یادداشت/  

۳ دلیل عمده عدم ضرورت دیدار ظریف با کری در دفتر ایران در سازمان ملل

بصیر، در حالیکه دنیا از ایران به عنوان سردمدار مبارزه با تروریسم و حمایت از جنبش‌های منطقه‌ای در سوریه، ‌عراق، لبنان و امروز در یمن نام می‌برند، حرکات اشتباه و پیاپی وزیر امورخارجه ایران جائی جز تاسف و پشیمانی را نگذاشته است.

رژیم مزدور و کودک‌کش آل سعود که نقش فرزند خلف آمریکا را در یمن بازی می‌کند، با تحریکات غلط غرب، دست به آدم‌کشی زده است و در برابر مردم بی‌دفاع و مظلوم یمن اقدام به حرکات متجاوزانه می‌کند، اقدامی که یکی از سیاست‌های اصلی آمریکا در غرب آسیا برای جلوگیری از نفوذ و صدور انقلاب اسلامی ایران به منطقه و جهان است.

آمریکائی که سابقه بسیار طولانی و خفت‌باری در منطقه از خود برجای گذاشته‌ است و کمتر کشوری به آنها به دیده اعتماد می‌نگرند اکنون در واپسین لحظات دست‌یابی توافق برد – برد(شما بخوانید برد غرب، باخت ایران) در نماد دوست به دفتر ایران در سازمان ملل می‌آید و در خصوص مسائل مختلف به ویژه موضوع یمن و حل منازعات ایجاد شده از سوی آل‌سعود که در واقع یار خودشان است صحبت می‌کنند.

بدین منظور به سه عامل مهم برای عدم ضرورت دیدار ظریف با کری در دفتر ایران در سازمان ملل اشاره می‌کنیم:

نکته نخست آنکه پایه تمامی خیانت‌ها و زیاده‌خواهی‌های دنیای کنونی به ویژه در منطقه غرب آسیا، متوجه آمریکا و متحدان‌شان است، اینکه در یک روز کاری در حاشیه نگارش متن نهایی گفت‌و‌گو بر سر موضوع مهمی چون یمن که آمریکا نقش مستقیمی در جنایات بی‌شمار آن به ویژه قتل عام کودکان، مردان و زنان بی‌دفاع دارد، اصلا لازم به نطر نمی‌رسید.

دوم آنکه در زمانیکه تمام دنیا چشم به نتیجه نهایی مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ دوخته است، کری که خون هزاران نفر یمنی را به گردن دارد در حالی خود را آماده گفت‌و‌گو برای حل این بحران می‌بیند که در آمریکا هنوز نتوانسته‌اند خشونت‌های سیاه‌پوست‌های خود را کنترل کنند و در واقع برای تطهیر و پاکسازی چهره منفور جهانی خود دست به چنین اقدامی می‌زنند، به زبان ساده‌تر، آنها می‌‌خواهند در دنیا چنین القا کنند که خشونت‌های غرب بر مبنای سندیکایی و نژادی است و در نهایت خود با این موضوع کنار می‌آیند اما نگران یمن هستند که چرا تروریست‌های سعودی سر از تن این بیگناهان جدا می‌کنند.

به نظر می‌رسد رابطه بین مذاکرات هسته‌ای و حضور شیطان‌صفتی چون کری در دفتر ایران در سازمان ملل، در واقع این بوده است که یعنی ما برای صلح پای میز مذاکره آمدیم و شما نیز نمی‌توانید این میز را ترک کنید!

نکته سوم و بسیار حیاتی دیگر این است که راهبرد تیم اوباما مبنی بر استفاده از برداشته‌شدن تحریم‌ها به عنوان طعمه در کنار بهبود وجهه ایران به عنوان کشور حامی تروریست از نظر افراد باهوش و با ذکاوت است، در واقع حضور کری در دفتر ایران نشان‌دهنده آن است که غرب با تیزهوشی هرچه تمام‌تر خود را منزه از هر گناهی می‌کند و در واقع با مذاکره با ایران در خصوص یمن و منطقه، می‌خواهد کشورمان را حامی تروریسم جلوه دهد.

به این ترتیب با تکیه بر چنین موضوعی به راحتی می‌توانند موضوع تحریم‌های بعدی یعنی نقض حقوق‌بشر و حمایت از تروریسم را دستاویز دروغین دیگری قرار دهند که به نظر می‌رسد رئیس تیم دیپلماسی باز هم در بازی انجام شده قرار گرفت.

به هر حال آنچه به نظر می‌رسد این است که همانطور که ضرب المثلی قدیمی از زمان‌های دور در غرب آسیا رواج داشته است می‌گوید: «زمانی که شتر پوزه‌اش را داخل چادر کند، قطعا باقی بدنش نیز به دنبال وی خواهد آمد»، قطعا با در نظر گرفتن آنچه که امروز در حال وقوع است و نگران‌کننده‌تر از شتر که چادر را خراب می‌کند و همه چیز را موقتا به هم می‌ریزد آن گرگ‌های گرسنه‌ای هستند که چادر را با تیزی دندانش می‌درند و آن‌هایی که در آن هستند را می‌بلعند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا