پیش بینی جالب توجه و محقق شده بیل گیتس

بصیر، در سال ۱۹۹۹، بیل گیتس کتابی به نام “کسب و کار @ سرعت اندیشه” را تالیف کرد. در این کتاب، وی ۱۵ پیش بینی جسورانه را ارائه کرد که در آن زمان شوک آور و دور از دسترس به نظر می رسیدند. اما با گذشت زمان مشخص شده است که پیش بینی های بیل گیتس به طور مرموز و جالب توجه ای رنگ واقعیت به خود گرفته اند.

سایت های مقایسه قیمت

15 پیش بینی جالب توجه و محقق شده بیل گیتس

پیش بینی گیتس: سرویس های مقایسه قیمت خودکار توسعه خواهند یافت و به مردم اجازه می دهند قیمت ها را از طریق چندین وب سایت مشاهده کنند. بر همین اساس یافتن ارزان‌ترین محصول بدون زحمت خاصی صورت می گیرد.

آنچه اکنون شاهد هستیم: کاربران به راحتی می توانند محصول مورد نظر خود را در آمازون یا گوگل جستجو کنند و قیمت های مختلف از محصولی مشابه را کسب کنند. سایت هایی مانند نکس‌تگ (NexTag) و پرایس‌گرابر (PriceGrabber) به طور ویژه برای مقایسه قیمت ها شکل گرفته اند.

دستگاه های قابل حمل

15 پیش بینی جالب توجه و محقق شده بیل گیتس

پیش بینی گیتس: مردم دستگاه های کوچکی را با خود حمل خواهند کرد که به آنها اجازه می دهد به طور مداوم در دسترس بوده و کسب و کار الکترونیکی خود را از هر جایی انجام دهند. آنها قادر به بررسی اخبار، مشاهده پروازهایی که رزرو کرده اند، کسب اطلاعات از بازارهای مالی و انجام تقریبا هر چیزی با استفاده از این دستگاه ها خواهند بود.

آنچه امروز شاهد هستیم: تلفن های هوشمند تقریبا تمامی این وظایف را انجام می دهند.

پرداخت فوری و تامین مالی آنلاین، خدمات درمانی بهتر از طریق وب

15 پیش بینی جالب توجه و محقق شده بیل گیتس

پیش بینی گیتس: مردم پرداخت صورت حساب ها و قبوض، رسیدگی به امور مالی، و ارتباط با پزشکان خود را از طریق اینترنت انجام خواهند داد.

آنچه امروز شاهد هستیم: فناوری قادر به تغییر چشمگیر در خدمات درمانی و ارتباط با پزشکان نبوده اما سایت هایی مانند زاک‌داک (ZocDoc) وجود دارند که یافتن دکتر و برنامه ریزی برای معاینه را تسهیل می کنند. در حال حاضر می توانید به صورت آنلاین از طریق سایت هایی مانند لندیگ کلاب (Lending Club) وام بگیرید و پرداخت های خود را به سادگی از طریق سایت هایی مانند پی‌پال (PayPal) انجام دهید.

دستیاران شخصی و اینترنت اشیا

15 پیش بینی جالب توجه و محقق شده بیل گیتس

پیش بینی گیتس: دستیاران شخصی توسعه خواهند یافت. آنها ارتباط و همگام سازی دستگاه های کاربران را حال چه در خانه باشند و چه در محل کار به شیوه ای هوشمندانه انجام خواهند داد و به آنها اجازه تبادل داده ها را می دهند. دستیاران شخصی ایمیل ها و اعلان های کاربر را بررسی خواهند کرد و اطلاعات مورد نیاز وی را ارائه می کنند. هنگامی که به یک فروشگاه می روید می توانید دستور غذای که قصد تهیه آن را دارید ارائه کرده و دستگاه فهرستی از مواد مورد نیاز را ارائه خواهد کرد. این دستیاز شخصی تمامی دستگاه های مورد استفاده شما را از خریدها و برنامه ها آگاه خواهد کرد و به آنها اجازه می دهد به طور خودکار خود را با آن چه انجام می دهید هماهنگ و تنظیم کنند.

آنچه امروز شاهد هستیم: گوگل ناو، دستیار هوشمندی که در تلفن های هوشمند اندرویدی حضور دارد در این مسیر حرکت می کند. در همین حال، دستگاه های هوشمند مانند ترموستات نست به جمع آوری برنامه روزانه کاربر پرداخته و به طور خودکار دمای خانه را تنظیم می کند. همچنین، بیکونز (Beacones) کوپن های فروشگاهی را بر اساس عادات خرید پیشین کاربر برای وی ارسال می کند.

نظارت خانگی آنلاین

15 پیش بینی جالب توجه و محقق شده بیل گیتس

پیش بینی گیتس: ابزارهای ویدیویی تامین امنیت خانه رایج خواهند شد و اطلاعات لازم درباره افرادی که هنگام عدم حضور در خانه به دیدار شما آمده اند را ارائه خواهند کرد.

آنچه امروز شاهد هستیم: شرکت های مختلف اقدام به فروش دوربین هایی می کنند که نظارت بر خانه را تسهیل می کنند. دراپ‌کم (DropCam) یکی از این شرکت ها است که در سال ۲۰۱۴ توسط گوگل به قیمت ۵۵۵ میلیون دلار خریداری شد.

رسانه های اجتماعی

15 پیش بینی جالب توجه و محقق شده بیل گیتس

پیش بینی گیتس: وب سایت های شخصی برای دوستان و خانواده کاربر رایج خواهند شد که به شما اجازه می دهند به آسانی با آنها گفتگو کرده و رویدادهای مختلف را برنامه ریزی کنید.

آنچه امروز شاهد هستیم: شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام این قبیل کارها را انجام می دهند.

پیشنهادهای تبلیغاتی خودکار

15 پیش بینی جالب توجه و محقق شده بیل گیتس

پیش بینی گیتس: نرم افزارهای معرفی خواهند شد که از رزرو سفر شما آگاه است و از این اطلاعات برای ارائه پیشنهاد فعالیت هایی که می توانید در مقصد انجام دهید، استفاده می کند. بر همین اساس، فعالیت ها، تخفیف ها، پیشنهادها، قیمت های ارزانتر برای چیزهایی که مد نظر دارید ارائه خواهند شد.

آنچه امروز شاهد هستیم: سایت های مسافرتی پیشنهادهایی را بر اساس داده های خرید پیشین کاربر ارائه می کنند. آگهی های تبلیغاتی گوگل و فیسبوک می توانند بر اساس موقعیت مکانی و علایق کاربر ارائه شوند.

سایت های بحث زنده ورزشی

15 پیش بینی جالب توجه و محقق شده بیل گیتس

پیش بینی گیتس: در شرایطی که رقابت های ورزشی را در تلویزیون نگاه می کنید برخی سرویس ها این امکان را برای شما فراهم می کنند به صورت زنده درباره آنچه در حال رخ دادن است بحث کنید و یا وارد رقابت برای رای گیری درباره این که چه کسی پیروز خواهد شد، شوید.

آنچه امروز شاهد هستیم: تعدادی از سایت های شبکه اجتماعی این امکان را فراهم می کنند. در این میان، توییتر رهبری بی رقیب است. همچنین، به صورت همزمان می توانید نظرات خود را درباره رویداد ورزشی در حال برگزاری در سایت های ورزشی مانند ESPN ثبت کنید.

تبلیغات هوشمند

15 پیش بینی جالب توجه و محقق شده بیل گیتس

پیش بینی گیتس: دستگاه ها دارای تبلیغات هوشمند خواهند بود. آنها از روندهای خرید کاربر آگاه خواهند بود و تبلیغات را بر اساس موارد مورد علاقه و مطلوب وی ارائه خواهند کرد.

آنچه امروز شاهد هستیم: بیشتر سرویس های تبلیغاتی آنلاین از این ویژگی برخوردار هستند و تبلیغ کنندگان می توانند کاربران را بر اساس تاریخچه کلیک، علایق شخصی و الگوهای خرید هدف قرار دهند.

ارتباط با سایت ها حین برنامه زنده تلویزیونی

15 پیش بینی جالب توجه و محقق شده بیل گیتس

پیش بینی گیتس: پخش تلویزیونی شامل پیوندهایی به وب سایت ها و محتوای مربوط با برنامه خواهند بود و مکمل برنامه در حال پخش خواهند بود.

آنچه امروز شاهد هستیم: تقریبا تمامی مسابقات ورزشی زنده دارای آگهی هایی با لینک های مرتبط به یک سایت مشخص هستند.

محل بحث آنلاین

15 پیش بینی جالب توجه و محقق شده بیل گیتس

پیش بینی گیتس: ساکنان شهرها و کشورها قادر خواهند بود بحث های مبتنی بر اینترنت درباره موضوعاتی که آنها را تحت تاثیر قرار می دهند مانند سیاست های محلی، برنامه ریزی شهری و ایمنی داشته باشند.

آنچه امروز شاهد هستیم: بیشتر سایت ها خبری دارای بخش اظهارنظر هستند و مردم می توانند بحث و گفتگوی زنده در این بخش ها داشته باشند. همچنین، بسیاری از سایت ها دارای انجمن هایی هستند که مردم در آنها می توانند پرسش و پاسخ درباره موضوعاتی خاص را انجام دهند.

سایت های آنلاین مبتنی بر علایق

15 پیش بینی جالب توجه و محقق شده بیل گیتس

پیش بینی گیتس: جوامع آنلاین نه بر اساس موقعیت مکانی بلکه بیشتر تحت تاثیر علاقه شما خواهند بود.

آنچه امروز شاهد هستیم: انواع سایت های خبری و جوامع آنلاین در اینترنت بر موضوعاتی خاص و واحد متمرکز می شوند. بسیاری از سایت های خبری پوشش عمیق‌تر از آن موضوع را ارائه می کنند.

نرم افزار مدیریت پروژه

15 پیش بینی جالب توجه و محقق شده بیل گیتس

پیش بینی گیتس: مدیران پروژه که در پی جمع آوری یک تیم هستند به صورت آنلاین پروژه خود را تشریح کرده و توصیه هایی را برای افراد در دسترس که مناسب نیازهای آنها هستند، دریافت کنند.

آنچه امروز شاهد هستیم: بسیاری از نرم افزارهای کسب و کار انقلابی در چگونگی استخدام، تشکیل تیم ها و اختصاص وظایف به دیگران ایجاد کرده اند.

استخدام آنلاین

15 پیش بینی جالب توجه و محقق شده بیل گیتس

پیش بینی گیتس: افراد جویای کار قادر خواهند بود فرصت های شغلی را به صورت آنلاین از طریق ارائه علایق، نیازها و مهارت های ویژه خود پیدا کنند.

آنچه امروز شاهد هستیم: سایت هایی ماند لینکداین به کاربران اجازه می دهند رزومه خود را بارگذاری کرده و بر اساس علایق و نیازهای شخصی فرصت کاری مورد نظر خود را بیابند. این افراد را می توان بر اساس مهارت های تخصصی‌شان جستجو کرد.

نرم افزار جامعه کسب و کار

15 پیش بینی جالب توجه و محقق شده بیل گیتس

پیش بینی گیتس: شرکت ها قادر خواهند بود مزایده های کاری برگزار کنند. این هم برای شرکت های بزرگ که قصد برون سپاری برخی از کارهای خود را دارند و هم برای کسب و کارهایی که در جستجوی مشتریان جدید هستند، کارآمد خواهد بود.

آنچه امروز شاهد هستیم: بسیاری از نرم افزارهای شرکت ها بر جنبه اجتماعی آن متمرکز شده و از این رو کاربران می توانند به کسب و کارهای دیگر دسترسی داشته و گفتگویی را آغاز کنند که می تواند به شکل گیری پروژه های بزرگتر منجر شود./ع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا