آیا نتیجه نبرد قرن دستکاری شده است

بصیر،سایت دیلی میل نوشت: بروز یک اشتباه در برگه امتیازات -که پیروزی فلوید می‌ودر مقابل مانی پاکیائو را نشان داد- این تردید را به وجود آورده که در گران‌ترین مسابقه تاریخ بوکس، تبانی شده است. داوران مبارزه، گلن فدلمن، بورت کلمنتس و دیو مورتی که به ترتیب کارت‌های امتیازدهی‌شان با عنوان «سفید»، «آبی» و «صورتی» نامگذاری شده بود، همگی به پیروزی می‌ودر رأی دادند اما در تمامی ستون‌هایی که آنها در پایان هر راند به دو بوکسور امتیاز داده‌اند، امتیاز بیشتر به بوکسوری که در گوشه قرمز رینگ قرار داشته، اختصاص پیدا کرده و این در حالی است که این پاکیائو بود که در گوشه قرمز رینگ بود نه می‌ودر.

این همان نکته‌ای است که احتمال وجود دسیسه برای پیروزی بوکسور آمریکایی را مطرح می‌کند چون در واقع این می‌ودر بود که در لاس‌وگاس در گوشه آبی رینگ قرار داشت. بسیار بعید به نظر می‌رسد که جنجال به راه افتاده چیزی بیشتر از یک اشتباه بوده باشد اما آن دسته از کسانی که این موضوع را نشانه‌ای از وجود یک توطئه علیه پاکیائو می‌دانند، معتقدند در پشت پرده این مبارزه، اقداماتی جهت پیروز شدن می‌ودر صورت گرفته.

پیروزی می‌ودر برابر پاکیائو در مبارزه‌ای که بوکسور فیلیپینی تمایل بیشتری برای حمله نشان می‌داد، خیلی‌ها را شگفت زده کرده است از جمله اواندر هالیفلد، قهرمان سابق بوکس جهان که گفته است: «من فکر می‌کنم که پاکیائو این مبارزه ضعیف را برد.» بسیاری از کاربران اینترنتی هم تصمیم هیات داوران را برای برنده اعلام کردن می‌ودر زیر سوال برده‌اند و اعتراض خود را نسبت به این تصمیم در صفحات شخصی‌شان در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده‌اند، هرچند مهم‌ترین چیزی که صدای تماشاگران را درآورد، پایین بودن کیفیت مبارزه نسبت به لقب «مبارزه قرن» بود.

در برخی از پست‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی گذاشته شده، جملاتی همچون «مبارزه قرن؟ این فریب قرن بود. پاکیائو در گوشه قرمز بود و می‌ودر در گوشه آبی. آنها عملاً نتایج را جابه‌جا کردند و پیروزی را از پاکیائو ربودند» آمده است.

می‌ودر با پیروزی جنجالی و پرشک و شبهه‌ای که برابر پاکیائو به دست آورد، آمار تحسین‌برانگیز مبارزاتش را ارتقا داد و آنها را به ۴۸ پیروزی، بدون حتی یک شکست ارتقا داد./آ

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا