سقوط شگفت انگیزترین تیم دنیا به دسته دو

بصیر، تیم فوتبال وسترن سیدنی که متعلق به باشگاه فوتبال وسترن سیدنی وندررز استرالیا است، در فصل جاری در گروه H (گروه هشت از مجموع هشت گروه مرحله گروهی) لیگ قهرمانان، با نتایج ضعیف و دور از انتظار خود، از دور مسابقات حذف شد و نتوانست صلاحیت حضور در مرحله حذفی را کسب کند.

وسترن سیدنی در ای‌-لیگ هم در میان جدول ۱۰ تیمی این مسابقات، در رتبه دهم قرار گرفت و به دسته پایین‌تر (بی- لیگ) سقوط کرد.

وسترنی‌ها در لیگ قهرمانان ۲۰۱۴ که نخستین حضور آسیایی آن‌ها بود، به قهرمانی دست یافت و بدین ترتیب شگفت‌ انگیزترین تیم باشگاهی جهان در آن سال نام گرفت.

این تیم که تنها سه سال از تاسیسش می‌گذرد، تیمی از شهر سیدنی غربی در استرالیا است. این تیم در بدو تاسیسش، امتیاز یک تیم ای-لیگی را با پولی کلان (۱۰ میلیون دلار) خرید و مستقیما وارد این بالاترین سطح از فوتبال باشگاهی استرالیا شد و جالب‌تر آن‌که در همان نخستین حضور هم به قهرمانی رسید و آن‌هم با اختلاف ۱۰ امتیازی!

علتی که برای این ناکامی و زوال وسترن سیدنی ذکر شده است، خالی شدن این باشگاه از پشتیبان مادی است.

پارمایت استی‌دی‌یم، ورزشگاه خانگی این باشگاه که ۲۲ هزار نفر گنجایش دارد، دو ماه پیش در جریان اصابت یک صاعقه و آتس درپی آن، به میزان دو میلیون یورو آسیب دید./ع

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا