تر پیگیری کردند و دامنه اعتراض را جلوی درب مجلس شورای اسلامی نیز گسترش دادند.

اعتراض به بسته شدن قلیان‌سراها در برخی از شهرهای مازندران حتی به جلسه شورای اداری ماه گذشته استان نیز کشیده شد ولی کورسوی امید برای فعالان این عرصه باز نشد.

با وجود این اقدام اثرگذار که مورد موافقت بسیاری از خانواده‌های مازندرانی قرار گرفت در برخی از شهرهای استان طرح جمع‌آوری قلیان اجرا نشده است.

اجرا نشدن این این طرح در برخی شهرهای توریستی استان به‌قدری نمایان است که شاید در ابتدا تصور شود که این طرح فقط برای برخی از نقاط استان بود و یا اینکه با اصطلاح زور مجریان طرح به همه قلیان‎سراها نرسید و یا اینکه این طرح با شکست مواجه شده است.

فعالیت قلیان‌سراها بیشتر در شهرهای توریستی غرب مازندران به بهانه جذب توریست ادامه دارد.

با توجه به استقبال مردم مرکزی استان و حضور دلگرم‌کننده پلیس در اجرای این طرح انتظار می‌رود، مسئولان سایر شهرهای مازندران در اجرای طرح جمع‌آوری قلیان همت بیشتری به خرج بدهند تا این وصله ناجور که زمینه بروز بیماری‌های روحی، روانی و جسمی را در بین جوانان، نوجوانان و حتی دختران و زنان این دیار را فراهم کرده است، کاملاً ریش‌کن شود.

فرمانده انتظامی مازندران درباره فعالیت برخی قلیان‌سراها در غرب استان مازندران گفت: ساماندهی و جلوگیری از فعالیت قلیان‌سراها در همه استان مازندران انجام شد و فعالیت مجدد برخی قلیان‌سراها در غرب استان دوباره بازنگری می‌شود.

سردار مسعود جعفری‌نسب در پاسخ به این سئوال که آیا واقعا پلیس در جریان این امر قرار ندارد بیان کرد: ساماندهی قلیان‌سراها در کل استان مازندران انجام شد و اینکه دوباره برخی از امکان اقدام به عرضه قلیان می‌کنند، نیاز به پیگیری دارد.

وی تصریح کرد: جلوگیری از عرضه قلیان در قهوه‌خانه‌ها اقدام تعاملی نیروی انتظامی با قوه قضائیه مازندران بود که انجام شد.

به گزارش بلاغ، امروز ۱۱ فروردین ۹۴، تمام قهوه‌خانه‌ها به‌همراه عرضه قلیان باز است.

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا