امام‌جمعه فریدونکنار مطرح کرد:

آل‌سعود در یمن، نقشه صهیونیسم را اجرا می‌کند/ استقلال ایران در میز مذاکره با تهدید معامله نشود

1ad60aab801e8d6991af1a9abe427656

بصیر، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلی قدس فریدونکنار، اظهار داشت: آمریکا به عنوان دفاع از حقوق بشر در همه جا دخالت می‌کند اما در کشورش این حقوق رعایت نمی‌شود و هر ۲۸ ساعت یک سیاهپوست کشته می‌شوند.

وی با بیان اینکه آل‌سعود در یمن، نقشه صهیونیسم را اجرا می‌کند، اذعان داشت: وضعیت انسانی در یمن وخیم است، مواد غذایی و دارویی را نمی‌گذارند به یمن برسد و با این وجود از دفاع حقوق‌بشر دم می‌زنند.

امام‌جمعه فریدونکنار خاطرنشان کرد: مردم در یمن دچار قحطی شدند و از گرسنگی و بی‌دارویی از بین می‌روند، ۸ هزار خانه و مدرسه و ۱۰ها هزار نفر شهید شدند و صدها هزار مسلمانان یمنی آواره‌اند.

جلالی با اشاره به اینکه برای دفاع و همراهی با مردم یمن و اعلام انزجار از حرکات زیاده‌خواهانه غربی‌ها به راهپیمایی می‌رویم، گفت:  ما باید به دفاع از مردم یمن به پا خیزیم، چرا که آل سعود از صهیونیسم نیز بدتر شده است و در یمن، نقشه آنها را اجرا می‌کند.

وی با بیان اینکه آنها مسئله تجزیه عراق را مطرح می‌کند، مگر کرد و سنی از لحاظ دین تفاوت دارند، اظهار داشت: آنها به دنبال این هستند که خاورمیانه جدید تشکیل دهند و این نقشه را در سر می‌پرورانند.

امام‌جمعه فریدونکنار افزود: هرگز ملت شریف و مسلمان در منطقه اجازه دست درازی به یاوه‌گویان شرق و غرب برای تجزیه کشورهای اسلامی را نمی‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، اظهار داشت: امروز آمریکا بیشتر به مذاکره و برقراری رابطه با ایران احتیاج دارد، آنها می‌دانند ایران سلاح هسته ای نمی‌خواهد، اما در پای میز مذاکره شیطنت می‌کنند.

جلالی با اشاره به سخنان رهبری در چند روز گذشته، گفت: خودتان خواستید مذاکره کنید و در حال ضرر بودید، ما هم برای اثبات صداقت پای میز مذاکره آمدیم اما چرا تهدید صورت می‌گیرد، همانطور که رهبری فرمودند با توافقی که در تهدید حاصل شود هرگز موافقت نمی‌کنیم.

وی افزود: ما هرگز استقلال ایران را که در سایه خون شهیدان و با رنج مجاهدان به دست آمد با یک تهدید معامله نمی‌کنیم و استکبار باید بداند که ملت پیرو مکتب امام حسین(ع) است و هرگز برای راحتی دنیا عزت خود را نمی‌فروشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا