مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار خبر داد:

توقف عملیات و پلمپ کارگاه ساختمانی در شهرستان فریدونکنار

بصیر، حسن رزاقی در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز با اعلام این خبر، اظهار داشت: ۲ دستگاه ساختمان ویلایی در حال ساخت واقع در نوار ساحلی شیرآرود روستای حسین آباد را به دلیل تغییر کاربری غیرمجاز پلمپ کردیم.

وی همچنین از برگزاری کلاس آموزشی بیمه و زراعت برنج در این مدیریت با همکاری نظام صنفی کشاورزی خبر داد و اذعان داشت: دراین جلسه در زمینه اهمیت و مسائل مرتبط با بیمه، نشاکاری، آفت ساقه‌خوار برنج و روش‌های پیشگیری و مبارزه با آن، آموزش‌های لازم ارائه شد.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار با اشاره به اینکه تاکنون برای ۵۲۹ نفر از کشاورزان شهرستان فریدونکنار، پروانه کشاورزی صادر و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: نظام صنفی بخش کشاورزی فریدونکنار در راستای بیمه تامین اجتماعی کشاورزان با همکاری این مدیریت و سازمان تامین اجتماعی، تاکنون برای ۵۲۹ نفر از شالیکاران شهرستان پروانه کشاورزی صادر و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار داده است.

رزاقی با بیان اینکه به باغداران از طریق ارسال پیامک در زمینه ریزش غیرعادی گل در مرکبات شهرستان فریدونکنار اطلاع‌رسانی کرده‌ایم، اظهار داشت: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار، در رابطه با نحوه کوددهی و آبیاری مرکباتی که ریزش غیرعادی گل دارند، توصیه‌های لازم را ارائه کرد.

وی افزود: به باغداران توصیه شد که در صورت مشاهده ریزش غیرعادی گل در مرکبات، ۲ تا ۳ ساعت آبیاری قطره‌ای برای درختان بالغ، همراه با کودهای ازته به میزان ۱۰۰ گرم به ازای هر درخت و نیز محلول‌پاشی با کود  NPK (ترکیبات ۲۰-۲۰-۲۰)همراه با اسیدهای آمینه و روغن مویان انجام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا