عضو شورای هیئت‌های مذهبی فریدونکنار:

اعتکاف نیت خالصانه می‌خواهد/ ۱۳ مسجد میزبان معتکفان در فریدونکنار

بصیر، ابوالقاسم فرجی در گفت‌‌وگو با بصیرنیوز، با اشاره به آغاز مراسم معنوی اعتکاف، اظهار داشت: انسان برای اینکه بتواند از تعلقات مادی و دلبستگی‌های دنیوی رهایی یابد، نیاز است گاهی اوقات به گوشه‌ای خلوت رود تا به دور از همه تعلقات مادی با خدای خود نجوا کند.

وی تصریح کرد: اعتکاف چنین فرصتی را به انسان می‌دهد که آدم خود را بار دیگری مرور کند، در واقع موقعیتی برای بارش رحمت الهی و شستشوی آلودگی از گناه و نورانی ساختن دل و صفا بخشیدن روح است.

عضو شورای هیئت‌های مذهبی فریدونکنار افزود: اعتکاف برجسته‌ترین مظهر بندگی انسان در پیشگاه الهی است که چند عبادت ماننده روزه، نماز و حضور در مسجد، انسان طی سه روز به قصد آن با شرایط خاصی معتکف می‌شود.

فرجی گفت: خلوت بهترین زمینه تفکر است و اگر خوراک درست برای تفکر پیدا نشود مضر می‌شود، این مراسم معنوی بهترین زمان خلوت‌کردن است که با استفاده از این شرایط ویژه می‌تواند در آثار خداوند، خود، دین، دنیا، آخرت، طبیعت، مردم، دشمنان و زمان تفکر بپردازد.

این فعال فرهنگی، اذعان داشت: انسان در اعتکاف از چند جهت به خداوند نزدیک می‌شود، روزه موجب تقرب به خداوند است، نماز سبب نزدیگی انسان به معبودش می‌شود و حضور در مسجد هم از دیگر موارد نزدیکی به خداوند است.

فرجی با بیان اینکه ارزش هر کاری به نیت خالصانه آن بستگی دارد، گفت: هرکس با ایمان و اخلاص معتکف شود گناهان گذشته‌اش آمرزیده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: معتکف باید در زمان اعتکاف توبه و استغفار از گناهان را سرلوحه کار خود قرار دهد، همچنین در ذکر و تلاوت قرآن مداومت داشته باشد.

عضو شورای هیئت‌های مذهبی فریدونکنار با اشاره به اینکه اعتکاف مقدمه‌ای برای ترک گناه است، اظهار داشت: نباید با انجام گناه فضای اعتکاف را آلوده کند و زحمات خود و دیگران را هدر دهد.

فرجی از میزبانی ۱۳ مسجد در شهرستان فریدونکنار از معتکفان خبر داد و خاطرنشان کرد: ۷ مسجد در شهر و ۶ مسجد در روستاهای کاردگرمحله، بنه‌کنار، فرم،سوته و اسبوکلا پذیرای معتکفان هستند.

وی اظهار داشت: معمولا در شهرستان فریدونکنار برنامه‌های مختلفی را همراه با سخنرانی و مناجات، ختم قرآن برگزار می‌کنند.

این فعال مذهبی با توصیه به معتکفان، اذعان داشت: اعتکاف شروع زندگی دوباره است که باید با حفظ معنویت و برنامه‌ریزی برای محاسبه خود، در طی سال برای معتکف ادامه داشته باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا