پول‌رحیمی کم بود و دریافتش‌اشکالی‌ نداشت

بصير،

پول‌رحیمی کم بود و دریافتش‌اشکالی‌ نداشت
گروه سياسي: نایب رئیس مجلس شوراي اسلامي، گفته است هیچ اتهامی متوجه ۱۷۰ نماینده‌ دریافت کننده “پول” از محمدرضا رحیمی نیست، نامزد‌های انتخابات “چاره‌ای” ندارند تا هزینه‌های تبلیغاتی خود را از “جاهای مختلفی” تامین کنند، پول گرفتن نمایندگان از رحیمی “مسئله مهمی” نیست٬ چرا که مبلغ این کمک به ۱۷۰ نماینده تنها نفری پنج میلیون تومان بوده است و این رقم در مقابل هزینه‌های انتخاباتی “رقم ناچیزی است و مسئله‌ ای را ایجاد نخواهد کرد”.

محمدرضا باهنر در پاسخ به این پرسش که چرا اسامی نمایندگانی که از رحیمی پولی را دریافت کرده اند، افشا نمی شود؟ گفت: این که بنده مانع افشای اسامی هستم این طور نیست و این کار را نمی کنم اما معتقدم افشا، هیچ چیز جدیدی را پیش نمی آورد. وی ادامه داد: بالاخره نمایندگان مجلس که کاندیدا می شوند برای تبلیغات نیاز به هزینه دارند و این هزینه ها در هر دوره نیز متفاوت است.

نایب رییس مجلس با بیان این که درصد بسیار کمی از کاندیداها هزینه انتخاباتی را از پول شخصی می پردازند، گفت: عموما کاندیداهایی که وارد تبلیغ می شوند، باید کمک بگیرند و این کمک ها نیز همیشه وجود دارد. آقای رحیمی در سه سال قبل به تعدادی نماینده چهار الی پنج میلیون پول داده و شاید به نرخ روز این مبلغ بخش کمی از هزینه های یک نماینده بوده باشد؛ این پنج میلیون که در آن موقع کمک گرفته شده اشکال و مانعی ندارد بلکه پولی که رحیمی دریافت کرده باید روشن شود؛ اما نماینده هایی که این پول را دریافت کرده اند متهم نیستند و به آن ها هیچ اتهامی وارد نیست!

نایب رییس مجلس ادامه داد: خیلی کم پیدا شده که کسی نامزد شود و پولی خرج نکرده باشد؛ البته امیدواریم منبع این کمک پول کثیف نباشد؛ البته خطر هم در این مورد هست و وجود دارد. باهنر افزود: اینکه برخی افراد دنبال افشای اسامی و صحبت در این مورد هستند سیاسی و جریانی است و نباید از بداخلاقی ها صورت گیرد. نایب رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به نمایندگان مجلس توصیه کرده در دریافت کمک‌های مالی مراقب “پول‌های کثیف” باشند. محمدرضا رحیمی٬ معاون اول محمود احمدی‌نژاد سال گذشته پس از قطعی شدن محکومیتش با انتشار نامه‌ای اعلام کرد نام ۱۷۰ نماینده مجلس در پرونده وی وجود دارد. رحیمی نوشته بود بخشی از پول‌هایی که وی به خاطر آن‌ها محکوم شده را در اختیار نمایندگان مجلس قرار داده است.

بهار نيوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا