تصاویر/ قیام برده های سیاه در تل آویو

بصیر، در درگیری‌های شدید عناصر پلیس رژیم صهیونیستی با یهودیان اتیوپیایی معترض به خشونت‌های پلیس، ۲۰ نفر از عناصر پلیس زخمی شدند و در مقابل، ۶ نفر از تظاهرکنندگان هم بازداشت شدند.

پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی معاریو اعلام کرد که پلیس با استفاده از گلوله‌های صوتی تعدادی از تظاهرکنندگان را متفرق کرده بود، اما آن‌ها دوباره به جمع تظاهرکنندگان پیوسته‌اند. شرکت کنندگان در این تظاهرات گسترده علیه تبعیض نژادی مؤسسات رسمی رژیم صهیونیستی در قبال یهودیان اتیوپیایی شعار می‌دادند.

رادیو رژیم صهیونیستی نیز قبلا اعلام کرده بود که هزاران نفر از یهودیان اتیوپیایی در نزدیکی برج‌های عزرئیلی در وسط تل آویو تظاهرات کردند تا اعتراض خود به خشونت پلیس رژیم صهیونیستی علیه اعضای این طایفه یهودی را نشان دهند.

به گزارش رادیو صهیونیستی، تظاهرکنندگان تعدادی از تقاطع‌های اصلی این منطقه را بستند و صد‌ها نفر از عناصر پلیس و گارد مرزی اسرائیل برای مقابله و متفرق کردن آن‌ها در اطراف این منطقه مستقر شدند.

«اسحاق آهرانوویچ» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در واکنش به این تظاهرات گسترده مدعی شد که نمی‌توان گناه نحوه تعامل جامعه صهیونیستی با اعضای طایفه یهودیان اتیوپایی را تنها به گردن پلیس انداخت.

یهودیان اتیوپیایی هفته گذشته نیز تظاهرات مشابهی را در شهر قدس برگزار کرده بودند که منجر به زخمی شدن ۸ نفر در درگیری با عناصر پلیس شده بود.

در پی وقوع این حوادث، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی که مامور تشکیل کابینه جدید هم شده است، تصمیم به برگزاری جلسه فوق العاده برای بررسی اوضاع یهودیان اتیوپیایی با حضور یوحنان دانینو بازرس کل پلیس این رژیم گرفت.

سه سال پیش نیز یهودیان اتیوپیایی در اعتراض به خودداری برخی موسسات آموزشی از ثبت نام فرزندان آن‌ها به همراه یهودیان از نژادهای دیگر، تظاهرات کرده بودند.

آمارهای غیر رسمی نشان می‌دهد که جمعیت یهودیان اتیوپیایی در اسرائیل ۱۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر است که ۵۴۰۰ نفر از آن‌ها در تشکیلات ارتش خدمت می‌کنند. پایگاه اینترنتی یهودیان اتیوپیایی «اتیوپین ناشیونال پروجکت» نیز اعلام کرده است که ۸۲ هزار نفر از این یهودیان اتیوپیایی در خارج از فلسطین اشغالی متولد شده و به آنجا مهاجرت کرده‌اند./آ

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا