تحریم‌ها را ادامه می‌دهیم و دیگران را هم به تحریم ترغیب می‌کنیم

بصیر،سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: چیزهایی که در طرح اقدام مشترک تشریح شده است تعهدات ایران است. طرح اقدام مشترک می گوید در توافق نهایی درباره قطعنامه های شورای امنیت صحبت می شود.آنها همچنان در حال عمل به تعهدات خود در طرح اقدام مشترک هستند. موضوع قطعنامه های شورای امنیت اکنون عنوان گفتگوها است.

وی درباره حضور مقامات دفاعی سوریه در تهران و گزارش ها در خصوص افزایش همکاری در خصوص مبارزه با تروریسم در سوریه اظهار کرد: من این گزارش ها را ندیده ام. همانطور که گفتم وزیر امور خارجه در نشست امروز خود روشن ساخته است که دولت اسد نمی تواند بخشی ازمبارزه با تروریسم باشد.

ماری هارف گفت: همانطور که گفتم از دیدگاه آمریکا ما به گفتگوبا سازمان ملل متحد درباره نقض آنها (ایرانی ها) و همچنان به قرار دادن اشخاص حقیقی و حقوقی در فهرست تحریم ها به خاطر فعالیت های غیرقانونی ادامه می دهیم.ما به قراردادن در فهرست تحریم ها و اجرای روند تحریم های ما ادامه می دهیم و این کشورهای دیگر را ترغیب می کند همین کار را انجام دهند.

ماری هارف اضافه کرد: ایرانی ها به همه تعهدات خود براساس طرح اقدام مشترک پایبند هستند و این مدل آزمایش خوبی برای مسولیت روشن یک شخص است وایرانی ها به آن پایبند بوده اند. ما همیشه گفتیم طرح جامع درباره اعتماد نخواهد بود بلکه براساس راستی آزمایی ،شفافیت ونظارت و اقدامات واقعی ایران است که ما و جهان بتوانیم ببینیم و اطمینان یابیم آنها یک سال گریز هسته ای خود را رعایت خواهند کرد و از چهار مسیر برای دستیابی به سلاح هسته ای جلوگیری شده است. دقیقا به همین دلیل بر چنین شفافیت و بازرسی سرزده تاکید می کنیم. مسئله اعتماد نیست بلکه مسئله آن چیزی است که ما می بینیم و ما نظارت بر این برنامه را حفظ خواهیم کرد.

این گزارش (نقض) گروه کارشناسان به صورت محرمانه به کمیته تحریم ایران در شورای امنیت ارسال شده است و سپس در ماه ژوئن به صورت علنی منتشر می شود. بنابراین من نمی خواهم درباره این گزارش صحبت کنم. ما دلایلی برای قراردادن اشخاص حقیقی و حقوقی در فهرست تحریم ها به خاطر اهداف مربوط به تامین و تدارک داریم. ما به صورت روشن معتقدیم تحریم ها ضرورت دارد همچنان اجرا شود و ما به صورت علنی این کار را انجام داده ایم.

وی درباره ادامه نقض قطعنامه های شورای امنیت تصریح کرد: ما نیز به اجرای تحریم هایی که معتقدیم باید اجرا شوند، ادامه می دهیم. ما به صورت علنی این اشخاص حقیقی و حقوقی را در فهرست تحریم ها قرار داده ایم. دلیل آن اجرای تحریم ها است اما ما بر توافق جامعی تاکید می کنیم که همه نکات اصلی را در بر داشته باشد.ما در این جهت کار می کنیم.ما بسیار روشن درباره ضرورت ادامه اجرای تحریم ها صحبت کردیم. آنها به تعهدات خود براساس طرح اقدام مشترک پایبند هستند و ما تلاش می کنیم درباره توافق جامعی گفتگو کنیم که همه موضوعات مورد نیاز را در برداشته باشد.

وی درباره وجود تناقض بین نقض قطعنامه های شورای امنیت و عمل به تعهدات براساس طرح اقدام مشترک خاطرنشان کرد: این دو مسائل از هم جدا هستند.طرح اقدام مشترک تعهدات مشخص ایران است که تاکنون به آنها عمل کرده اند. برنامه آنها متوقف شده است.هدف توافق جامع این است که همه این موضوعات را حل کند و ما هنوز به آن نرسیدیم.

وی افزود: همه(کشورها) به الزامات خود (درباره تحریم های ایران) پایبند هستند.ما به صورت روشن قبلا از نهایی شدن طرح اقدام مشترک و بعد از آن درباره(تحریم های) ایران صحبت کردیم.ما براساس تحریم های موجود (اشخاص حقیقی و حقوقی را ) در فهرست تحریم ها قرار می دهیم. قانون می گوید تحریم های جدید مربوط به هسته ای وضع نشود و تحریم های جدیدی وضع نشده است.اینها براساس تحریم های موجود است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بیان کرد: براساس پیمان اتحادیه آزاد بین آمریکا و جمهوری جزایر مارشال، آمریکا اختیار و مسئولیت کامل برای مسائل مربوط به امنیتی و دفاعی از جمله درباره کشتی های با پرچم جزایر مارشال را دارد.بنابراین ما در حال گفتگو با آنها هستیم تا ببینیم چگونه به بهترین نحو می توانیم کمک کنیم.

ماری هارف گفت: ما از همه کسانی که می توانند طرف ها به خصوص حوثی ها را با توجه به این که متجاوز هستند،بر روی میز بیاورند،درخواست کردیم.مسلما ایران نفوذ بسیاری بر حوثی ها دارد.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا