پیش‌بینی تولید و قیمت برنج در سال جاری

بصیر،غلامرضا خانکشی پور در خصوص پیش بینی وضعیت برنج در سال جاری گفت: به دلیل اینکه امسال وضعیت بارندگی و دمای هوا مطلوب بوده می‌توان گفت امسال، سال نوید بخشی در حوزه برنج است.

 

وی با بیان اینکه باران های موسمی، برنج ایرانی را از مرز نابودی نجات داد، اظهار کرد: گزارشات نهایی حاکی از آن است که برنج ایرانی نه تنها با شوک ایست همراه نبوده است، بلکه اوضاع مطلوب ارزیابی می‌شود.

 

این استاد دانشگاه ادامه داد: علاوه بر شرایط مطلوب آب و هوایی و افزایش حمایت های دولت مبنی بر عدم واردات برنج، تاثیرات زیادی را در این حوزه بر جای گذاشته است.

خانکشی پور در خصوص قیمت برنج نیز پیش‌بینی کرد امسال قیمت برنج مورد رضایت شالیکاران و خریداران باشد.

 

وی با بیان اینکه با توجه به برنامه‌های دولت در خصوص حمایت شالیکاران برنج و وضعیت مطلوب آب و هوایی انتظار میزان تولید به اندازه پارسال وجود دارد و به طور قطع می‌توان گفت که شرایط آب و هوایی امسال تاثیرات مثبتی در شالیکاری دارد.

 

این کارشناس بخش کشاورزی ادامه داد: تاکنون هیچگونه مشکل کم آبی وجود نداشته و بر اساس پیش بینی ها انتظار می رود تا پایان فصل برداشت نیز مشکلی حادث نشود و برنج امسال از نظر کمی و کیفی در حد مطلوبی باقی بماند.

 

خانکشی پور در خصوص تاثیرات واردات برنج گفت: این مساله صدمات زیادی را به این حوزه وارد کرد تا جایی که به توقف کار برخی از شالیکاران منجر شد که اگر این امر ادامه پیدا می‌کرد قطعا آسیب های بیشتری به این حوزه وارد می شد.

وی با بیان اینکه واردکنندگان برنج یک مجموعه مالی قوی برای نفوذ در بازار هستند، اظهار کرد: این درحالی است که برنج بومی سنتی قابلیت و توانایی رقابت با برنج خارجی را ندارد./ع

 

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا