عربستان قصد دارد «شیخ نمر» را ۲۵ ماه رجب اعدام کند

بصیر، رژیم سعودی خود را برای ارتکاب جنایتی جدید در نقض حقوق بشر آماده می‌کند و در این خصوص یک منبع آگاه عربستانی افشا کرد که رژیم سعودی قصد دارد، ۲۵ ماه رجب جاری آیت الله «شیخ باقر نمر النمر»، روحانی برجسته عربستانی را اعدام کند.

این منبع تصریح کرد: رژیم سعودی درصدد اجرای حکم اعدام شیخ نمر در سالروز مرگ شاهزاده «نایف بن عبدالله»، ولی‌عهد اسبق سعودی است.

وی با بیان اینکه اتهامات وارده به شیخ نمر مبنی بر عدم تبعیت از ولی امر و فتنه انگیزی طایفه‌ای و رهبری اعتراضات مردمی علیه حکومت و حمل سلاح و اشاعه هرج و مرج بی‌پایه و اساس است، افزود: حکم اعدام شیخ نمر، حکمی ظالمانه است و در صورت اجرای آن حکومت سعودی بهای سنگینی را پرداخت خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: عربستان تنها اقدام به سرکوب پیروان اهل بیت علیهم السلام بدون آنکه مرتکب گناهی جز انتساب طایفه‌ای و مذهبی نکرد، بلکه مشاهده می‌کنیم، این سرکوب‌ها امروز مردم یمن و بحرین بخاطر انقلاب‌های مردمی‌اشان را نیز دربرمی‌گیرد.

این منبع آگاه عربستانی ادامه داد: حکومت سعودی درحالی از آزادی و حقوق بشر سخن می‌گوید که زندان‌های این رژیم مملو از زندانیان آزادی بیان است که دلیل آن سیاست سرکوب و در گلو حفه کردن تمام صداهاست و این سیاست‌ها در برابر دیدگان کشورهای استکبارگر که خود را مدافع آزادی معرفی می‌کنند، اجرا می‌شود، ولی آنها در برابر تمام این شکنجه‌ها و قتل‌ها و کشتارها سکوت می‌کنند و آنها را نادیده می‌گیرند.

به همین منظور این منبع عربستانی از سازمان حقوق بشر و کنفرانس اسلامی و سازمان ملل خواست موضع جدی و قاطعی در برابر چنین اقداماتی اتخاذ کنند که رژیم‌های دیکتاتور علیه مللشان مرتکب آنها می‌شوند.

فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا