جعفری:گزینه نظامی مسخره‌ای بیش نیست

بصير،

سردار سرلشگر محمدعلی جعفری در اجلاسیه نهایی کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید استان سمنان که با حضور مسئولان استانی و کشوری در سمنان جریان دارد، اظهار داشت: باید یاد همه شهیدانی را که پس از جنگ تا کنون جان خود را در جبهه‌های مختلف برای پاسداری از اسلام و انقلاب اسلامی نثار کرده‌اند، گرامی داشت. وی افزود: ملت بزرگ ایران در مسیر شهیدان در حال مقاومت، ایستادگی و پایداری برابر فشارهای و سختی‌های دشمن هستند و دشمنان اسلام نیز انواع محاصره‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و هر تهاجمی که از دست آنها بر می‌آید را علیه ملت ایران روا می‌دارند.

جعفری گفت: مردم ما مقاوم و پایدار هستند و از طرفی شاهد پیروزی و نصرت الهی و دست‌های غیبی برای تحقق اهداف والای شهدا هستیم. اگر بخواهیم دستاوردهای خون شهیدان را برشماریم، به مواردی اشاره می‌شود که در طول تاریخ اسلام جز مقاطعی از صدر اسلام شاهد آن نبوده‌ایم و در ایران نیز در طول تاریخ آن چنین مواردی ثبت نشده است. علاوه بر پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی که مرحله دوم آن است، خون شهیدان دستاوردهای دیگری نیز برایمان داشته است که امروز باید به آنها توجه شود.

وی گفت: دشمنان انقلاب جنگ را به ملت ایران تحمیل کردند تا دست از انقلاب و مقاومت و ادامه این راه بردارند اما نتیجه‌اش این شد که نه تنها دشمن را از خاک کشور بیرون کردیم بلکه پس از تنها یک سال و هشت ماه خرمشهر آزاد شد و صدام ملعون پا به فرار گذاشت. وی گفت: مقاومت و پایداری و استقامت مردم و رزمندگان در دوران دفاع مقدس مبنایی برای صدور انقلاب اسلامی و توسعه بیداری اسلامی در جهان شد.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: امروز شاهد هستیم که روز به روز به اقتدار ایران اسلامی افزوده می‌شود و دستاوردهای بسیار عظیمی که خون شهدا برای ما و اسلام به همراه داشته، باید مورد توجه قرار گیرد. جعفری گفت:‌ عزت و اقتدار ایران اسلامی سبب شده است که امروز بزرگترین قدرت‌های مادی و تسلیحاتی جهان مقابل اقتدار نظام اسلامی زانو بزنند. درست است که گاهی در مذاکرات هسته‌ای برخی‌ها کرکری می‌خوانند اما اگر عمیق شویم و با دقت به امور بنگریم، خواهیم دریافت که غربی‌ها امروز تسلیم اقتدار نظام اسلامی هستند و به قدرت جمهوری اسلامی ایران و انقلاب ما پی برده‌اند.

وی گفت: ترس دشمن امروز از توسعه بیداری اسلامی در منطقه است و آنها می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران بدون اینکه مستقیماً‌ در یمن اقدامی داشته باشد، تاثیرگذاری دارد و از این رو مردم یمن خود به پا می‌خیزند و همان راه انقلاب اسلامی و شهدا و ملت بزرگ ایران را ادامه می‌دهند و از آن الگوگیری می‌کنند. حزب‌الله لبنان نیز بر اساس درس‌هایی که از انقلاب اسلامی آموخته است و الگوگیری‌های خود از انقلاب اسلامی امروز به پیشرفت‌های متعددی دست یافته که قابل تقدیر است.

فرمانده کل سپاه گفت:‌ امروز مردم مسلمان جهان مقابل نظام سلطه می‌ایستند و برابر مزدوران آمریکایی و رژیم صهیونیستی مقاومت می‌کنند و پیروز می‌شوند و شاهد هستیم که به تمام اهدافشان دست می‌یابند. تمام قدرت‌های دنیا بسیج شده‌اند تا جلوی پیشرفت و رشد مردم یمن را بگیرند اما نمی‌توانند و این به برکت قدرت اسلام و انقلاب اسلامی است که اهداف شهدا در دنیا روز به روز بیشتر گسترش می‌یابد.

فرمانده کل سپاه افزود: وقایع منطقه دستاوردهای بسیار عظیمی است که همه آن به برکت نصرت‌های الهی و وعده‌های خداوند متعال رخ داده و باید با مجاهدت و تلاش و پیمودن مسیر الهی و قرآنی انقلاب اسلامی، این راه را ادامه داد. ملت ایران و ملت‌های دیگر در حال طی کردن مسیر شهدا هستند و از این روز وعده‌های الهی شامل حال آنها می‌شود.

وی ادامه داد: امنیتی که امروز در کشور حاکم بوده و در منطقه به شدت بحرانی ما بی‌نظیر است، در هیچ کشوری وجود ندارد و کشورهای همجوار ما در حالی در آرامش نیستند که ایران اسلامی جزیره ثبات و آرامش در منطقه محسوب می‌شود. غربی‌ها تمام این ناامنی‌ها را برای ناامن ساختن ایران اسلامی انجام داده‌اند و باید بدانیم که امنیت نیاز اولیه هر جامعه‌ای است که حتی می‌توان آن را از آب و نان و غذا نیز اساسی‌تر دانست.

فرمانده کل سپاه افزود: امروز دشمن جرأت ندارد نگاه چپی به مرزهای ایران و حریم جمهوری اسلامی داشته باشد و این به برکت خون شهداست. در یک دهه گذشته شاهد حوادث مختلفی از جمله ۱۱ سپتامبر بوده‌ایم که آمریکایی‌ها به بهانه آن به عراق و افغانستان حمله کردند تا در نهایت ایران اسلامی را بترسانند و به ما حمله کنند یا شاید بتوانند رفتار جمهوری اسلامی ایران را تغییر دهند اما نتیجه همه این اقدامات این شد که در اوج تهدید دشمنان و حضور نظامی آنها در منطقه، مردم ایران حرکت‌های انقلابی بزرگی در مسائل داخلی و خارجی انجام دادند.

وی گفت: مردم ایران همواره از ملت مظلوم و تحت ستم لبنان و غزه حمایت کرده‌اند و دشمن هم در رویارویی با گسترش اسلام هیچ غلطی نتوانست بکند و در نهایت عراق را تخلیه کرد و در افغانستان نیز در حال تخلیه این کشور است. غربی‌ها تلاش کردند تا در عراق رژیمی همسو با خود و مقابل ایران را به کار بگمارند ولی نتوانستند به اهداف خود برسند و امروز در عراق حکومتی با اکثریت شیعه بر سر کار است و البته اهل تسنن نیز در آن نقش دارد.

فرمانده کل سپاه افزود: آمریکایی‌ها این همه هزینه کردند تا در عراق به اهداف خود برسند اما نتیجه عکس گرفتند و هر اقدامی که دشمنان انقلاب و آمریکا و اسرائیل خائن و غاصب تا کنون در کشورهای عربی انجام داده‌اند، نتیجه مخالف داده است. وی گفت:‌ در سوریه، معارضان را بسیج مسلح کردند تا نظام حاکم بر سوریه که در راه انقلاب و در خط مقدم جبهه مقاومت اسلامی بود را ساقط کنند اما نتیجه‌اش این شد که یکصد هزار نیروی مردمی مسلح و طرفدار انقلاب در سوریه شکل گرفت که سازمان پیدا کرده‌اند و در حال جنگ با دشمن هستند. جعفری ادامه داد:‌ مهم‌تر از آن، دل‌های مردم سوریه است که با نظام اسلامی یکی شده و امروز اهداف ما را پیش می‌برد.

وی گفت: دشمنان اسلام گروهک داعش را راه‌اندازی و تروریست‌ها را بسیج کردند تا مقابل نظام اسلامی بایستند اما باز هم شاهد بودیم که ارتش آمریکا شکست مفتضحانه‌ای در عراق خورد و در نهایت پا به فرار گذاشت. آنها نتوانستند کینه خود را نسبت به اسلام و انقلاب اسلامی رها کنند و از این رو داعش را به وجود آوردند تا مقابل انقلاب و اسلام بایستد اما باز هم در عراق شاهد بودیم که تهدیدات داعش به مسلح شدن یکصد هزار جوان انقلابی و مومن در یگان‌های مختلف مردمی انجامید که جنگیدند و سرمایه عظیمی برای دفاع از اسلام و حاکمیت اسلامی و انقلاب در منطقه به وجود آوردند.

وی افزود: توطئه چندین ساله دشمنان برای از بین بردن رابطه اعراب با ایران نیز به جایی نرسیده است و همین داعش که به ظاهر تهدیدی علیه انقلاب اسلامی بود سبب خیر شده و امروز دشمنان انقلاب حرکت‌ها و خدعه و نیرنگ‌هایشان با نصرت الهی خنثی می‌شود. نتیجه اقدامات داعش این شد که دل‌های مردم عراق و مردم ایران و انقلاب اسلامی یکی شد و وحدت و همدلی بین ایران و سایر کشورها بیش از پیش اتفاق افتاد و این تنها کار خداست. توفیقات انقلاب اسلامی در منطقه ادامه همان رزق و روزی شهداست که اعتقاد داریم نزد خداوند متعال جاوید هستند و روزی می‌خورند.

وی با بیان اینکه امروز در اوج عظمت، اقتدار و افتخار ملی هستیم، گفت: ایران در هیچ شرایطی و هیچ زمانی چنین عظمت و افتخاری نداشته و باید بدانیم که قدرت تنها قدرت مادی و تسلیحاتی نیست و این به همه دنیا ثابت شده که در مواجه با ایمان و اقتدار مردم، قدرت مادی جواب نمی‌دهد. در زمان جنگ تحمیلی همه دنیا پشت سر صدام بسیج شدند و همه مجوزهای بمباران‌های شیمیایی، توپ، تانک و در نهایت دخالت مستقیم در اختیار آنها قرار گرفت ولی باز هم در نهایت موفق نشدند.

فرمانده کل سپاه افزود: حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه با تبعیت از انقلاب اسلامی و رهبری توانست ابتدا جنوب لبنان را آزاد کند و ظرف چندین روز ارتش تا بن دندان مسلح اسرائیل را از بین ببرد. حزب‌الله سپس در جنگ‌های ۲۲ روزه، ۸ روزه و … به پیروزی رسید و این همه به خاطر تبعیت از انقلاب اسلامی بوده که نتیجه‌اش شکست دشمنان شده است. تنها در یک کشور یعنی مصر، مردم از الگوهای انقلاب اسلامی تبعیت نکردند و در نهایت نیز انقلاب آنها به شکست انجامید و امروز شاهد هستیم که رهبرشان در زندان بوده و دیکتاتور سابق این کشور در سودای قدرت گرفتن است.

فرمانده کل سپاه افزود:‌ مردم مصر به عمد از تجربیات انقلاب اسلامی استفاده نکردند و نتیجه‌اش این شد که انقلاب آنها به انحراف گرایید و باید دانست که هر ملتی که از انقلاب اسلامی درس گرفته، به پیروزی رسیده است و نصرت‌های الهی نیز یاری‌گر او خواهد بود. امروز یکی از کارهای سخت، آینده‌پژوهی، آینده‌سازی و آینده‌نگری است و باید نقاط مختلف انقلاب را که از حدود ۵۰ سال پیش‌ آغاز شده است، به هم وصل کنیم تا شاید بتوانیم آینده را هم حدس بزنیم.

وی گفت:‌ در شعارهایمان بارها گفته‌ایم که انقلاب اسلامی باید به ظهور آقا امام زمان (عج) ختم شود و این امید، اعتقاد و باور قلبی ماست اما اگر می‌خواهیم امام زمان (عج) ظهور کنند، باید تلاش کرد و زمینه را برای ظهور ایشان فراهم ساخت. همه اتفاقاتی که امروز در راه گسترش اسلام در حال رخ دادن است، زمینه‌سازی ظهور محسوب می‌شود و دشمنان متوجه این امور هستند و همین همدلی و اتحاد مسلمانان منطقه سبب احساس خطر دشمنان شده است و آنها نیز ظهور حضرت مهدی (عج) را تحقق وعده الهی می‌دانند.

وی گفت: یکی از نظریه‌پردازان ملعون در تحلیلی، مهدویت و انتظار و شهادت را دو بال پرواز شیعه و انقلاب اسلامی دانسته و گفته بود اگر می‌خواهید پرنده انقلاب اسلامی را بزنید، باید ولی فقیه و رأس نظام و موتور محرکه انقلاب اسلامی را مورد هجمه قرار دهید. حوادث بسیار بزرگی در حال رخ دادن است قدرت نفوذ اسلام و انقلاب در دل مردم جهان و همه مستضعفان، آزادگان و محرومان مسلمان و غیر مسلمان جهان بی‌نظیر است.

وی گفت: امروز شاهد هستیم که فوج فوج از طرفداران دین‌های دیگر به سمت اسلام گرایش پیدا می‌کنند و این واقعیت به شدت استکبار را به وحشت انداخته و طبیعی است که هر اقدامی از دستشان برمی‌آید علیه اسلام و انقلاب انجام دهند. وی بیان داشت: گزینه نظامی که غربی‌ها دائم از آن سخن می‌گویند، مسخره‌ای بیش نیست و آنها می‌دانند اگر گزینه نظامی مقابل جمهوری اسلامی ایران نتیجه می‌داد، بارها از آن استفاده می‌کردند اما امروز به سمت تهدیدهای دیگر و جبهه جنگ نرم معطوف شده‌اند.

فرمانده کل سپاه افزود:‌ غربی‌ها تمام ابزارها، فکرها و توانمندی‌هایشان را به کار گرفته‌اند تا با ما مقابله کنند و تعدادی ناآگاه داخلی نیز که خود را دلسوز مردم می‌دانند و می‌گویند در مسیر انقلاب هستند، در راه دشمن حرکت می‌کنند و حواسشان به امور نیست. هر چه داریم از شهداست و همه قدرت الهی نیز پشت آرمان‌های شهدا قرار می‌گیرد؛ البته تا زمانی که جامعه در مسیر شهیدان حرکت کند و خوشبختانه امروز استمرار راه شهیدان را در داخل کشور شاهد هستیم و این کنگره با شکوه نیز یکی از آنهاست.

وی گفت: در مسیر رسیدن به اهداف والای اسلام و انقلاب اسلامی و مهیا سازی زمینه‌های ظهور نباید از هیچ کوششی دریغ کرد و یکی از مولفه‌های این زمینه‌سازی، بدون شک امروز وحدت امت اسلامی در منطقه و یکپارچگی و همدلی مسلمانان است. نسل‌های امروز و جامعه اسلامی در سراسر جهان بیش از ۵۰ سال راه و حقانیت انقلاب اسلامی را می‌بینند و از این روز فوج فوج طرفداران انقلاب می‌پیوندند و مسیر اسلام با قوت ادامه می‌یابد و بدون شک کانون این حرکت الهی، انقلاب اسلامی و ایران است.

وی گفت:‌ امید همه مستضعفان و محرومان جهان به انقلاب اسلامی بوده و در این شرایط کسی که نظام اسلامی را تضعیف کند، گناهی نابخشودنی مرتکب شده است. امروز برخی دهانشان را باز می‌کنند و کینه‌های درونی خود را بیرون می‌ریزند و این به تضعیف نظام می‌انجامد و بزرگترین منکر است. نارسایی در داخل کشور وجود دارد و کسی نمی‌تواند بگوید با این همه دشمنی و محاصره سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و تحریم‌هایی که علیه ایران اعمال شده است، مشکل اقتصادی نداریم.

وی افزود: به طور مستمر به مسئولان تذکر داده می‌‌شود که روز توانمندی‌های داخلی متمرکز شوید اما کسی در عمل به این سفارش‌ها گوش نمی‌دهد. در برابر این همه مشکلات، تحمل، مقاومت و ایستادگی مردم ایران دستاوردهای بزرگی برای اسلام و انقلاب به همراه داشته است و مردم نیز به این امر واقف هستند و هر سال با شکوه و عظمت بیشتری در صحنه حاضر می‌شوند.

فرمانده کل سپاه اظهار داشت:‌ هدف دشمن خاموش کردن موتور محرکه انقلاب یعنی ایمان، نگاه و باور به راه الهی و اسلامی شهیدان و انقلاب است. وی گفت: وظیفه اصلی و اساسی ما امروز این است که نگذاریم پرچم شهدا پایین بیاید و راه انقلاب تضعیف شود و باید پرچمدار انتقال خون شهدا در جامعه داخلی و دیگر جوامع باشیم.

بهار نيوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا