همه قربانیان رونالدو تا رسیدن به رکورد رویایی +جدول

بصیر، اولین دیدار دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه شب در تورین برگزار شد و در یک دیدار پایاپای و پربرخورد یوونتوس موفق شد میهمان خود رئال مادرید را با نتیجه ۲-۱ شکست دهد.

تک گل رئال را در این دیدار کریستیانو رونالدو به ثمر رساند تا ضمن به ثمر رساندن نهمین گل فصل خود در چمپیونز لیگ به تنهایی رکورددار گل زده در این جام معتبر شود. کریس هفتادو ششمین گل خود در ادوار لیگ قهرمانان اروپا را در بازی شماره ۱۱۸ به ثمر رساند تا بالاتر از لیونل مسی آرژانتینی (پیش از بازی بارسا برابر بایرن مونیخ) قرار بگیرد که در ۹۶ دیدار ۷۵ گل به ثمر رسانده است.

۹ سال و ۸ ماه و ۲۶ روز گذشت

کریس اولین بار با پیراهن منچستر یونایتد در فصل ۲۰۰۴- ۲۰۰۵ لیگ قهرمانان موفق به گلزنی شد. هر چند که این گل در مرحله پلی آف مسابقات وارد دروازه دبرسن مجارستان شد تا در جدول رقابت با لئو مسی به کار این پرتغالی نیاید.

سه شنبه ۱۸ مردادماه سال ۱۳۸۴ منچستر الکس فرگوسن با گل‌های رونی(۷) و نیستلروی(۴۹) از حریف مجارستانی پیش بود که رونالدو جوان با گل دقیقه ۶۳ خود پای به جغرافیای گلزنان لیگ قهرمانان گذاشت.

رونالدو برای اینکه اولین گل خود در مرحله نهایی لیگ قهرمانان اروپا را به ثمر برساند تا سه شنبه ۲۱ فروردین سال ۱۳۸۶ صبر کرد. دقیقا ۸ سال و ۲۶ روز قبل کریس در روز آتش بازی منچستری ها مقابل رم ایتالیا در دقایق ۴۴ و۴۹ دو گل وارد دروازه شاگردان اسپالتی کرد تا سهمی پررنگ در پیروزی ۱-۷ منچستر یونایتد مقابل تیم بی دفاع رم داشته باشد.

۱۶ گل منچستری

رونالدو طی فصول ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ لیگ قهرمانان اروپا با پیراهن منچستر یونایتد در ۳۴ بازی شرکت کرد و ۱۵ گل به ثمر رساند. رونالدو در این بین به تیم های انگلیسی حاضر در لیگ قهرمانان ۳ گل زد، درست مثل اسپورتینگ و پورتو پرتغال که سر جمع ۳ گل از کریس دریافت کردند. رونالدو ۳ گل هم با پیراهن قرمز منچستر به رم زد والبته دینامو کیف اوکراین را هم با همین تعداد گل از ضربات خود در امان نگذاشت.

آتش بازی برابر فرانسوی ها

رونالدو در فصل ۲۰۰۹ -۲۰۱۰ با رئال ۶ بازی لیگ قهرمانان را تجربه کرد تا در این بین گربه سیاه تیم های فرانسوی لقب بگیرد. کریس ۴ گل به المپیک مارسی زد و یک گل وارد دروازه المپیک لیون کرد تا حسابی مورد تنفر هواداران فرانسوی دو تیم یاد شده قرار بگیرد.

این پرتغالی با انگیزه طی سه فصل گذشته لیگ قهرمانان (۱۱-۲۰۱۰ تا ۱۴-۲۰۱۳) ۳۳ بازی انجام داد و ۳۷ گل به ثمر رساند تا در لیگ جاری به رکوردی جالب دست پیدا کند. در واقع گلزنی های کریس با منچستر و سپس رئال و نیز گلزنی های لیونل مسی با بارسلونا سبب شد تا رائول گونزالس و رکوردش دست یافتنی شود.

صحنه گل رونالدو به یوونتوس که وی را به تنهایی رکورددار گلزنی در اروپا کرد

پیش از این مهاجم اسبق رئال با ۷۱ گل زده برترین گلزن ادوار لیگ قهرمانان به حساب می آمد و مسی با ۸ گل و رونالدو با زدن ۹ گل در این فصل از مهاجم افسانه ای مادریدی ها عبور کرده اند.

کریس در فصل جاری مسابقات موفق شده تا دروازه تیم های بازل(۲)، لودوگورتس(۲)، لیورپول، شالکه (۳)و یوونتوس را باز کند.

این در شرایطی است که مسی آرژانتینی تا پیش از بازی امشب بارسلونا برابر بایرن مونیخ، ۷۵ گل به ثمر رسانده و مترصد جا به جا کردن زود هنگام رکوردی است که رقیبش کریس به ثبت رسانده است.

جدول گلهای زده کریستیانو رونالدو در ادوار لیگ قهرمانان اروپا
فصل تیم تعداد بازی گل زده حریفان
۲۰۰۵-۰۶ منچستر یونایتد ۸ ۱ دبرسن مجارستان
۲۰۰۶-۰۷ منچستر یونایتد ۱۱ ۳ رم(۲) میلان
۲۰۰۷-۰۸ منچستر یونایتد ۱۱ ۸ اسپورتینگ(۲) دینامو کیف(۳) المپیک لیون، رم،چلسی
۲۰۰۸-۰۹ منچستر یونایتد ۱۲ ۴ اینترمیلان،پورتو و آرسنال(۲)
۲۰۰۹-۱۰ رئال مادرید ۶ ۷ اف سی زوریخ(۲) المپیک مارسی(۴) المپیک لیون
۲۰۱۰-۱۱ رئال مادرید ۱۲ ۶ میلان، آژاکس(۲) اوسر و تاتنهام(۲)
۲۰۱۱-۱۲ رئال مادرید ۱۰ ۱۰ آژاکس، المپیک لیون(۲)زسکا مسکو(۳)آپوئل(۲) بایرن مونیخ(۲)
۲۰۱۲-۱۳ رئال مادرید ۱۲ ۱۲ منچستر سیتی، آژاکس(۴)منچستریونایتد(۲) گالاتاسرای(۳) دورتموند(۲)
۲۰۱۳-۱۴ رئال مادرید ۱۱ ۱۷ گالاتاسرای(۳)کپنهاگن(۳)یوونتوس(۳)شالکه(۴)دورتموند،بایرن مونیخ(۲) آتلتیکو مادرید
۲۰۱۴-۱۵ رئال مادرید ۱۱ ۹ بازل(۲) لودوگورتس(۲) لیورپول، شالکه(۳) و یوونتوس
مجموع ۱۰۴ ۷۷  

 

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا