صدور یک پروانه ساختمانی در ایران ۳۰۰ روز طول می‌کشد

بصیر، حامد مظاهریان در همایش گرامیداشت روز معمار که در متل بانک ملی بابلسر برگزار شد، با اشاره به عضویت بیش از ۲۵۰ هزار مهندس در سازمان نظام مهندسی کشور، اظهار کرد: هنوز فاصله زیادی با جایگاهی که درخور شأن مهندسان باشد، داریم.

وی با بیان اینکه حدود ۲۰ سال از عمر نظام مهندسی در کشور می‌گذرد، افزود: نظام مهندسی کشور از نظر کمیت و برخورداری از نیروی انسانی متخصص و فنی، در جایگاه بالایی قرار دارد.

معاون مسکن‌ و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، با ابراز تأسف از وجود فاصله میان مرز دانش ایران با کشورهای توسعه یافته، بیان کرد: در سال‌های اخیر گسترش کمی قابل توجهی در کشور اتفاق افتاده، اما این فاصله همچنان ادامه دارد.

این مسئول، وزارت راه و شهرسازی را مسئول نظارت عالی بر ساخت و سازها در کشور عنوان و تأکید کرد: سالانه حدود ۶ درصد بر رعایت بیشتر مقررات ملی ساختمان در کشور افزوده می‌شود.

مظاهریان خاطرنشان کرد: این امر نشان از فرآیند رو به رشد رعایت استانداردهای ساخت و ساز در کشور دارد.

وی با برشمردن دلایل عدم استقبال سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در ایران، تصریح کرد: کشور ما از میان ۱۸۰ کشور جهان در جایگاه ۱۳۰ در بحث رقابت‌پذیری اقتصادی قرار دارد.

معاون مسکن‌ و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در پایان با بیان اینکه صدور یک پروانه ساختمانی در ایران حدود ۳۰۰ روز به طول می‌انجامد، گفت: ایران در مدت زمان صدور پروانه‌های ساختمانی در رتبه ۱۷۲ جهان قرار دارد.

 

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا