کمبود نیروی انسانی در غرب مازندران/ تلاش برای کاهش استفاده از نیروهای حق‌التدریس

بصیر، سیدعلی قاسمی در دومین جلسه شورای ادارای شهرستان بابلسر در سال ۹۴ که در سالن اجتماعات فرمانداری بابلسر برگزار شد، اظهار کرد: استان مازندران دارای بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز است.

وی افزود: این دانش‌آموزان در ۳ هزار و ۸۰۰ مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه ۲۰۰ پروژه آموزشی در استان نیمه‌کاره رها شده است، تصریح کرد: عمر برخی از این پروژه‌ها از یک دهه نیز گذشته است.

قاسمی کمبود اعتبارات مالی را دلیل عدم اتمام این پروژه‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: یکی از سرمایه‌های بزرگ آموزش و پرورش، اعتماد مردم به این سیستم است.

وی با اشاره به فعالیت‌های خیران مدرسه‌ساز در مازندران، گفت: این خیران تاکنون ۷۰۰ پروژه آموزشی با ارزش بیش از ۲۹۰ میلیارد تومان در استان احداث کرده‌اند.

این مسئول با برشمردن مشکلات آموزش و پرورش مازندران، عنوان کرد: داشتن نیروی مازاد در آموزش متوسطه، استقرار پایه نهم، کمبود نیروی انسانی در غرب استان و تامین معلم ابتدایی برای اکثر شهرها از مهم‌ترین مشکلات این سازمان است.

قاسمی در پایان تاکید کرد: افزایش بودجه آموزش و پرورش، کاهش استفاده از نیروهای حق‌التدریس، داشتن اهداف بلند مدت و هدایت تحصیلی دانش‌آموزان از مهم‌ترین برنامه‌های ما در سطح استان است.

به گزارش مشهدسر؛ در پایان این جلسه، تابلویی به رسم یادبود از سوی فرمانداری شهرستان بابلسر به سیدعلی قاسمی اهدا شد./ع
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا