گمانه‌زنی‌ها درباره نتایج انتخابات انگلیس

بصیر،

انتخابات سراسری انگلیس با فراخوان ۴۵ میلیون واجد شرایط رای دادن در بیش از ۵۰ هزار حوزه رای گیری در این کشور برگزار شد. در این انتخابات که میزان مشارکت در آن نسبت به دوره پیشین بیشتر بود، بیشترین رای گیری الکترونیک را نیز به خود اختصاص داد.

اولیه نتایج نظرسنجی انجام گرفته در جریان برگزاری انتخابات پارلمانی روز گذشته انگلیس از پیش بودن حزب محافظه کار به رهبری «دیوید کامرون» نخست وزیر این کشور حکایت دارد. بر این اساس این حزب با کسب ۳۱۶ کرسی در صدر قرار گرفته و بخت نخست تشکیل دولت آینده است.

همچنین حزب کارگر با کسب ۲۳۹ کرسی توانسته جایگاه خود را به عنوان یک اپوزیسیون قدرتمند در پارلمان انگلیس تثبیت کند. این در حالی است که حزب ملی اسکاتلند به رهبری «نیکلا استروجن» با کسب ۵۸ کرسی شگفتی ساز این دوره از انتخابات لقب گرفته است.

طبق قوانین انگلیس حزب پیروز انتخابات باید دست کم نیمی از کرسی های پارلمان یعنی ۳۲۶ کرسی را کسب کند تا موفق به تشکیل دولت گردد. در همین حال حزب لیبرال دمکرات توانسته ۱۰ کرسی را از آن خود کند. در انتهای این جدول نیز احزاب استقلال و سبز هر یک با ۲ کرسی قرار گرفته اند.

گفتنی است پنجاه و ششمین دوره انتخابات پارلمانی انگلیس روز گذشته برای انتخاب ۶۵۰ نماینده مجلس عوام در سراسر این کشور برگزار شد. نتایج اولیه انتخابات به محض آغاز روند شمارش آرا اعلام خواهد شد./ع

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا