گزارش تاج از قراردادهای میلیاردی در لیگ

بصیر،مهدی تاج صبح امروز در نشست خبری در محل هتل پردیسان مشهد مقدس اظهار داشت: در صورت توافق دو تیم استقلال و پرسپولیس بازی این دو تیم روز پنج‌شنبه ۲۴ اردیبهشت به‌جای جمعه ۲۵ اردیبهشت برگزار می‌شود.

رئیس سازمان لیگ بیان کرد: جشن قهرمانی نیز در دو شهر اصفهان و تبریز پیش‌بینی شده است. هرساله شاهد رشد و پیشرفت در برگزاری مراسم روز پایانی لیگ و جشن قهرمانی هستیم و این بهترین اتفاق در فوتبال کشور است.

وی عنوان کرد: ارائه یک برنامه یک‌ساله برای فوتبال و لیگ برتر کاری بسیار سخت است اما امسال شاهد بودیم که سازمان لیگ این برنامه ریزی را انجام داد و با کمترین تغییرات توانستیم مسابقات را برگزار کنیم.

تاج افزود: نخستین تبریک من بابت رشد لیگ یک و دو است، صعود سیاه‌جامگان باید برای همه تیم‌هایی که سهمیه می‌خرند الگو باشد، سیاه‌جامگان بدهی ندارد و از این نظر مشکلی برای حضور آنها در لیگ برتر نیست.

وی بیان کرد: برای درآمدزایی فوتبال تلاش زیادی کردیم اما به هر جهت مشکلاتی داریم و باید درآمدزایی را یاد بگیریم.

رئیس سازمان لیگ با اشاره به اینکه سیاه‌جامگان منابعی را برای خود تأمین کرده، گفت: سازمان لیگ مبالغی را برای تیم‌ها در نظر گرفته که باید برای ضمانت حضور در لیگ برتر، لیگ یک و دو به سازمان لیگ بدهند اما این عددها هنوز قطعی نشده است.

تاج خاطرنشان کرد: سال گذشته ما مشکلاتی را برای برگزاری لیگ در مشهد داشتیم و امید است تا با پیگیری آقای برادران و اداره کل ورزش و جوانان استان این مشکلات برطرف شود.

وی با اشاره به وضعیت حق پخش تلویزیونی تأکید کرد: برای ما احترام به قوانین بالادستی واجب است و تاکنون نیز هیچ پولی برای سازمان لیگ و فدراسیون برای حق پخش تلویزیونی واصل نشده است. از شورای تأمین نامه‌ای دریافت شد که دوربین‌ها را به ورزشگاه راه بدهیم و ما نیز آنها را به ورزشگاه راه دادیم.

تاج خاطرنشان کرد: هم اکنون در سازمان لیگ یک کارگروه را برای پیگیری مطالبات سازمان لیگ و فدراسیون به وجود آورده‌ایم.

وی با اشاره به وضعیت تیم فولادنوین که سهمیه لیگ برتر را کسب کرده اما به‌دلیل حضور فولاد، تیم اول این باشگاه در لیگ نمی‌تواند در مسابقات لیگ حاضر شود، گفت: فولاد نوین لیگ برتری است اما طبق قانون اگر برخی از اعضای هیئت مدیره و سهامداران باشگاه فولاد و چند شاخصه دیگر دو تیم در لیگ یکسان باشد، به یکی از آنها اجازه فعالیت داده نمی‌شود، به‌صورتی که هم اکنون تیم فولاد خوزستان و تیم فولادنوین با این مشکل روبه‌رو هستند.

تاج با اشاره به وضعیت بازیکنان لیگ برتر و قراردادهای آنها تصریح کرد: سازمان بازرسی کل کشور در تک تک باشگاه‌ها بازرسی انجام داده است و براساس آمارها ۲۰ بازیکن و سه مربی بالای یک میلیارد تومان، یک بازیکن یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان، یک بازیکن یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان، ۲۵ بازیکن ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد، ۲۲ بازیکن ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون و ۵۴ بازیکن ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان قرارداد بسته‌اند.

رئیس سازمان لیگ با اشاره به اینکه بازیکنان باشگاه‌ها به صورت میانگین ۳۳ درصد قرارداد خود را دریافت کرده‌اند، عنوان کرد: ۱۰۲ بازیکن و دو سرمربی و هفت مربی نیز بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان دریافتی داشته‌اند، همچنین ۲۶۵ بازیکن نیز بین ۲۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان قرارداد داشته‌اند که دو سوم لیگ را شامل می‌شود.

تاج با اشاره به اینکه بسیاری از پول‌ها و قراردادها هنوز پرداخت نشده است، گفت: ما از تیم‌ها درخواست کردیم که تمامی هزینه‌ها را اعلام کنند و بسیار خوشحال هستم که تمامی باشگاه‌ها همکاری کردند و این اعداد را در سایت هایشان زدند.

رئیس سازمان لیگ با اشاره به اینکه سازمان لیگ با در دستور کار قرار دادن اقتصاد مقاومتی به دنبال جوان‌گرایی است که قیمت را پایین می آورد، افزود: تلاش می‌شود تا بازیکنان در شهر خودشان بازی کنند که از دلال بازی جلوگیری شود. علاوه بر این تیم ب یک تیم می‌تواند به تعداد نامحدود به تیم الف خود بازیکن بدهد و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به حضور بازیکنان خراسان رضوی در لیگ برتر گفت: در حال حاضر ۲۳ بازیکن از خراسان رضوی در لیگ برتر حضور دارند که از این تعداد ۱۲ نفر آنها در تیم پدیده بازی می‌کنند.

وی در رابطه با مبحث پرداخت مالیات بازیکنان و مربیان گفت: در سال آینده هر بازیکن و مربی چه ایرانی و یا خارجی باید مالیات خود را بپردازد و کسی حق ندارد پرداخت مالیات دیگران را برعهده بگیرد.

تاج خاطرنشان کرد: پیشنهاد رئیس کمیته داوران در رابطه با افزیش صد درصدی حقوق داوران به سازمان لیگ آمده و ما نیز با در نظر گرفتن شرایط و منابع خود در حال بررسی این موضوع هستیم.

رئیس سازمان لیگ افزود: با توجه به این میزان حق الزحمه دریافتی اعتقاد دارم که این عدد از کمترین اعداد لیگ برتر است.

تاج گفت: در لیگ امسال مبالغ قراردادهای بازیکنان و مربیان و سرمربیان به صورت جامع و آماری و دقیق وجود دارد که این مهم نیز با همت و کمک سازمان بازرسی کل کشور به دست آمده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان لیگ هم اکنون در تلاش برای اجرای اقتصاد مقاومتی در باشگاه‌های کشور است گفت: یکی از برنامه‌هایی را که سازمان لیگ برای اجرای این امر در نظر گرفته کاهش قرارداد بازیکنان و دیگری تلاش برای اجرای یک مکانیزم صحیحی برای ماندگاری بازیکنان در استان های خود و کاهش دلالی‌ها در فوتبال است./ع

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا