سخت‌ترین حریف‌ ایران در لیگ‌جهانی به قول معروف

بصیر،،سعید معروف در مورد شرایط تیم ملی والیبال ایران در آستانه رقابت‌های لیگ جهانی ۲۰۱۵ اظهار داشت: با مربیان صحبت کردم و همه می‌گفتند که بازیکنان با آمادگی کامل و انگیزه بالا تمرینات را دنبال کردند. به ادامه کار بسیار خوش‌بین هستم و فکر می‌کنم تا قبل از شروع مسابقات چیزی قابل پیش‌بینی نباشد.

وی ادامه داد: قرار است به فنلاند و جمهوری چک برویم و بعد از آن فکر می‌کنم به شرایط ایده‌آلی برسیم. امیدوارم از ۶ بازی خارج از خانه خود در لیگ جهانی دست پر به ایران بازگردیم و امیدوار باشیم به امتیازاتی که در بازی‌های خانگی کسب خواهیم کرد.

کاپیتان تیم ملی والیبال ایران در مورد اینکه چه تیمی جدی‌ترین حریف ایران خواهد بود، تصریح کرد: با توجه به اینکه بازی اول‌مان در برابر آمریکاست و قطعاً این تیم با تمام بازیکنان اصلی خود وارد میدان می‌شود فکر می‌کنم سخت‌ترین بازی ما مقابل همین تیم باشد. مخصوصاً اینکه تیم‌های ایرانی معمولا در مسابقات ابتدایی خود شرایط خیلی خوب و همیشگی را ندارند. در مجموع فکر می‌کنم تمام بازی‌ها سخت خواهد بود و به خوبی می‌دانیم که باید از بازی‌های خارج از خانه خود دست پر برگردیم و اصلاً مهم نیست که این امتیازات از کدام بازی کسب شود.

پاسور سابق تیم والیبال زنیت کازان در مورد ادامه همکاری‌اش با این تیم روسی گفت:‌ در حال حاضر نمی‌خواهم در مورد تیم زنیت صحبت کنم و تمرکزم تنها روی تیم ملی است.

معروف در مورد ارتباط بازیکنان با هم و تاثیر آن بر موفقیت تیم ملی خاطرنشان کرد: والیبال معمولاً اسیر حاشیه‌ها نمی‌شود و رفاقتی که در تیم حاکم است باعث شده تا در اردوهای بلندمدت فشار روانی زیادی به بازیکنان وارد نشود. ما سال گذشته ۵۰ روز خارج از ایران بودیم و امسال هم حدود ۳۶ روز این شرایط را خواهیم داشت. خوشبختانه در والیبال مشکلاتی برای اردوهای بلندمدت وجود ندارد و این نشان می‌دهد ارتباط بین بازیکنان خوب است.

کاپیتان تیم ملی والیبال ایران در مورد شرایط ایران در لیگ جهانی ۲۰۱۵ تصریح کرد: نمی‌توانم پیش‌بینی کنم که به مرحله نهایی صعود می‌کنیم یا نه اما همه می‌دانند که واقعا کار سختی در پیش داریم. شاید روی کاغذ کمتر کسی برای ایران شانس صعود قائل باشد، اما ما همیشه معادلات کارشناسان را به هم ریخته‌ایم. برای خود من بسیار مهم است که به همه ثابت کنیم نسبت به سال گذشته پیشرفت کرده‌ایم. اگر بتوانیم از تجربیات سال گذشته‌مان به خوبی استفاده کنیم قطعا می‌توانیم نتایج خوبی هم کسب کنیم اما اگر نتیجه‌ای هم حاصل نشود فکر می‌کنم چیزی از دست نداده‌ایم.

وی با بیان اینکه تمرکزمان باید روی مسابقات المپیک باشد، خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم مهمترین مسابقاتی که والیبال ایران باید به آن فکر کند، مسابقات المپیک باشد. به همین دلیل شاید نتیجه در مسابقات پیش رو خیلی در روند کاری‌مان تاثیرگذار نباشد. چندین سال است که بازیکنان در کنار هم بازی می‌کنند و مشکل خاصی از نظر هماهنگی با هم نداریم./ع

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا