رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فریدونکنار مطرح کرد:

کارفرما موظف به پرداخت حق بیمه کارگر است/ در فریدونکنار کار سخت و زیان آور نداریم

بصیر، علی فتاح‌پور در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز، اظهار داشت: هر کشوری برای پیشرفت به بخش مولد و خود نیازمند است  کارگران به عنوان افراد حاضر در فعالیت‌های تولیدی جز شریف‌ترین افراد جامعه هستند.

وی با بیان اینکه منظور از کارگر الزاما کارگر ساختمانی نیست، خاطرنشان کرد: تمامی افرادی که با هر مدرکی مشمول قانون کار می‌شوند کارگر هستند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فریدونکنار  با اشاره به اینکه کارگران در شرایط سخت و دشوار نقش سازندگی داشتند، اذعان داشت: در ۸ سال دفاع مقدس هم کارگران زحمت زیادی کشیدند و از جان خود برای سازندگی کشور مایه گذاشتند.

فتاح‌پور با اشاره به اینکه کارگران همیشه در معرض خطر هستند، تصریح کرد: حوادث ناشی از کار سالانه جان تعدادی از کارگران را می‌گیرد این بسیار دردناک است.

وی با تاکید بر اینکه باید به اوضاع کارگران بیشتر توجه شود، گفت: کارگاهی که یک کارگر کار می‌کند باید از لحاظ بهداشت و امنیت در بهترین حالت باشد.

 این مسئول با اشاره به اینکه دلت در سال جاری ۷۰۰ هزار کارگر را بیمه می‌کند، اظهار داشت: برنامه دولت این است که از آنها حمایت کند و ساماندهی آنها نیز در شهرها به عهده شهرداری‌ها است.

فتاح‌پور همچنین به ماده ۱۴۸ قانون تامین اجتماعی اشاره و خاطرنشان کرد: کارفرما موظف به پرداخت حق بیمه کارگر است و باید وی را بیمه کند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فریدونکنار با اشاره به کارهایی سخت و طاقت‌فرسا، فعالیت در معادن را دشوار و سخت‌ترین کار دانست و گفت: کارهایی که بیش از حد مجاز تنش به کارگر وارد می‌شود کار سخت و طاقت‌فرسا است

وی افزود: در فریدونکنار با این تعریف به نسبت کار سخت و دشواری نداریم.

فتاح‌پور در پایان اظهار داشت: حداقل دستمزد روزانه یک کارگر برای امسال ۲۳۷۴۷۵ ریال است که برای یک ماه به مبلغ ۷۶۷۷۱۷۲۵ تومان محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا