واکنش کفاشیان به حمله تند گودرزی به کی‌روش

بصیر،،علی کفاشیان در نشست خبری که صبح امروز در مشهد در حال برگزاری است، گفت: کی‌روش برنامه‌های خودش را ارائه داده بود و ما قرارداد خودمان را به ثبت رساندیم اما اینکه آقای وزیر نسبت به ایشان انتقاد داشتند من نمی‌دانم چرا این اتفاق افتاد که ایشان اینطور مطرح کرده است.

وی ادامه داد: کی‌روش در زمان حضورش روند خوبی داشته و اتفاقا بسیاری از مردم و کارشناسان او را تأیید کردند و شاید هم حالا در این بین اشکالاتی وجود داشته باشد اما اینکه وزیر ورزش در این چند روز مواضع دیگری گرفته من دلیل آن را نمی‌دانم چرا که وقتی قرار شد او را مجددا نگه داریم خود وزارت ورزش نیز در آن دخیل بود و نظر مثبتش را اعلام کرد.

کفاشیان گفت: در حال حاضر نیز کی‌روش برای ما کار می‌کند و کارفرمای او نیز فدراسیون فوتبال ایران است. ما سیاست‌های وزارت ورزش را هنوز متوجه نشده‌ایم و حتما در این خصوص طی روزهای آینده صحبت‌هایی را مطرح می‌کنیم.

کفاشیان ادامه داد: وزیر نظر خودش را داده ولی کی‌روش اظهار نگرانی کرده شاید دوباره از او حمایت نشود اما من هم به او گفتم که در حال حاضر مشهد هستم و باید برگردم تا با او صحبت کنم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در صورت استعفا و کناره‌‌گیری کی‌روش با آن موافقت می‌شود یا خیر، گفت: اگر اینطور باشد کار ما سخت می‌شود. باید فردا صحبت کنیم و بگوییم که محکم به کارش ادامه دهد. کی‌روش باید بداند با این انتقادات سازگار باشد البته او یکسری دغدغه‌های ویژه دارد و مهمترین آن هم این است که چرا بدنه دولت مخالف اوست. در حالیکه قبلا در این خصوص موافقت شده بود.

کفاشیان گفت: کشور ما یک کشور ویژه است و ممکن است برای هر فردی که هر مسئولیتی قبول کرده یکسری تعهدات پیش بیاید اما کی‌روش باید طاقت انتقادات را داشته باشد. به هر حال برای وزیر ورزش هم ممکن است یکسری سوالات پیش بیاید اما دکتر گودرزی نقطه نظرات خود را داده و ممکن است افراد دیگر هم نظرات دیگری داشته باشند. در حال حاضر مهم این است که کارفرمای کی‌روش ما هستیم و خود وزارت ورزش هم این مسئله را تأیید کرده که با او قرارداد ببندیم.

رئیس فدراسیون فوتبال تأکید کرد: حالا اینکه به تازگی چه اتفاقی افتاده بر ما هم پوشیده است و شاید در آینده به آن پی ببریم.

کفاشیان همچنین درباره اینکه برخی افراد می‌گویند که فدراسیون با کی‌روش پشت پرده دارد، گفت: فدراسیون هیچ پشت پرده‌ای ندارد و ما خیلی هم صاف و ساده‌ایم. کسانی که می‌گویند پشت پرده داریم شاید در زمان خودشان پرده‌های زیادی وجود داشته و پشتش اتفاقات عجیب و غریبی می‌افتاده اما ما هیچ پشت پرده‌ای نداریم.

وی گفت: بعد از جلسات مختلف به این نتیجه رسیدیم که کی‌روش به درد ما می‌خورد و هیأت رئیسه هم او را تأیید کرد و سپس قرارداد ۴ ساله‌ای را با او امضا کردیم اما پس از جام ملت‌ها کی‌روش خودش مطرح کرد که نمی‌توانم ادامه دهم و دلیلش را هم دخالت‌های برخی افراد می‌دانست.

وی درباره اینکه برخی می‌گویند کی‌روش مرخصی‌های ۹ ماهه داشته افزود: همه مسائل سرمربی تیم ملی ریز به ریز مشخص است که کی‌ رفته و چه زمانی هم برگشته اما اینکه می‌گویند او ۹ ماه به پرتغال رفته کذب محض است و با این حرف‌ها می‌خواهند حاشیه‌ها را برای ما زیاد کنند. کی‌روش بیشترین مرخصی که رفته یک ماهه بوده و بقیه سفرهای او مأموریت‌هایی بوده که برای تیم ملی انجام داده است.
وی ادامه داد: همین حالا کی‌روش برنامه چهار ساله خود را در قالب یک کتابچه به ما داده و از سازمان لیگ هم خواسته تا برنامه یک ساله را به او بدهند و او به این صورت کار می کند که نشان از برنامه‌ریزی بالای او و کارش در فوتبال اروپاست و ما باید خودمان را با برنامه‌های حرفه‌ای او وفق دهیم. اینکه کی‌روش می‌گوید هتل پنج ستاره بگیرید یا با پرواز بیزینس کلاس به سفر بروید به خاطر خودش نیست بلکه او این حرف‌ها را برای تیم ملی ایران می‌گوید اما ما به دلیل محدودیت‌های مالی که داریم شاید برخی حرف‌های او را پشت گوش بیندازیم و به جای هتل پنج ستاره هتل سه ستاره بگیریم یا اینکه با پرواز معمولی به سفر برویم که این از اشکالات ماست نه از کی‌روش که بلندپروازانه فکر می‌کند.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا از زمانی که در مشهد حضور دارید با کی‌روش حرف زده‌اید یا نه، اظهار داشت: بله، با سرمربی تیم ملی صحبت کردم و حرف‌های او را شنیدم و به او گفتم که فردا شنبه جلسه‌ای با او خواهم داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کی‌روش عصبانی بوده، افزود: من متوجه عصبانیت کی‌روش نشدم اما او قطعا دغدغه‌هایی در ذهن دارد.
رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه اگر کی‌روش از تیم ملی برود، تکلیف چه خواهد شد،‌ افزود: نباید کی‌روش را به هر دلیلی بزنیم و اگر انتقادی وجود دارد باید مطرح شود و از کی‌روش بخواهیم تا درباره این انتقادها پاسخ دهد.

کفاشیان درباره صحبتهای وزیر ورزش که گفته بود اگر کفاشیان یا هر فرد دیگری بازنشسته باشد اجازه نمی‌دهیم در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کند، اظهار داشت:‌ اساسنامه فدراسیون فوتبال با سایر فدراسیون‌ها فرق می‌کند کما اینکه من هنوز بازنشسته نشده ام و در حال سپری کردن ۳۰ سال دوم خدمتم هستم. من با همین وضعیتی که دارم در انتخابات دوره قبل شرکت کردم و مشکلی هم پیش نیامد و اگر قرار باشد باز هم مجمعی برگزار شود قطعا در آن شرکت می‌کنم و باز هم مشکلی پیش نخواهد آمد.

به گزارش فارس، کفاشیان در ادامه نشست خبری اظهار داشت: در مشهد جلسه خوبی را با هیأت رئیسه برگزار کردیم و هم رؤسای هیأت‌های استانی را دیدیم و هم با مشکلات آنها بیشتر آشنا شدیم. ضمن اینکه در خصوص برخی بحث‌ها نیز مصوباتی داشتیم که حتما آنها را به صورت کامل اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. ۱۷ خرداد ماه نیز یک مجمع دیگر داریم که آن مجمع تکلیفی است که در آن گزارش‌های مالی و بحث‌های مختلف آیین‌نامه‌ای را مطرح خواهیم کرد.

وی در خصوص حضورش در منزل محسن قهرمانی گفت: نمی‌توانیم زحمات قهرمانی را با یکسری حرف‌ها زیر سوال ببریم. قهرمانی که با مشکلات روبه‌رو شد تا همین یک سال پیش برای فوتبال کشور ما زحمات زیادی در حوزه داوری کشید و توانست با قضاوت‌های خوب خود در عرصه ملی و بین‌المللی، ایران را به فوتبال دنیا معرفی کند.

کفاشیان افزود: به هر حال من موافق حضور دوباره قهرمانی هستم ضمن اینکه دیدم که او نیز با تمریناتی که داشته در حال حاضر وضعیت جسمانی خوبی دارد و ان شاءالله با هماهنگی کمیته داوران در تست‌های داوری فصل آینده شرکت خواهد کرد و اگر بتواند در تست‌ها موفق باشد قطعا از حضورش در لیگ برتر استقبال می‌کنیم. قهرمانی در طول این مدت در حوزه‌های مختلفی بسیار متضرر شده که خیلی نمی‌خواهیم به آن بپردازیم اما به هر شکل ما وظیفه داریم که قدر این داوران را بدانیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در رابطه با صحبت‌های وزیر که گفته بود وضعیت فوتبال مطلوب نیست، اظهار داشت‌: ما هم قبول داریم که فوتبال هنوز نتوانسته در سطح اول جهان باشد اما این را هم بدانید که بودن در سطح اول فوتبال جهان شرایطی دارد و نمی‌شود به یکباره در رده‌های بالای رنکینگ ایستاد. به هر حال هر چیزی یک حساب و کتابی دارد. قطعا لیاقت ورزش و فوتبال کشور ما بسیار بالاتر از این است اما باید یکسری ابزارها را هم در اختیار داشته باشیم تا بتوانیم خودمان را بهتر معرفی کنیم.

وی تأکید کرد: البته باید بگویم که امروز در فوتبال جهان شناخته شده هستیم و در آسیا نیز هم در فوتبال و هم در فوتسال ساحلی نیز حرف اول را می‌زنیم و به پیشرفت‌های خوبی دست یافته‌ایم. حالا ممکن است یک نفر نظرش نباشد که ما وضعیت‌مان خیلی خوب است که ما هم قبول داریم که خیلی خوب نیستیم اما بد مطلق هم نیستیم.

کفاشیان در مورد اینکه آیا کی‌روش به او استعفای شفاهی داده است، گفت: به هیچ وجه چنین چیزی صحت ندارد چرا که ما اصلا صحبت‌مان به اینجا نکشید. کی‌روش فقط پرسید قضیه چیست و من هم گفتم که فردا جلسه می‌‌گذاریم و مسائل را بیان خواهیم کرد اما اینکه او بخواهد استعفایی بدهد آن هم به صورت شفاهی به هیچ وجه اینطور نیست./ع

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا