متقاضي‌پرسپوليس ۱۰۰۰ميليارد بدهي دارد؟

بصير،

در حاليكه دليل اصلي رد صلاحيت شركت استیل آذین ایرانیان به مالكيت حسين هدايتي براي خريد باشگاه پرسپوليس بدهكاري سنگين مالي به سيستم بانكي ذكر شده، و پس از این که سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد هیچ یک از شرکت‌های حاضر در مزایده برنده نشده‌اند، اين شركت در واکنش به سازمان خصوصی مبنی بر رد اهلیت این شرکت از خودش دفاع کرد اما پشت پرده اين ماجرا چيست؟

شب گذشته در برنامه ۹۰، عادل فردوسي‌پور از امير عابديني (از اعضاي استيل آذين) صحت بدهكاري ۱۰۰۰ ميلياردي حسين هدايتي به سيستم بانكي را جويا شد كه عابديني با تاييد ضمني بدهكاري هدايتي از ذكر رقم آن خودداري كرد ولي گفت: خود شركت استيل آذين بدهي ندارد. اين جمله عابديني نشان دهنده اين است كه نام هدايتي در بين سهامداران و مديران شركت نيست، در همين رابطه پوري حسيني رييس خصوصي‌سازي در واكنش به ادعاي امير عابديني اظهار داشت: اينكه بياييم سهام ۸۰ درصد شركت را به نام دو پسر و دختر ۲۰ ساله خود بكنيم، صورت مسئله را پاك نمي‌كند و شفاف سازي تلقي نمي‌شود.

اظهارات پوري حسيني نشان‌دهنده اين موضوع پشت پرده است كه حسين هدايتي كه طي سالهاي اخير در رسانه‌ها و اخبار اقتصادي به عنوان يكي از بزرگترين بدهكاران بانكي از او ياد مي‌شود، براي حل اين مشكل در مسير مزايده و رسيدن به مالكيت باشگاه پرسپوليس، ۸۰ درصد سهام شركت خود را به نام فرزندانش منتقل كرده تا از اين طريق، به صورت قانوني، نامش در بين مديران اين شركت نباشد. نامي كه هر فعال اقتصادي را بياد موضوع «بدهكاران بزرگ بانكي» مي‌اندازد اما شركت خصوصي‌سازي بورس، در جهت حمايت از سلامت مالكيت بزرگترين برند باشگاه ورزشي، با استعلام از بانك مركزي به اين موضوع پي برده و مانع انتقال مالكيت پرسپوليس به شركتي كه هدايتي همه كاره آن است اما در حال حاضر نامش در بين سهامداران اصلي آن ديده نمي شود، شده است.

شرکت استیل‌آذین ایران با بیانیه‌ای هر گونه بدهی این شرکت را رد کرد. در بخشي از اين بیانیه آمده است: در جلسه ای که بعد از اعلان آقای پوری حسینی برگزار شد آقایان عابدینی و مدیران شرکت استیل آذین ایرانیان (سهامی عام) علت را از ایشان جویا شدند. آقای پوری حسینی اعلام کردند، اگر نگرانی بانک مرکزی را مرتفع سازید حقوق شما در مزایده استیفاء خواهد شد. این شرکت با پشتوانه عظیم مردمی و خیل هواداران و حضور پر رنگ پیشکسوتان با طیب خاطر اعلام می دارد که شرکت استیل آذین ایرانیان (سهامی عام) به هیچ عنوان نه به صورت شخصیت حقوقی و نه اعضای محترم مجمع و سهامداران و مدیران به عنوان اشخاص حقیقی در این شرکت، کوچک ترین بدهی به سیستم بانکی یا چک برگشتی ندارند و کاملا اعلام می نماییم که سیستم شرکت آماده پذیرش حسابرسان دولتی نیز هست. لذا مسائل مطروحه در جلسه فوق الذکر قابل حل و فصل بوده و مستندات شفاف ما پاسخگوی ابهامات مطروحه خواهد بود. گرچه شاید ضرورت پیدا کند برای استیفای حقوق حقه خود، از طریق مراجع قانونی اقدامات عاجلی به عمل آوریم.

بهار نيوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا