یادداشت/

پیام تبریک ظریف و حمایت آشکار از رژیم کودک‌کش سعودی نتیجه گفتمان دو پهلوی دولت روحانی!!

بصیر، در حالیکه تمامی شیعیان جهان از حرکات ددمنشانه رژیم آل‌سعود در یمن اعلام انزجار می‌کنند و به دنبال رهایی کودکان و زنان بی‌دفاع مردم یمن از چنگال مزدوران و زیاده‌خواهان عربستانی به سرکردگی غرب هستند، حس ظرافت رئیس تیم دیپلماسی مذاکره‌کننده کشور گل می‌کند و طی پیامی تبریک جهان سیاسی را متعجب می‌سازد.

این پیام تبریک در حالی صادر شده است که جابه‌جایی‌های صورت گرفته موسوم به زلزله سیاسی در عربستان در پی شکست مفتضحانه عملیات طوفان در یمن حیثیت پادشاه جدید و غرب را برده است.

این اقدام ظریف در کشورمان با انتقادهای فراوانی مواجه شده است، چرا که تغییر در رژیم آل‌سعود که ما از آن به جرثومه فساد نام می‌بریم اتفاق خوشحال کننده منطقه‌ای نیست.

البته این اقدام ظریف، کار تازه این وزیر پرکار دولت نیست، سابقه قدم زدن با شیطانی چون کری در روزهایی که پیامبر(ص) در شارلی ابدو مورد تمسخر قرار گرفته بود نیز در کارنامه وی می‌درخشد!

در حالی که جمهوری اسلامی ایران همواره دفاع از مظلوم در برابر ستمگر را همچون موازین قرآنی بر خود فرض می‌داند، در چنین شرایطی که کودکان و افراد بی‌دفاع در زیر بمب‌های سعودی‌ها جان خود را از دست می‌دهند، کار شایسته‌ای نبود.

این پیام تبریک ظریف، این شبهات را به ذهن القا می‌کند که انگار وزیرخارجه کشور از جنایات آل‌سعود در یمن بی‌خبر است و یا اینکه این تغییر در وزارت عربستان شرایط خاصی داشت که در این برهه حساس نیاز به صدور این پیام کذایی بود.

از سوی دیگر تمام دنیا از جمهوری اسلامی ایران به عنوان سردمدار مبارزه با کفر و ستم نام می‌برد، اما آیا صدور این پیام خ می‌تواند القا کننده این حرکت در دنیا باشد؟

ظریف که خود به خوبی می‌داند یکی از مهم‌ترین مشخصه سیاست وزارت‌خارجه عربستان، حمایت از تروریست‌های تکفیری است، چرا به خود اجازه می‌دهد که با این حرکت خام خود، قلوب مبارزین در برابر متجاوزان تکفیری را خالی  بی‌انگیزه کند؟

البته برخی از سایت‌ها و روزنامه‌های خارجی این پیام تبریک را ضعف ایران دانسته‌اند، ضعفی که شاید در مذاکرات هسته‎‌ای نیز تاثیرگذار باشد!!

تمامی این شرایط در حالی است که چند هفته گذشته، تجاوز به دو نوجوان ایرانی در جده عربستان، با آن وقاحت صورت گرفت و دستگاه دیپلماسی کشورمان مبادا از آنکه نوع نگاه غرب به مذاکرات برد-برد!(شما این‌طور بخوانید) تغییر کند، سکوت می‌کند و فقط تنها پس از فشار برخی در داخل، وعده پیگیری می‌دهد و پس از مدتی آن را در سکوت و دامن‌زدن به یک موضوع دیگر به فراموشی می‌سپرد.

البته این نوع دوپلوی گفتمان دولت حسن روحانی برای برخی‌ها در داخل و خارج از مرزهای ایران چیز تازه‌ای نیست اما آنچه مشخص به نظر می‌رسد پیکر مطهر شهدای یمنی است که روحشان بیش از جنایات آل‌سعود از این اقدام به ظاهر روشنفکرانه آزرده‌خاطر می‌شود.

امیدوارم ظریف نوع نگاه خود را به برخی موضوعات حساس‌‌تر کند و بداند که وی وزیرخارجه جمهوری اسلامی ایران است نه آمریکا، چرا که حمایت از کودک‌کشی و مردان و زنان بی‌دفاع از اهداف شیطان بزرگ است و در قاموس این نظام مقدس اسلامی چیزی جز دفاع از مظلوم و ستمدیده نیست و این پیام نیز حتی به صورت سهوی یعنی حمایت از مزدوران سرسپرده آل‌سعود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا